Markedsmennesker

Markedsmennesker

Stadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Selv det som en gang var offentlig sek......
fra 322,88
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Stadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Selv det som en gang var offentlig sektor er for lengst blitt underlagt markedets prinsipper. Vi møter velferdsstaten oftere som brukere av offentlige tjenester enn som borgere i et demokratisk samfunn. <br/> <br/>Men vi er ikke født til å være markedsmennesker. Vi maksimerer ikke alltid nytte. Vi velger gjerne samarbeid framfor konkurranse. De fleste av oss kommer til et punkt hvor nok er nok, selv om markedslogikken ikke kjenner noe slikt nokpunkt. Derfor blir vi hele tida forsøkt forbedret og forandret slik at vi bedre skal kunne fylle våre roller i det moderne markedssamfunnet. Denne antologien spør hva som egentlig skjer med oss når vi blir forsøkt gjenskapt i markedets bilde.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Stadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Selv det som en gang var offentlig sektor er for lengst blitt underlagt markedets prinsipper. Vi møter velferdsstaten oftere som brukere av offentlige tjenester enn som borgere i et demokratisk samfunn. Men vi er ikke født til å være markedsmennesker. Vi maksimerer ikke alltid nytte. Vi velger gjerne samarbeid framfor konkurranse. De fleste av oss kommer til et punkt hvor nok er nok, selv om markedslogikken ikke kjenner noe slikt nokpunkt. Derfor blir vi hele tida forsøkt forbedret og forandret slik at vi bedre skal kunne fylle våre roller i det moderne markedssamfunnet. Denne antologien spør hva som egentlig skjer med oss når vi blir forsøkt gjenskapt i markedets bilde.

Produktinformasjon

Oppdag "Markedsmennesker" – En dypere forståelse av kommersialisering

Er du klar for en tankevekkende reise i en verden der markedslogikk styrer livene våre? "Markedsmennesker" utforsker hvordan vi, som individer, navigerer i et samfunn preget av konstant handel og kommersialisering. Boken gir deg innsikt i hvordan det moderne markedet former våre handlinger og valg.

Hva handler "Markedsmennesker" om?

Dette verket samler perspektiver fra kjente skribenter som diskuterer vårt forhold til markedet. Her møter du ideer om:

  • Kompetitive relasjoner – Hvorfor velger vi ofte samarbeid fremfor konkurranse?
  • Kommersialisering av privatlivet – Hvordan våre personlige data blir til verdifulle varer for tech-giganter.
  • Markedsføring av oss selv – I en sjekkemarked, hvordan framstår vi som "produkter" for den riktige partneren?

Hvem bør lese "Markedsmennesker"?

Er du en student innen samfunnsvitenskap, markedføring eller sosiologi? Eller kanskje du bare ønsker å forstå mer om hvordan dagens samfunn fungerer? Denne boken appellerer til alle som er nysgjerrige på kommersialiseringens innvirkning på våre liv.

En antologi med dybde og bredde

"Markedsmennesker" er mer enn bare en bok; det er en antologi som utfordrer deg til å tenke kritisk over hvordan vi, som forbrukere og borgere, tilpasser oss de stadig skiftende kravene fra samfunn og marked.

Ta steget inn i en verden av refleksjon og ny forståelse. La "Markedsmennesker" åpne øynene dine for hvordan markedslogikken har blitt en del av vår hverdag, og hvordan vi kan navigere dette landskapet med åpenhet og innsikt.

Spesifikasjon

Generelt
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 322,88 den billigste prisen for Markedsmennesker blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
321,-
Gjennomsnittspris:
321,-
Høyeste pris:
321,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig