Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking

Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking

New technologies have radically transformed our relationship to information in general and to little bits of information in particular. The assessment of history learning, which for a century has valued those little bits as the centerpiece of its practice, now faces not only an unprecedented glut but a disconnect wit......
fra 649,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>New technologies have radically transformed our relationship to information in general and to little bits of information in particular. The assessment of history learning, which for a century has valued those little bits as the centerpiece of its practice, now faces not only an unprecedented glut but a disconnect with what is valued in history education. More complex processes-historical thinking, historical consciousness or historical sense making-demand more complex assessments. At the same time, advances in scholarship on assessment open up new possibilities. </P><P></P><P>For this volume, Kadriye Ercikan and Peter Seixas have assembled an international array of experts who have, collectively, moved the fields of history education and assessment forward. Their various approaches negotiate the sometimes-conflicting demands of theoretical sophistication, empirically demonstrated validity and practical efficiency. Key issues include articulating the cognitive goals of history educat
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
New technologies have radically transformed our relationship to information in general and to little bits of information in particular. The assessment of history learning, which for a century has valued those little bits as the centerpiece of its practice, now faces not only an unprecedented glut but a disconnect with what is valued in history education. More complex processes-historical thinking, historical consciousness or historical sense making-demand more complex assessments. At the same time, advances in scholarship on assessment open up new possibilities. For this volume, Kadriye Ercikan and Peter Seixas have assembled an international array of experts who have, collectively, moved the fields of history education and assessment forward. Their various approaches negotiate the sometimes-conflicting demands of theoretical sophistication, empirically demonstrated validity and practical efficiency. Key issues include articulating the cognitive goals of history education, the relationship between content and procedural knowledge, the impact of students'' language literacy on history assessments, and methods of validation in both large scale and classroom assessments. New Directions in Assessing Historical Thinking is a critical, research-oriented resource that will advance the conceptualization, design and validation of the next generation of history assessments.

Produktinformasjon

Oppdag Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking

Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking er en banebrytende ressurs som tar for seg de komplekse utfordringene innen vurdering av historisk tenkning. Med et team av internasjonale eksperter har forfatterne, Kadriye Ercikan og Peter Seixas, skapt en bok som ikke bare adresserer dagens utfordringer, men også åpner dørene for fremtidige muligheter innen historieundervisning.

Kritiske temaer i vurdering av historisk tenkning

  • Cognitivt fokus: Utforsk hvordan vi kan tydeliggjøre de kognitive målene for historieutdanning.
  • Innhold vs. prosedyrekunnskap: Forstå forholdet mellom hva som læres og hvordan det anvendes i vurderehistoriske konsepter.
  • Språk og vurdering: Lær om hvordan elevenes språklige ferdigheter påvirker vurderingen av deres historiske forståelse.
  • Validering i vurderinger: Få innsikt i metoder som kan brukes for å validere både storskala og klassromsvurderinger.

Hvorfor velge Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking?

Denne boken er ikke bare et akademisk arbeid, men et kritisk og forskningsorientert bidrag til feltet. Den kombinerer teoretisk dybde med praktiske løsninger, noe som gjør den til en uunnvikelig ressurs for lærere, forskere og læringsdesignere som ønsker å forstå og forbedre vurderingsmetoder innen historieutdanning.

Unike egenskaper

Med et fokus på de nyeste teknologiske fremskritt og metodologiske tilnærminger, tar Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking sikte på å revurdere hvordan vi tilnærmer oss historisk læring. Boken gir innovative perspektiver på hvordan vurdering kan utvikles for å møte de stadig skiftende kravene i klasserommet.

Enten du er lærer, student eller forsker, tilbyr denne boken verktøyene du trenger for å lykkes i en stadig mer kompleks utdanningshverdag. Gå ikke glipp av sjansen til å være i forkant av utviklingen innen historieundervisning!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerPsykologi og pedagogikk
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 649,- den billigste prisen for Ercikan Kadriye New Directions in Assessing Historical Thinking blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
610,-
Gjennomsnittspris:
610,-
Høyeste pris:
610,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig