Essential Mathematics For Games And Interactive Applications Av James M. Van Verth, Lars M. Bishop

Essential Mathematics For Games And Interactive Applications Av James M. Van Verth, Lars M. Bishop

Expert Guidance on the Math Needed for 3D Game ProgrammingDeveloped from the authors'' popular Game Developers Conference (GDC) tutorial, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, Third Edition illustrates the importance of math......
fra 1 369,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P><EM>Expert Guidance on the Math Needed for 3D Game Programming<BR></EM>Developed from the authors'' popular Game Developers Conference (GDC) tutorial, <STRONG>Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, Third Edition</STRONG> illustrates the importance of mathematics in 3D programming. It shows you how to properly animate, simulate, and render scenes and discusses the mathematics behind the processes.</P><P><EM>New to the Third Edition<BR></EM>Completely revised to fix errors and make the content flow better, this third edition reflects the increased use of shader graphics pipelines, such as in DirectX 11, OpenGL ES (GLES), and the OpenGL Core Profile. It also updates the material on real-time graphics with coverage of more realistic materials and lighting.</P><P><EM>The Foundation for Successful 3D Programming<BR></EM>The book covers the low-level mathematical and geometric representations and algorithms that are the core of any game engine. It also explores all t
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Expert Guidance on the Math Needed for 3D Game ProgrammingDeveloped from the authors' popular Game Developers Conference (GDC) tutorial, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, Third Edition illustrates the importance of mathematics in 3D programming. It shows you how to properly animate, simulate, and render scenes and discusses the mathematics behind the processes. New to the Third EditionCompletely revised to fix errors and make the content flow better, this third edition reflects the increased use of shader graphics pipelines, such as in DirectX 11, OpenGL ES (GLES), and the OpenGL Core Profile.It also updates the material on real-time graphics with coverage of more realistic materials and lighting. The Foundation for Successful 3D ProgrammingThe book covers the low-level mathematical and geometric representations and algorithms that are the core of any game engine. It also explores all the stages of the rendering pipeline.The authors explain how to represent, transform, view, and animate geometry. They then focus on visual matters, specifically the representation, computation, and use of color. They also address randomness, intersecting geometric entities, and physical simulation.An Introduction to Creating Real and Active Virtual WorldsThis updated book provides you with a conceptual understanding of the mathematics needed to create 3D games as well as a practical understanding of how these mathematical bases actually apply to games and graphics. It not only includes the theoretical mathematical background but also incorporates many examples of how the concepts are used to affect how a game looks and plays. Web ResourceA supplementary website contains a collection of source code, supporting libraries, and interactive demonstrations that illustrate the concepts and enable you to experiment with animation and simulation applications.The site also includes slides and notes from the authors' GDC tutorials.

Produktinformasjon

Øk din forståelse av matematikk i 3D-programmering med Essential Mathematics for Games

Har du noen gang lurt på hvordan spillutviklere får alt til å se så realistisk ut? Essential Mathematics For Games And Interactive Applications Av James M. Van Verth, Lars M. Bishop gir deg svarene! Denne boken er den perfekte guiden for alle som ønsker å mestre matematikken bak 3D-programmering, enten du er nybegynner eller erfaren utvikler.

En grundig innføring i 3D-grafikk

I den tredje utgaven av denne populære boken, utarbeidet fra forfatternes anerkjente Game Developers Conference (GDC)-tutorialer, får du en dypere forståelse av de grunnleggende matematiske konseptene som er nødvendige for å skape avanserte spill og interaktive applikasjoner. Boken tar for seg:

  • Matematikk og Geometri: Hvordan representere og animere objekter i ett 3D-rom.
  • Rend Pipelines: En omfattende oversikt over alle stadiene i renderingpipen, fra modellering til lyssetting.
  • Fysisk simulering: Innføringer i tilfeldighet og hvordan man håndterer geometriske enheter.

Hva er nytt i den tredje utgaven?

Den nyeste utgaven av Essential Mathematics For Games har blitt grundig revidert for å fjerne feil og forbedre flyten av innholdet. Du vil oppdage en rekke nye emner, inkludert:

  • Shader-grafikk: Oppdatert informasjon om DirextX 11, OpenGL ES og OpenGL Core Profile.
  • Realistiske materialer og belysning: Forbedret innhold som gir deg verktøyene til å skape mer levende scener.

En ressurs for fremtidige spilldesignere

Med Essential Mathematics For Games And Interactive Applications får du ikke bare teoretisk kunnskap, men også praktiske eksempler som viser hvordan matematikk former spillopplevelsen. I tillegg får du tilgang til et supplering-nettsted med kodesnutter, biblioteker og interaktive demonstrasjoner som lar deg eksperimentere med animasjon og simulering.

Er du klar til å ta dine ferdigheter til neste nivå? Grab tak i Essential Mathematics For Games i dag, og begynn reisen mot å bli en ekspert innen 3D-grafikk og spillprogrammering!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerNaturvitenskap og teknologi
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 1 369,- den billigste prisen for Essential Mathematics For Games And Interactive Applications Av James M. Van Verth, Lars M. Bishop blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste matematikk og naturfag for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
1 338,-
Gjennomsnittspris:
1 338,-
Høyeste pris:
1 338,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig