Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv

Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv

Begrepet evaluering kan brukes på mange måter. I dag brukes det ofte for å sammenlikne skolesystemene på nasjonalt nivå, og resultatet blir at evaluering i stigende grad blir et begrep for prestasjonsmåling på avgrensede områder.I denne boken bruker forfatterne evalueringsbegrepet på en annen måte, å sikre at alle......
fra 260,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Begrepet evaluering kan brukes på mange måter. I dag brukes det ofte for å sammenlikne skolesystemene på nasjonalt nivå, og resultatet blir at evaluering i stigende grad blir et begrep for prestasjonsmåling på avgrensede områder.<br/>I denne boken bruker forfatterne evalueringsbegrepet på en annen måte, å sikre at alle elever får en optimal utvikling. Evaluering er en felles oppgave for elever og lærere, og det er viktig å fastholde det dialogiske perspektivet. Ved å sikre dette blir evaluering ikke bare en avslutning på noe, men noe som motiverer og gir konkrete råd til det videre læringsforløpet. Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor avgjørende for at skolen på lang sikt kan få de resultatene den ønsker.<br/>Forfatterne behandler evalueringsbegrepet både teoretisk og praktisk og de diskuterer forskjellige oppfatninger av begrepet og de konsekvenser for praksis de forskjellige oppfatningene kan medføre.
Forhåndsbestill
Frakt og levering

Produktinformasjon

Oppdag 'Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv'

Å forstå evaluering i en skolekontekst er ikke bare et spørsmål om tall og prestasjoner. Med Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv får du en ny tilnærming til dette komplekse temaet. Forfatterne belyser hvordan evaluering kan være en felles oppgave mellom elever og lærere, hvor dialog og samarbeid står i fokus. Dette perspektivet gjør evalueringen til en kontinuerlig prosess som fremmer læring, heller enn en avsluttende vurdering.

Hva kan du forvente fra denne boken?

  • Teoretisk og praktisk innsikt: Forfatterne tar for seg både teoretiske grunnlag for evaluering og gir praktiske verktøy som kan benyttes i klasserommet.
  • Dialogisk tilnærming: Boken understreker viktigheten av en dialogisk tilnærming, der elever og lærere sammen navigerer i læringsprosessen.
  • Relevans for utdanningssektoren: Enten du er student, lærer, skoleleder eller politiker, vil du finne verdifull informasjon som kan bidra til å forbedre skolens evalueringer.

Hvorfor velge 'Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv'?

Med 220 sider fylt med innsikter og refleksjoner, skiller denne boken seg ut i dagens evalueringstrender. Den utfordrer tankene våre rundt måling av prestasjoner og oppfordrer til et mer helhetlig syn på læring. Evaluering blir her ikke bare et mål, men et verktøy for forbedring og personlig utvikling for hver enkelt elev.

Detaljer om produktet

  • Forfattere: Ingvar Lundberg, Arne Mogensen, Katarina Herrlin, Solveig-Alma Halaas Lyster, Jørgen Frost, Bente E. Hagtvet, Frans Ørsted Andersen, Olga Dysthe, Kari Smith, Anni Hensel
  • Utgiver: Cappelen Damm As
  • Språk: Norsk
  • Sidetall: 220
  • ISBN: 9788202293185
  • Vekt: 397 g
  • Utgivelsesår: 2009

Er du klar for å revurdere hvordan vi ser på evaluering? Med Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv åpner du døren til en verden hvor læring og vurdering går hånd i hånd. Ikke vent med å gjøre en forskjell i ditt klasserom eller skolemiljø!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
Antall sider220 Sider
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 260,- den billigste prisen for Evaluering I Et Dialogisk Perspektiv blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
260,-
Gjennomsnittspris:
260,-
Høyeste pris:
260,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig