Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen Av Torill Moen, May Britt Postholm

Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen Av Torill Moen, May Britt Postholm

Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunns......
fra 130,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
FoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok.<br><br>Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunnskap som de kan ta med seg videre i sine virksomheter. <br><br>Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid.<br><br>I denne utgaven av boka er innholdet oppdatert og bearbeidet i forhold til nye rammeplaner for lærerutdanningene. Referansene i boka har i tillegg blitt oppdatert og flere nye har kommet til.<br>Boka er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere, og mot masterstudenter og phD-stipendiater som vil gjennomføre FoU-arbeid med skolen som arena. Også forskere og veiledere i høgskoler og på universiteter vil ha nytte av boka i sitt undervisnings- og forskningsarbeid.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunnskap som de kan ta med seg videre i sine virksomheter. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid.I denne utgaven av boka er innholdet oppdatert og bearbeidet i forhold til nye rammeplaner for lærerutdanningene. Referansene i boka har i tillegg blitt oppdatert og flere nye har kommet til.Boka er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere, og mot masterstudenter og phD-stipendiater som vil gjennomføre FoU-arbeid med skolen som arena. Også forskere og veiledere i høgskoler og på universiteter vil ha nytte av boka i sitt undervisnings- og forskningsarbeid.

Produktinformasjon

Introduksjon til Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen

Er du en lærer, lærerstudent, eller kanskje en forsker med interesse for hvordan undervisning kan utvikles? Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen Av Torill Moen, May Britt Postholm tilbyr en praktisk og lettfattelig innføring i hvordan et forskende blikk kan ha en stor innvirkning på egen undervisning. Boken gir deg verktøyene du trenger for å drive FoU-arbeid – både alene og i samarbeid med forskere.

Hva Kan Du Forvente?

  • Metodisk tilnærming: Forfatterne presenterer sin egenutviklede FoU-modell som veileder deg gjennom de ulike prosessene i forskning og utvikling.
  • Etiske refleksjoner: Boken tar for seg viktige etiske problemstillinger som kan oppstå i utviklingsfellesskap og hvordan du kan navigere i disse utfordringene.
  • Oppdatert innhold: Denne utgaven er fornyet i tråd med nye rammeplaner for lærerutdanning, hvilket sikrer relevant og moderne kunnskap.
  • Bred målgruppe: Egner seg for lærerstudenter, praktiserende lærere, samt master- og PhD-studenter. Også forskere og veiledere vil finne nyttig informasjon.

Praktisk Bruk av Fazen

Å utføre FoU-arbeid kan være like enkelt som å samarbeide med medstudenter eller forskere. I et forskningspartnerskap utvikler lærere ny innsikt, mens forskere oppnår større forståelse for skolens praksis. Dette er et vinn-vinn-konsept hvor begge parter utarbeider ny kunnskap som kan implementeres i fremtidig undervisning.

Hvorfor Velge Denne Boken?

Med sine 112 sider av konsentrert og relevant informasjon, er denne boken mer enn bare teori – den er et praktisk verktøy i ditt læringsarbeid. Utgitt av Universitetsforlaget AS i 2018, har den en ISBN på 9788215029849 og veiledende pris på 309 NOK.

Så, hva venter du på? Dyk ned i en verden av forsknings- og utviklingsarbeid i skolen, og utvid horisontene for din undervisning med Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 130,- den billigste prisen for Forsknings- Og Utviklingsarbeid I Skolen Av Torill Moen, May Britt Postholm blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
130,-
Gjennomsnittspris:
130,-
Høyeste pris:
130,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig