Arkitektprosjektet Av Catherine Twomey Fosnot, Sylvia Glassco

Arkitektprosjektet Av Catherine Twomey Fosnot, Sylvia Glassco

Arkitektprosjektet skisserer et undervisningsopplegg der elever lærer om areal, omkrets og volum gjennom dybdelæring i utforskende samarbeid. Konteksten beskrives ved at et arkitektfirma har fått i oppgave å designe en bygning som har vegger av glass og flatt soltak. Gjennom ti læringsøkter ligger denne konteksten fast. Den u......
fra 309,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Arkitektprosjektet skisserer et undervisningsopplegg der elever lærer om areal, omkrets og volum gjennom dybdelæring i utforskende samarbeid. Konteksten beskrives ved at et arkitektfirma har fått i oppgave å designe en bygning som har vegger av glass og flatt soltak. Gjennom ti læringsøkter ligger denne konteksten fast. Den utvides og utvikles også gjennom en beskrevet kommunikasjon mellom de unge arkitektene (elevene) og kunden. Prosjektet skal ende ut i at elevene presenterer en endelig plan for bygging. Det foldes ut et læringslandskap. Elevene planlegger og lager modeller. De utforsker figurer, sammenhenger og størrelser. De presenterer matematiske ideer for hverandre. Med utgangspunkt i enkle geometriske former i 2D og 3D, utvides innsikten til mange former og forhold mellom dem. Det innebærer at multiplikasjon inngår i landskapet. Arbeid med enkle operasjoner videreføres til flersifret multiplikasjon, multiplikasjon med desimaltall og brøk. Hensikten er at det foregår dybdelæring i veksling mellom multiplikasjon og geometri. Temaene blir viktige for hverandre. Mot slutten av prosjektet utforsker elevene koordinatsystemet der de overfører egne modeller. De lager og følger trinnvise instruksjoner som grunnlag for å programmere en laserskjærer som kan skjære ut ulike prismer. Prosjektet viser slik en aktuell og fornuftig tilnærming til koding/programmering i skolens matematikkundervisning. Til slutt gjør elevene seg klare til å presentere modellene for kundene som har «bestilt» oppdraget. Heftet er prøvd ut med godt resultat på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn. Glassco & Fosnot har utviklet dette heftet som bygger på perspektivene beskrevet i Matematikk: Sammenhenger for læring (Context for learning): 1. Køyesenger. Tidlig tallforståelse 2. Beste kjøp. Brøk-addisjon og subtraksjon 3. Dagligvarer. Multiplikasjon - en innføring
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Arkitektprosjektet skisserer et undervisningsopplegg der elever lærer om areal, omkrets og volum gjennom dybdelæring i utforskende samarbeid. Konteksten beskrives ved at et arkitektfirma har fått i oppgave å designe en bygning som har vegger av glass og flatt soltak. Gjennom ti læringsøkter ligger denne konteksten fast. Den utvides og utvikles også gjennom en beskrevet kommunikasjon mellom de unge arkitektene (elevene) og kunden.Prosjektet skal ende ut i at elevene presenterer en endelig plan for bygging. Det foldes ut et læringslandskap. Elevene planlegger og lager modeller. De utforsker figurer, sammenhenger og størrelser. De presenterer matematiske ideer for hverandre. Med utgangspunkt i enkle geometriske former i 2D og 3D, utvides innsikten til mange former og forhold mellom dem. Det innebærer at multiplikasjon inngår i landskapet. Arbeid med enkle operasjoner videreføres til flersifret multiplikasjon, multiplikasjon med desimaltall og brøk. Hensikten er at det foregår dybdelæring i veksling mellom multiplikasjon og geometri.Temaene blir viktige for hverandre. Mot slutten av prosjektet utforsker elevene koordinatsystemet der de overfører egne modeller. De lager og følger trinnvise instruksjonersom grunnlag for å programmere en laserskjærer som kan skjære ut ulike prismer. Prosjektet viser slik en aktuell og fornuftig tilnærming til koding/programmering i skolens matematikkundervisning. Til slutt gjør elevene seg klare til å presentere modellene for kundene som har «bestilt» oppdraget.Heftet er prøvd ut med godt resultat på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn.Glassco & Fosnot har utviklet dette heftet som bygger på perspektivene beskrevet i Matematikk: Sammenhenger for læring (Context for learning):1. Køyesenger. Tidlig tallforståelse2. Beste kjøp. Brøk-addisjon og subtraksjon3. Dagligvarer. Multiplikasjon - en innføring

Produktinformasjon

Arkitektprosjektet Av Catherine Twomey Fosnot, Sylvia Glassco - Innførsel i Dybdelæring

Utforsk matematiske konsepter på en spennende måte med Arkitektprosjektet! Dette heftet gir elevene muligheten til å lære om areal, omkrets, og volum gjennom et praktisk og engasjerende prosjekt der de tar på seg rollen som arkitekter. Gjennom 10 læringsøkter får elevene oppleve dybdelæring i utforskende samarbeid, og lærer hvordan man kan anvende matematikken i virkelige situasjoner.

Skap Et Prosjekt Fra Grunn til Tak!

Heftet tar utgangspunkt i at et arkitektfirma skal designe en bygning med glassvegger og flatt soltak. Gjennom denne konteksten vil elevene:

  • Planlegge og lage modeller av bygningen
  • Utforske og presentere matematiske ideer
  • Jobbe med geometriske former i både 2D og 3D
  • Forstå sammenhenger mellom multiplikasjon og geometri
  • Bruke koordinatsystemet for å overføre egne modeller
  • Programmere en laserskjærer for å kutte ut prismer

En Nyskapende Tilnærming Til Matematikklæring

Med Arkitektprosjektet Av Catherine Twomey Fosnot og Sylvia Glassco, vil elevene selv oppleve hvordan matematikk og kreativitet går hånd i hånd. Prosjektet er designet for grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn, og tilpasser læringen til deres nivå og behov. Dette heftet bygger på metodene og perspektivene fra Matematikk: Sammenhenger for læring, og gir en helhetlig tilnærming til emner som brøk, multiplikasjon og tallforståelse.

Praktisk og Inspirerende Undervisning

Ved å kombinere teori med praktiske oppgaver, oppfordrer Arkitektprosjektet elevene til å tenke kritisk og kreativt. Gjennom prosjektet vil de ha muligheten til å presentere modellene sine for 'kundene', noe som gir en reell følelse av ansvar og stolt håndverk. Dette heftet gir ikke bare en teoretisk base, men også en praktisk anvendelse av matematiske prinsipper i arkitektur.

La elevene engasjere seg i matematikk på en ny og spennende måte med Arkitektprosjektet - en perfekt ressurs for lærere som ønsker å skape et dynamisk læringsmiljø!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnFosnot Catherine Twomey Arkitektprosjektet
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 309,- den billigste prisen for Arkitektprosjektet Av Catherine Twomey Fosnot, Sylvia Glassco blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
271,-
Gjennomsnittspris:
283,-
Høyeste pris:
298,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig