Kvalitet, Kapasitet Og Relevans Av Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen, Lars Inge Terum

Kvalitet, Kapasitet Og Relevans Av Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen, Lars Inge Terum

Hva er kvalitet i høyere utdanning?Kvalitet i høyere utdanning kan ses som et tilbud man ikke kan si nei til, samtidig som det også er noe vi ofte tar for gitt. Artiklene i boken Kvalitet, kapasitet og relevans diskuterer hvordan kvalitet skal defineres og hva som er gode mål på at utdanningssystemet har god kvalitet.Kvalitet......
fra 290,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva er kvalitet i høyere utdanning?<br><br/> <br><br/>Kvalitet i høyere utdanning kan ses som et tilbud man ikke kan si nei til, samtidig som det også er noe vi ofte tar for gitt. Artiklene i boken <strong>Kvalitet, kapasitet og relevans</strong> diskuterer hvordan kvalitet skal defineres og hva som er gode mål på at utdanningssystemet har god kvalitet.<br><br/> <br><br/>Kvalitet, kapasitet og relevans er kritiske hensyn i UH-sektoren, både i politikken for høyere utdanning og i styring og ledelse av utdanningene. Selv om dette hver for seg er sentrale hensyn, kan de også framtre som konkurrerende målsettinger. Økt vekt på kvalitet kan komme i konflikt med kapasitet, samtidig som det kan være ulike oppfatninger om hva som er et uttrykk for kvalitet og relevans i utdanningssystemet.<br><br/><br><br/><br><br/>I boken diskuteres blant annet følgende spørsmål:<br/><br/> Hvordan skal kvalitet defineres?<br/> Hva er gode mål på kvalitet?<br/> Hvilket utdanningstilbud skal vi ha i Norge, og hvordan skal det være lokalisert?<br/> Hvordan kan man sikre relevans mellom høyere utdanning og samfunnsmessige utfordringer og behov?<br/><br/>Spørsmålene som tas opp i boken er ikke bare sentrale for studenter og de som underviser i høyere utdanning, men også for de som tar imot og sysselsetter de nyutdannede kandidatene og for tilgangen på og kvaliteten på tjenestene i samfunnet.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva er kvalitet i høyere utdanning?Kvalitet i høyere utdanning kan ses som et tilbud man ikke kan si nei til, samtidig som det også er noe vi ofte tar for gitt. Artiklene i boken Kvalitet, kapasitet og relevans diskuterer hvordan kvalitet skal defineres og hva som er gode mål på at utdanningssystemet har god kvalitet.Kvalitet, kapasitet og relevans er kritiske hensyn i UH-sektoren, både i politikken for høyere utdanning og i styring og ledelse av utdanningene. Selv om dette hver for seg er sentrale hensyn, kan de også framtre som konkurrerende målsettinger. Økt vekt på kvalitet kan komme i konflikt med kapasitet, samtidig som det kan være ulike oppfatninger om hva som er et uttrykk for kvalitet og relevans i utdanningssystemet.I boken diskuteres blant annet følgende spørsmål:Hvordan skal kvalitet defineres? Hva er gode mål på kvalitet? Hvilket utdanningstilbud skal vi ha i Norge, og hvordan skal det være lokalisert? Hvordan kan man sikre relevans mellom høyere utdanning og samfunnsmessige utfordringer og behov? Spørsmålene som tas opp i boken er ikke bare sentrale for studenter og de som underviser i høyere utdanning, men også for de som tar imot og sysselsetter de nyutdannede kandidatene og for tilgangen på og kvaliteten på tjenestene i samfunnet.

Produktinformasjon

Kvalitet, Kapasitet Og Relevans i Norsk Høyere Utdanning

Hvor viktig er kvalitet i høyere utdanning? I boken Kvalitet, Kapasitet Og Relevans Av Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen, Lars Inge Terum blir dette spørsmålet grundig utforsket. Dette er ikke bare en vanlig akademisk tekst; dette er en dypdykk i hva som virkelig definerer kvaliteten på utdannelsessystemet vårt.

Sentral Tema i Boken

  • Definisjon av Kvalitet: Hva innebærer egentlig kvalitet i utdanning, og hvorfor er det noe vi ofte tar for gitt?
  • Kapasitet: Hvordan kan økt fokus på kvalitet komme i konflikt med kapasitet i utdanningssektoren?
  • Relevans: Hvordan kan høyere utdanning være relevant for samfunnets utfordringer og behov?

Boken tar for seg hvordan disse tre aspektene - kvalitet, kapasitet, og relevans - er avgjørende for utviklingen av norsk høyere utdanning. Diskusjonene spenner fra spørsmål om hva som er gode mål for kvalitet til lokalisering og struktur av utdanningstilbudet i Norge.

En Uunnværlig Ressurs for Studenter og Utdannere

Uansett om du er student, utdanner, eller arbeidsgiver, gir Kvalitet, Kapasitet Og Relevans verdifulle innsikter som er sentrale for å forstå og navigere i dagens utdanningslandskap. Boken er ikke bare en akademisk fremstilling, men en praktisk guide for å forbedre utdanningssystemet.

Praktiske Detaljer

Forfattere: Lars Inge Terum, Elisabeth Hovdhaugen, Nicoline Frølich
Utgave: 1. utg.
Språk: Norsk (Bokmål)
Sidetall: 342
ISBN: 9788202450502
Vekt: 662 g
Forlag: Cappelen Damm
InnBinding: Heftet
Utgitt: 2014
Veil. pris: 489 kr

Ikke gå glipp av sjansen til å få en dypere forståelse av kvaliteten i høyere utdanning. Klikk deg inn og oppdag hvordan Kvalitet, Kapasitet Og Relevans Av Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen, Lars Inge Terum kan berike din kunnskap og innsikt!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 290,- den billigste prisen for Kvalitet, Kapasitet Og Relevans Av Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen, Lars Inge Terum blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
290,-
Gjennomsnittspris:
290,-
Høyeste pris:
290,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig