Image Objects Av Jacob Gaboury

Image Objects Av Jacob Gaboury

How computer graphics transformed the computer from a calculating machine into an interactive medium, as seen through the histories of five technical objects.Most of us think of computer graphics as a relatively recent invention, enabling the spectacular visual effects and lifelike simul......
fra 439,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<b>How computer graphics transformed the computer from a calculating machine into an interactive medium, as seen through the histories of five technical objects.</b><br><br>Most of us think of computer graphics as a relatively recent invention, enabling the spectacular visual effects and lifelike simulations we see in current films, television shows, and digital games. In fact, computer graphics have been around as long as the modern computer itself, and played a fundamental role in the development of our contemporary culture of computing. In <i>Image Objects</i>, Jacob Gaboury offers a prehistory of computer graphics through an examination of five technical objects--an algorithm, an interface, an object standard, a programming paradigm, and a hardware platform--arguing that computer graphics transformed the computer from a calculating machine into an interactive medium.<br><br> Gaboury explores early efforts to produce an algorithmic solution for the calculation of object visibility;
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
How computer graphics transformed the computer from a calculating machine into an interactive medium, as seen through the histories of five technical objects.Most of us think of computer graphics as a relatively recent invention, enabling the spectacular visual effects and lifelike simulations we see in current films, television shows, and digital games. In fact, computer graphics have been around as long as the modern computer itself, and played a fundamental role in the development of our contemporary culture of computing. In Image Objects, Jacob Gaboury offers a prehistory of computer graphics through an examination of five technical objects--an algorithm, an interface, an object standard, a programming paradigm, and a hardware platform--arguing that computer graphics transformed the computer from a calculating machine into an interactive medium. Gaboury explores early efforts to produce an algorithmic solution for the calculation of object visibility; considers the history of the computer screen and the random-access memory that first made interactive images possible; examines the standardization of graphical objects through the Utah teapot, the most famous graphical model in the history of the field; reviews the graphical origins of the object-oriented programming paradigm; and, finally, considers the development of the graphics processing unit as the catalyst that enabled an explosion in graphical computing at the end of the twentieth century.The development of computer graphics, Gaboury argues, signals a change not only in the way we make images but also in the way we mediate our world through the computer--and how we have come to reimagine that world as computational.

Produktinformasjon

Oppdag Image Objects Av Jacob Gaboury

Har du noen gang lurt på hvordan datagrafikk forvandlet datamaskiner fra enkle beregningsmaskiner til interaktive medier? I Image Objects gir Jacob Gaboury en fascinerende innføring i denne utviklingen gjennom historien til fem tekniske objekter som har formet vår forståelse av datagrafikk.

En dypdykk i grafikkens prehistorie

Gaboury undersøker hvordan datagrafikk har vært en integrert del av moderne datamaskiner siden deres opprinnelse. Her er hva du kan forvente å lære:

  • Algoritmer: Oppdag tidlige løsninger for beregning av objektsynlighet som banet vei for interaktive opplevelser.
  • Interface-design: Utforsk hvordan grensesnitt har utviklet seg for å gjøre interaksjonen med datamaskiner mer intuitiv.
  • Objektstandarder: Lær om Utah-teapot, den mest kjente grafiske modellen, og dens innflytelse på grafikkstandardisering.
  • Programmeringsparadigmer: Ta del i opprinnelsen til objektorientert programmering og dens grafiske røtter.
  • Grafikkprosesseringsenheter: Se hvordan GPU-er revolusjonerte datagrafikk på slutten av 1900-tallet.

Hvorfor du bør lese Image Objects

Enten du er student, fagperson eller bare en nysgjerrig sjel, vil denne boken gi deg en dypere forståelse av vårt komputerteknologi og hvordan vi i dag opplever og visualiserer verden gjennom datagrafikk. Gabourys kritiske blikk og inngående analyser vil utfordre og berike din oppfatning av datagrafikkens rolle i vår kultur.

Med Image Objects Av Jacob Gaboury i hånden, vil du ikke bare lære om teknologien, men også om dens kulturhistorie—en uunngåelig del av vår digitale tidsalder. Er du klar for å ta det første steget inn i en verden av interaktive medier?

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerKultur, Samfunn og politikk
FormatInnbundet
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 439,- den billigste prisen for Image Objects Av Jacob Gaboury blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
351,-
Gjennomsnittspris:
380,-
Høyeste pris:
439,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig