Gentikow Barbara Hvordan utforsker man medieerfaringer?

Hvordan Utforsker Man Medieerfaringer? Av Barbara Gentikow

Denne metodeboken prøver å dekke behovet for både en teoretisk og praktisk innføring i kvalitativ empirisk mediebruksforskning. Den tar utgangspunkt i begrepet erfaring, slik at det tradisjonelle, ganske blodfattige bruksaspektet fremstår som teknologiske og tekstlige erfaringer, sanselig-perseptuelle, kognitive, emosjonelle...... Les mer...
fra 557,-
Tilgjengelig i 1 butikker

Produktinformasjon

Forfattere: Barbara Gentikow Denne metoden prøver å dekke behovet for både en teoretisk og praktisk innføring i kvalitativ empirisk mediebruksforskning. Den tar utgangspunkt i begrepet erfaring, slik at det tradisjonelle, ganske blodfattige bruksaspektet fremstår som teknologiske og tekstlige erfaringer, sanselig-perseptuelle, kognitive, emosjonelle og estetiske erfaringer, samt individuelle og kollektive sosiale erfaringer. Kvalitativ metode er åpen eksplorerende og ikke så regelbunden som den kvantitative tilnærmingen. Men boken insisterer på en del systematikk og regler allikevel. Slik anerkjennes for eksempel den kvantitative metodens krav om validitet og reliabilitet også for kvalitative studier. Men generaliseringskravet betraktes som ikke brukbart for kvalitative studier, og erstattes med kravet om analytisk kompleksitet. Hvordan utforsker man medieerfaringer er beregnet for studenter og ferske forskere fra samfunnsfag og humanioria, både på universitets- og høyskolenivå. Forlag: Cappelen Damm AS Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 203 ISBN: 9788271472740 Vekt: 390 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2005 Veil. pris: 599 Kategori: Medievitenskap

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Gentikow Barbara Hvordan utforsker man medieerfaringer?
Merke Cappelen Damm As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 557,- den billigste prisen for Gentikow Barbara Hvordan utforsker man medieerfaringer? blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.