Medievitenskap

Medievitenskap

Hvilke mennesker bruker hvilke medier? Hva bruker folk mediene til? Og husker de hva de leser i avisen og hva de så på tv i går? Virker reklamen? Det er spørsmål som interesserer folk som jobber i medie- og reklamebransjen. Blir man påvirket av politisk propaganda? Blir man voldelig av å se voldsfilm? Er det bra at små barn s......
fra 150,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvilke mennesker bruker hvilke medier? Hva bruker folk mediene til? Og husker de hva de leser i avisen og hva de så på tv i går? Virker reklamen? Det er spørsmål som interesserer folk som jobber i medie- og reklamebransjen. Blir man påvirket av politisk propaganda? Blir man voldelig av å se voldsfilm? Er det bra at små barn ser på TV? Det er spørsmål som interesserer politikere, kulturkritikere, pedagoger og foreldre. Medieforskningen beskjeftiger seg med begge typer spørsmål. Og har lang tradisjon for å gjøre det. Mediebruk handler om disse spørsmålene og denne forskningstradisjonen, om forholdet mellom mediene og deres publikum og om hvordan medieforskerne har beskrevet det gjennom tidene. Boken gir en generell introduksjon til sentrale teoridannelser på feltet og til de viktigste, eldre så vel som nyere, metoder som anvendes når medieforskerne undersøker folks mediebruk. Barbara Gentikow, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvilke mennesker bruker hvilke medier? Hva bruker folk mediene til? Og husker de hva de leser i avisen og hva de så på tv i går? Virker reklamen? Det er spørsmål som interesserer folk som jobber i medie- og reklamebransjen. Blir man påvirket av politisk propaganda? Blir man voldelig av å se voldsfilm? Er det bra at små barn ser på TV? Det er spørsmål som interesserer politikere, kulturkritikere, pedagoger og foreldre. Medieforskningen beskjeftiger seg med begge typer spørsmål. Og har lang tradisjon for å gjøre det.Mediebruk handler om disse spørsmålene og denne forskningstradisjonen, om forholdet mellom mediene og deres publikum og om hvordan medieforskerne har beskrevet det gjennom tidene. Boken gir en generell introduksjon til sentrale teoridannelser på feltet og til de viktigste, eldre så vel som nyere, metoder som anvendes når medieforskerne undersøker folks mediebruk.Barbara Gentikow, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen

Produktinformasjon

Utforsk Verdenen av Medievitenskap

Er du nysgjerrig på hvordan mediene former vår forståelse av verden? Medievitenskap gir deg muligheten til å dykke ned i de fascinerende spørsmålene om mediebruk og påvirkning. Hvem bruker hvilke medier, og hva brukes de til? Boken tar for seg alt fra reklamers effekt til politisk propaganda, og setter fokus på både aktuelle og tidløse problemstillinger.

Hva Kan Du Forvente av Medievitenskap?

Medievitenskap er en uunnværlig ressurs for studenter, forskere og mediaentusiaster. Denne boken tilbyr:

  • Generell introduksjon: Få innsikt i sentrale teorier innen medieforskning.
  • Historisk perspektiv: Lær hvordan medieforskere har beskrevet mediebruk gjennom tidene.
  • Metodiske tilnærminger: Bli kjent med de viktigste metodene som brukes til å undersøke medieeffekt.

Detaljer om Boken

Utgave: 2. utg.
Språk: Norsk (Bokmål)
Sidetall: 197
ISBN: 9788245005936
Vekt: 435 g
Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
Innbinding: Heftet
Utgitt: 2009
Veil. pris: 449 kr
Kategori: Samfunnsvitenskapelige fag

Hvorfor Velge Medievitenskap?

Enten du jobber i medie- og reklamebransjen, er en kulturkritiker, pedagog eller bare en nysgjerrig sjel, gir Medievitenskap deg de verktøyene du trenger for å navigere i medielandskapet. Boken stiller de viktige spørsmålene like mye som den gir svar, og inviterer deg til å tenke kritisk om medienes rolle i våre liv.

Er du klar for å forstå mer om hvordan mediene påvirker deg? Ta steget inn i medieforskningens verden med Medievitenskap!

Spesifikasjon

Generelt
SpråkNorsk
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 150,- den billigste prisen for Medievitenskap blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
150,-
Gjennomsnittspris:
150,-
Høyeste pris:
150,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig