Gender And The Media Av Rosalind (King'S College London) Gill

Gender And The Media Av Rosalind (King'S College London) Gill

Written in a clear and accessible style, with lots of examples from Anglo-American media, Gender and the Media offers a critical introduction to the study of gender in the media, and an up-to-date assessment of the key issues and debates. Eschewing a straigh......
fra 399,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Written in a clear and accessible style, with lots of examples from Anglo-American media, <i>Gender and the Media</i> offers a critical introduction to the study of gender in the media, and an up-to-date assessment of the key issues and debates. <br/><p><br/></p><p>Eschewing a straightforwardly positive or negative assessment the book explores the contradictory character of contemporary gender representations, where confident expressions of girl power sit alongside reports of epidemic levels of anorexia among young women, moral panics about the impact on men of idealized representations of the ''six-pack'', but near silence about the pervasive re-sexualization of women''s bodies, along with a growing use of irony and playfulness that render critique extremely difficult.<br/></p><p>The book looks in depth at five areas of media - talk shows, magazines, news, advertising, and contemporary screen and paperback romances - to examine how representations of women and men are changing in t
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Written in a clear and accessible style, with lots of examples from Anglo-American media, Gender and the Media offers a critical introduction to the study of gender in the media, and an up-to-date assessment of the key issues and debates. Eschewing a straightforwardly positive or negative assessment the book explores the contradictory character of contemporary gender representations, where confident expressions of girl power sit alongside reports of epidemic levels of anorexia among young women, moral panics about the impact on men of idealized representations of the 'six-pack', but near silence about the pervasive re-sexualization of women's bodies, along with a growing use of irony and playfulness that render critique extremely difficult. The book looks in depth at five areas of media - talk shows, magazines, news, advertising, and contemporary screen and paperback romances - to examine how representations of women and men are changing in the twenty-first century, partly in response to feminist, queer and anti-racist critique.Gender and the Media is also concerned with the theoretical tools available for analysing representations. A range of approaches from semiotics to postcolonial theory are discussed, and Gill asks how useful notions such as objectification, backlash, and positive images are for making sense of gender in today's Western media. Finally, Gender and the Media also raises questions about cultural politics - namely, what forms of critique and intervention are effective at a moment when ironic quotation marks seem to protect much media content from criticism and when much media content - from Sex and the City to revenge adverts - can be labelled postfeminist.This is a book that will be of particular interest to students and scholars in gender and media studies, as well as those in sociology and cultural studies more generally.

Produktinformasjon

Oppdag 'Gender And The Media Av Rosalind Gill'

Er du nysgjerrig på hvordan kjønn fremstilles i media? 'Gender And The Media Av Rosalind (King'S College London) Gill' gir deg en innsiktsfull reise gjennom de komplekse representasjonene av kjønn. Denne boken tar for seg viktige debatter og gir aktuelle eksempler fra anglo-amerikansk media, noe som gjør den til et verdifullt verktøy for studenter og akademikere innen kjønn- og mediestudier.

Kjernesaker i mediediskusjonen

  • Analysen av medierepresentasjoner: Gill graver dypt i medienes representasjoner av både kvinner og menn, og viser hvordan disse har utviklet seg i det 21. århundre.
  • Teoretiske verktøy: Boken utforsker ulike teoretiske innfallsvinkler, fra semiotikk til postkolonial teori, og hvordan disse kan brukes til å forstå dagens mediebilde.
  • Feminisme og sosial kritikk: Gill undersøker hvordan feministiske, queer og antirasiske kritikker påvirker media og medieinnhold.

Viktige temaer i 'Gender And The Media'

'Gender And The Media' ser på fem sentrale områder innen media:

  • Talk shows
  • Magasiner
  • Nyheter
  • Reklame
  • Romantikk i moderne medier

Boken kaster lys over hvordan disse plattformene former vår forståelse av kjønn, og utfordrer oss til å tenke kritisk rundt det presenterte innholdet.

Vil du forstå medienes rolle i kjønnsdebatten?

Med 'Gender And The Media Av Rosalind Gill' får du ikke bare en teoretisk innføring, men også praktisk innsikt i hvordan kritikeren kan navigere i et medielandskap der ironi og lekfullhet støter sammen med alvorlig tematikk. Dette er en bok som vil fenge enhver som ønsker å dykke dypere ned i hvordan kjønn fremstilles i samfunnet.

Enten du er student, akademiker, eller bare genuint interessert i kjønn og media, gir denne boken deg verktøyene du trenger for å forstå og analysere medielandskapet i dag. Gå ikke glipp av sjansen til å utvide din kunnskap med 'Gender And The Media'!

Spesifikasjon

Generelt
SpråkEngelsk
Sett
Nei
SjangerKultur, Samfunn og politikk
TypPapirbøker
FormatPaperback

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 399,- den billigste prisen for Gender And The Media Av Rosalind (King'S College London) Gill blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
294,-
Gjennomsnittspris:
294,-
Høyeste pris:
294,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig