Sosiale Medier I Samfunnet Av Jan Frode Haugseth

Sosiale Medier I Samfunnet Av Jan Frode Haugseth

Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess når vi alle er brukere av sosiale medier?Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det modern......
fra 390,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess når vi alle er brukere av sosiale medier?<br>Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Boka gir en innføring i eksisterende teori på feltet, og utvider i noen henseender denne med nye definisjoner og begreper. Forfatteren viser hvilke historiske og kulturelle forutsetninger som gjorde at fenomenet sosiale medier kunne oppstå, og peker på hva som er nytt i forhold til tidligere medier. Sosiale medier skaper nye betingelser for hele mediebransjen, og vi ser en tendens til at store deler av offentligheten forandrer seg i møtet med en mer sosial medievirkelighet. Haugseth diskuterer sosiale mediers rolle når det kommer til journalister og tradisjonelle medier, nettverk, identitet og fellesskap, bruk og misbruk. Han drøfter også de nye medienes politiske og demokratiske potensiale, og viser dilemmaer og etiske utfordringer. <br><br>«Sosiale medier i samfunnet» er en bok rettet mot alle som er interesserte i å forstå sosiale medier i en samfunnskontekst. Journalister, lærere og studenter i medievitenskap, mediesosiologi og kulturstudier vil spesielt kunne dra nytte av denne boka.<br><br>«Dette er i høy grad en bok til å bli klok av, enten man er godt eller noe mindre godt forspent med forkunnskaper på feltet» Martin Engebretsen, Norsk medietidsskrift nr. 4/2013.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva betyr det egentlig når medier blir sosiale? Hvordan kan digitale medier påvirke samfunnet? Hvem kan best regulere sosiale medier - staten eller markedet? Og hva skjer med solidaritet og muligheten for personlig suksess når vi alle er brukere av sosiale medier?Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Boka gir en innføring i eksisterende teori på feltet, og utvider i noen henseender denne med nye definisjoner og begreper. Forfatteren viser hvilke historiske og kulturelle forutsetninger som gjorde at fenomenet sosiale medier kunne oppstå, og peker på hva som er nytt i forhold til tidligere medier. Sosiale medier skaper nye betingelser for hele mediebransjen, og vi ser en tendens til at store deler av offentligheten forandrer seg i møtet med en mer sosial medievirkelighet. Haugseth diskuterer sosiale mediers rolle når det kommer til journalister og tradisjonelle medier, nettverk, identitet og fellesskap, bruk og misbruk. Han drøfter også de nye medienes politiske og demokratiske potensiale, og viser dilemmaer og etiske utfordringer.«Sosiale medier i samfunnet» er en bok rettet mot alle som er interesserte i å forstå sosiale medier i en samfunnskontekst. Journalister, lærere og studenter i medievitenskap, mediesosiologi og kulturstudier vil spesielt kunne dra nytte av denne boka.«Dette er i høy grad en bok til å bli klok av, enten man er godt eller noe mindre godt forspent med forkunnskaper på feltet» Martin Engebretsen, Norsk medietidsskrift nr. 4/2013.

Produktinformasjon

Oppdag Sosiale Medier I Samfunnet Av Jan Frode Haugseth

Er du nysgjerrig på hvordan sosiale medier former vårt samfunn? I boken Sosiale Medier I Samfunnet gir Jan Frode Haugseth deg en grundig innføring i hvordan digitale plattformer påvirker alt fra identitet til fellesskap.

Hva kan du forvente av boken?

  • Grunnleggende teori: Haugseth forklarer eksisterende teorier om sosiale mediers rolle og gir nye definisjoner og begreper.
  • Historisk perspektiv: Boken setter sosiale medier i kontekst med historiske og kulturelle forutsetninger.
  • Mediebransjens fremtid: Lær hvordan sosiale medier har endret spillereglene for journalister og tradisjonelle medier.
  • Etiske dilemmaer: Utforsk de utfordringene som følger med nye medier og deres innvirkning på politikk og demokrati.

For hvem er denne boken?

Boken er perfekt for journalister, lærere og studenter innen medievitenskap, mediesosiologi og kulturstudier. Til og med de med færre forkunnskaper vil finne verdifulle innsikter, og boken fungerer som en solid ressurs for å bli bedre kjent med det komplekse samspillet mellom sosiale medier og samfunnet.

Detaljer om produktet

Forlag: Aschehoug & Co

Utgitt: 2013

Sidetall: 175

ISBN: 9788215019703

Vekt: 283 g

Innbinding: Heftet

Veil. pris: 419 kr

Avsluttende tanker

Ikke gå glipp av muligheten til å utvide din forståelse av sosiale medier. Med Sosiale Medier I Samfunnet Av Jan Frode Haugseth, vil du ikke bare bli klokere, men også bedre rustet til å navigere i det stadig mer komplekse medielandskapet vi lever i i dag. Så hva venter du på? Dykk inn i lesningen!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 390,- den billigste prisen for Sosiale Medier I Samfunnet Av Jan Frode Haugseth blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
335,-
Gjennomsnittspris:
345,-
Høyeste pris:
371,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig