Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten

Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten

Norsk Presseforbund vedtok den første Vær Varsom-plakaten (VVP) i 1936. Siden er plakaten revidert en rekke ganger, siste gang sommeren 2015. Med fremveksten av nye medier er presseetikken i dynamisk utvikling, og behovet er derfor større enn noen gang for en samlet fremstilling av hvordan de enkelte bestemmelsene i plakaten......
fra 499,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Norsk Presseforbund vedtok den første Vær Varsom-plakaten (VVP) i 1936. Siden er plakaten revidert en rekke ganger, siste gang sommeren 2015. Med fremveksten av nye medier er presseetikken i dynamisk utvikling, og behovet er derfor større enn noen gang for en samlet fremstilling av hvordan de enkelte bestemmelsene i plakaten blir praktisert.<br/>Advokatfirmaet Schjødts medarbeidere har gjennom mange årtier representert norske medier i medierettslige tvister, og dette arbeidet danner grunnlaget for Kommentarutgave til Vær Varsom-plakaten. Men det er viktig å understreke skillet mellom medierett og presseetikk. Pressens Faglige Utvalgs (PFUs) håndheving av det presseetiske regelverket er ikke rettslig bindende, og det finnes ikke alltid et fasitsvar på hva som er god presseskikk i en gitt situasjon.<br/>Hvordan praktiserer utvalget det presseetiske regelverket? Samlet sett kan PFUs avgjørelser gi en pekepinn om hvordan presseetikken utvikler seg. I summen av enkeltavgjørelser er det mulig å finne bærende presseetiske prinsipper, selv om avgjørelsene ikke alltid er helt entydige.<br/><strong>Kommentarutgave til Vær Varsom-plakaten</strong> passer for alle som er opptatt av presseetikk, for studenter og ansatte i mediene.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Norsk Presseforbund vedtok den første Vær Varsom-plakaten (VVP) i 1936. Siden er plakaten revidert en rekke ganger, siste gang sommeren 2015. Med fremveksten av nye medier er presseetikken i dynamisk utvikling, og behovet er derfor større enn noen gang for en samlet fremstilling av hvordan de enkelte bestemmelsene i plakaten blir praktisert.Advokatfirmaet Schjødts medarbeidere har gjennom mange årtier representert norske medier i medierettslige tvister, og dette arbeidet danner grunnlaget for Kommentarutgave til Vær Varsom-plakaten. Men det er viktig å understreke skillet mellom medierett og presseetikk. Pressens Faglige Utvalgs (PFUs) håndheving av det presseetiske regelverket er ikke rettslig bindende, og det finnes ikke alltid et fasitsvar på hva som er god presseskikk i en gitt situasjon.Hvordan praktiserer utvalget det presseetiske regelverket? Samlet sett kan PFUs avgjørelser gi en pekepinn om hvordan presseetikken utvikler seg. I summen av enkeltavgjørelser er det mulig å finne bærende presseetiske prinsipper, selv om avgjørelsene ikke alltid er helt entydige.Kommentarutgave til Vær Varsom-plakaten passer for alle som er opptatt av presseetikk, for studenter og ansatte i mediene.

Produktinformasjon

Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten: En Uunnværlig Ressurs for Presseetikk

Er du på jakt etter en dypere forståelse av presseetikk? Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten er nettopp det du trenger! Utgitt av Cappelen Damm AS, denne boken gir en grundig gjennomgang av Vær Varsom-plakaten som ble vedtatt av Norsk Presseforbund allerede i 1936 og har blitt revidert flere ganger, senest i 2015.

Møt Utviklingen innen Presseetikk

I en verden der nye medier stadig dukker opp, er det essensielt å vite hvordan presseetikken utvikler seg. Dette verket er en nyttig guide til hvordan presseetiske regler praktiseres i dagens samfunn.

  • Forlag: Cappelen Damm AS
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 274 sider
  • ISBN: 9788202522681
  • Vekt: 520 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2016
  • Veil. pris: 569 NOK
  • Kategori: Medievitenskap

Hvorfor Du Bør Ha Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten

Med mange års erfaring fra medierettslige tvister som grunnlag, gir advokatfirmaet Schjødts medarbeidere dyp innsikt i hvordan presseetikk håndheves, gjennom Pressens Faglige Utvalg (PFU). Hvis du er student, journalist eller bare interessert i medienes rolle, gir denne boken et klart bilde av hvordan pressen vurderer sin etiske praksis.

Utvalgets avgjørelser gir ikke bare veiledning, men også en pekepinn på hvordan framtiden for presseetikk kan se ut. Det er her Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten virkelig skinner – den gir deg innsikt i bærende presseetiske prinsipper og konteksten bak dem.

Legg til i Din Bokhylle!

Overraskende lettlest og detaljert, denne boken er et must for alle som ønsker å navigere i medienes komplekse etiske landskap. Så, hva venter du på? Skap deg en forståelse av presseetikk med Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten, og se hvordan den kan berike dine leseropplevelser og profesjonelle vurderinger.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnHelle Halvard Kommentarutgave til Vær Varsom-plakaten
MerkeCappelen Damm As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 499,- den billigste prisen for Kommentarutgave Til Vær Varsom-Plakaten blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
455,-
Gjennomsnittspris:
468,-
Høyeste pris:
501,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig