Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen

Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen

Gjennom ti forskningsbaserte bidrag presenterer norske forskere og praktikere eksempler på hvordan nye roller utformes, og hvordan de påvirker vilkår for skoleutvikling og ledelse. Skolen har fått flere lærer- og lederroller de siste årene. Mens rektor tradisjonelt har stått alene som leder i skolen, ser vi nå fremveksten av......
fra 349,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boka redegjør for og diskuterer fremveksten av nye og endrede lærer- og lederroller i skolen. <br><br>Gjennom ti forskningsbaserte bidrag presenterer norske forskere og praktikere eksempler på hvordan nye roller utformes, og hvordan de påvirker vilkår for skoleutvikling og ledelse. <br><br>Skolen har fått flere lærer- og lederroller de siste årene. Mens rektor tradisjonelt har stått alene som leder i skolen, ser vi nå fremveksten av mer differensierte lederroller. Mange lærere har fått tilleggsfunksjoner som lærerspesialister og veiledere for nyutdannede lærere. Felles for de nye og endrede rollene er at lærerne og skolelederne som innehar dem, forventes å spille en viktig rolle når det gjelder skoleutvikling. <br><br>Redaktører for boka er Kristin Helstad, førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo og Sølvi Mausethagen, professor ved Senter for profesjonsstudier på OsloMet - storbyuniversitetet. <br><br>Øvrige bidragsytere er Hedvig Abrahamsen, Monica Bekkelien, Siv Paus Brovold, Anne Kristin Dahl, Ann Elisabeth Gunnulfsen, Hege Hermansen, Norhild Joleik, Eileen Holm Klavenes, Eli Lejonberg, Marte Lorentzen, Jorunn Møller, Tine S. Prøitz, Guri Skedsmo og Are Solstad.<br><br>«Til forskjell fra antologier som spriker i mange retninger, og som dermed ikke gir konsistente svar på den overordnede problemstillingen som reises, er tekstbidragene i dette tilfellet både relevante og komplementære.» Ole Kallelid, Utdanning nr. 13, 2019.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Gjennom ti forskningsbaserte bidrag presenterer norske forskere og praktikere eksempler på hvordan nye roller utformes, og hvordan de påvirker vilkår for skoleutvikling og ledelse. Skolen har fått flere lærer- og lederroller de siste årene. Mens rektor tradisjonelt har stått alene som leder i skolen, ser vi nå fremveksten av mer differensierte lederroller. Mange lærere har fått tilleggsfunksjoner som lærerspesialister og veiledere for nyutdannede lærere. Felles for de nye og endrede rollene er at lærerne og skolelederne som innehar dem, forventes å spille en viktig rolle når det gjelder skoleutvikling. Redaktører for boka er Kristin Helstad, førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo og Sølvi Mausethagen, professor ved Senter for profesjonsstudier på OsloMet - storbyuniversitetet. Øvrige bidragsytere er Hedvig Abrahamsen, Monica Bekkelien, Siv Paus Brovold, Anne Kristin Dahl, Ann Elisabeth Gunnulfsen, Hege Hermansen, Norhild Joleik, Eileen Holm Klavenes, Eli Lejonberg, Marte Lorentzen, Jorunn Møller, Tine S. Prøitz, Guri Skedsmo og Are Solstad.«Til forskjell fra antologier som spriker i mange retninger, og som dermed ikke gir konsistente svar på den overordnede problemstillingen som reises, er tekstbidragene i dette tilfellet både relevante og komplementære.» Ole Kallelid, Utdanning nr. 13, 2019.

Produktinformasjon

Oppdag 'Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen'

Er du fascinert av hvordan virksomheten i skolen utvikler seg? Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen gir en grundig innføring i de endrede rollene lærere og skoleledere får i dagens utdanningslandskap. Denne boken, utgitt av Universitetsforlaget AS, er et must for alle som ønsker å forstå dynamikken bak moderne skoleutvikling.

Hva kan du forvente av innholdet?

  • Ti forskningsbaserte bidrag: Norske forskere og praktikere deler sine erfaringer og eksempler på hvordan nye roller er utviklet i skolen.
  • Utvidede roller: Lærere får nye tilleggsfunksjoner som lærerspesialister og veiledere for nyutdannede kolleger.
  • Skoleledelse i endring: Rektors rolle har utviklet seg fra en ensom leder til en del av et mer differensiert lederteam.

Relevante bidragsytere

Boken er redigert av Kristin Helstad og Sølvi Mausethagen, som sammen med et imponerende team av bidragsytere, inkludert Hedvig Abrahamsen og Monica Bekkelien, gir et helhetlig perspektiv på temaet.

Spennende lesning for fremtidens utdanning

Enten du er lærer, rektor, eller studerer pedagogikk, vil Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen gi deg innsikter som er både relevante og praktiske. Med sine 206 sider fylt med nyttig informasjon, blir du tatt med på en reise gjennom endringer i rollen til både lærere og ledere.

Kjøp boken i dag!

Ikke gå glipp av muligheten til å oppdatere deg på de nyeste trendene innen skoleutvikling. Boken kan kjøpes for en veiledende pris på 369 NOK og har en ISBN på 9788215034072. Grip sjansen til å bli en del av den samtalen som former fremtidens utdanning!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnHelstad Kristin Nye lærer- og lederroller i skolen
MerkeOther Brand
TypeBøker
Spesifikasjoner
SpråkNorsk
SjangerPsykologi & Pedagogikk
FormatHeftet
ForfatterKristin Helstad
ForlagUniversitetsforlaget
Utgivelsesdato2019-10
Utgivelsesår2019

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 349,- den billigste prisen for Nye Lærer- Og Lederroller I Skolen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
319,-
Gjennomsnittspris:
326,-
Høyeste pris:
343,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig