Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen Av Hege Hermansen

Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen Av Hege Hermansen

Hvordan kan lærere forholde seg til det mangfoldet av kunnskapskilder som preger dagens samfunn?Hvem bestemmer hva slags kunnskap som skal være sentral for lærerarbeidet?Å være lærer innebærer at man har ansvar for å videreutvikle og kvalitetssikre den kunnskapen som ligger til grunn for eget arbeid. De siste årene har dette......
fra 334,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan utvikler og kvalitetssikrer man kunnskap i lærerprofesjonen? <br>Hvordan kan lærere forholde seg til det mangfoldet av kunnskapskilder som preger dagens samfunn?<br>Hvem bestemmer hva slags kunnskap som skal være sentral for lærerarbeidet?<br>Å være lærer innebærer at man har ansvar for å videreutvikle og kvalitetssikre den kunnskapen som ligger til grunn for eget arbeid. De siste årene har dette ansvaret økt i kompleksitet, og det har vært mye politisk oppmerksomhet rundt læreres kunnskap. <br><br>Denne boken handler om læreres arbeid med profesjonskunnskap. Boken tar for seg hvordan lærere kan tilnærme seg ulike kunnskapskilder, hvordan ny kunnskap kan integreres i læringsarbeidet med elevene og hvordan kunnskapsutvikling kan foregå i lærerteam og som del av skolebaserte utviklingsprosjekter. En gjennomgående antakelse er at læreres forhold til profesjonskunnskap er et viktig grunnlag ikke bare for den daglige yrkesutøvelsen, men også for profesjonens autonomi og for læreres tillit og legitimitet i samfunnet.<br><br>Boken er rettet mot studenter og ansatte i lærerutdanningene, og mot lærere og skoleledere som ønsker nye perspektiver på kunnskapsutvikling og tilrettelegging av læreres kunnskapsarbeid. Den er også relevant for masterstudenter i pedagogikk, arbeidslivslæring og profesjonsstudier, og for politikere, skoleeiere og ansatte i lærerorganisasjoner som er opptatt av spørsmål knyttet til læreres kunnskapsbase og profesjonens autonomi. <br><br>Hege Hermansen er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk på Universitetet i Oslo (UiO). Denne boken ble skrevet mens hun var postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. Hennes forskningsinteresser inkluderer kunnskapens rolle i utøvelsen av profesjonelt arbeid, organisering og utvikling av profesjonsutdanninger og hvordan profesjoners autonomi og legitimitet formes av kunnskapssamfunnet.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan kan lærere forholde seg til det mangfoldet av kunnskapskilder som preger dagens samfunn?Hvem bestemmer hva slags kunnskap som skal være sentral for lærerarbeidet?Å være lærer innebærer at man har ansvar for å videreutvikle og kvalitetssikre den kunnskapen som ligger til grunn for eget arbeid. De siste årene har dette ansvaret økt i kompleksitet, og det har vært mye politisk oppmerksomhet rundt læreres kunnskap. Denne boken handler om læreres arbeid med profesjonskunnskap. Boken tar for seg hvordan lærere kan tilnærme seg ulike kunnskapskilder, hvordan ny kunnskap kan integreres i læringsarbeidet med elevene og hvordan kunnskapsutvikling kan foregå i lærerteam og som del av skolebaserte utviklingsprosjekter. En gjennomgående antakelse er at læreres forhold til profesjonskunnskap er et viktig grunnlag ikke bare for den daglige yrkesutøvelsen, men også for profesjonens autonomi og for læreres tillit og legitimitet i samfunnet.Boken er rettet mot studenter og ansatte i lærerutdanningene, og mot lærere og skoleledere som ønsker nye perspektiver på kunnskapsutvikling og tilrettelegging av læreres kunnskapsarbeid. Den er også relevant for masterstudenter i pedagogikk, arbeidslivslæring og profesjonsstudier, og for politikere, skoleeiere og ansatte i lærerorganisasjoner som er opptatt av spørsmål knyttet til læreres kunnskapsbase og profesjonens autonomi. Hege Hermansen er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk på Universitetet i Oslo (UiO). Denne boken ble skrevet mens hun var postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. Hennes forskningsinteresser inkluderer kunnskapens rolle i utøvelsen av profesjonelt arbeid, organisering og utvikling av profesjonsutdanninger og hvordan profesjoners autonomi og legitimitet formes av "kunnskapssamfunnet".

Produktinformasjon

Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen Av Hege Hermansen

Er du en lærer som ønsker å navigere i det hektiske landskapet av kunnskap og informasjon? Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen av Hege Hermansen gir deg verktøyene du trenger for å sikre at din kunnskap er både relevant og kvalitetssikret. I denne boken utforskes hvordan lærere kan håndtere et mangfold av kunnskapskilder og integrere disse i sitt daglige arbeid med elevene.

Hva Kan Du Forvente Av Boken?

  • Profesjonskunnskap: Forstå hvordan du kan utvikle og kvalitetssikre den kunnskapen som ligger til grunn for lærerarbeidet ditt.
  • Integrering av Ny Kunnskap: Lær hvordan ny kunnskap kan innføres i læringsprosesser og i samarbeid med kolleger.
  • Skolebaserte Prosjekter: Bli kjent med metoder for kunnskapsutvikling i lærerteam og gjennom utviklingsprosjekter i skolen.

Hvem Bør Lese Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen?

Uansett om du er student, lærer, eller skoleleder, vil denne boken åpne døren til nye perspektiver på hvordan kunnskap formes og formidles i utdanningssektoren. Den er også en verdifull ressurs for masterstudenter i pedagogikk og arbeidslivslæring, samt for politikere og lærerorganisasjoner som ønsker å forstå betydningen av læreres kunnskapsbase.

Om Forfatteren

Hege Hermansen er førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo, hvor hennes forskningsinteresser fokuserer på kunnskapens rolle i profesjonelt arbeid og utvikling av profesjonsutdanninger. Dette gir boken et solid akademisk fundament, samtidig som den er praktisk orientert.

Detaljer Om Boken

  • Forlag: Universitetsforlaget AS
  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 155
  • ISBN: 9788215028521
  • Vekt: 261 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2018
  • Veil. pris: 339 kr
  • Kategori: Pedagogikk

Ikke gå glipp av muligheten til å utvikle din profesjonskunnskap. Gjør deg kjent med Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen Av Hege Hermansen, og oppdag hvordan du kan bidra til kvaliteten i utdanningsfeltet!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 334,- den billigste prisen for Kunnskapsarbeid I Lærerprofesjonen Av Hege Hermansen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
287,-
Gjennomsnittspris:
295,-
Høyeste pris:
315,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig