Strategier For Læring Av Therese Nerheim Hopfenbeck

Strategier For Læring Av Therese Nerheim Hopfenbeck

Strategier for lærin om selvregulering, vurdering og god undervisning. Hvordan skal elevene lære å regulere sitt eget læringsarbeid? I de siste årene har det å lære elevene læringsstrategier og involvere elevene i vurderingsarbeidet fått mye oppmerksomhet. Målet har vært at elevene selv skal regulere sin egen læring og finne......
fra 220,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan skal elevene lære å regulere sitt eget læringsarbeid? I de siste årene har det å lære elevene læringsstrategier og involvere elevene i vurderingsarbeidet fått mye oppmerksomhet. Målet har vært at elevene selv skal regulere sin egen læring og finne ut hvor mye støtte de trenger i læringsarbeidet sammen med læreren. Dette er lærerens ansvar.<br>Denne boka viser hvordan læreren kan hjelpe eleven til selvregulering, og forfatteren hevder at dette er noe av det viktigste skolen kan arbeide med. Her støtter hun seg blant annet på forskningen til The Assessment Reform Group i England og John Hatties metastudie. <br><br>Boka er først og fremst skrevet for grunnskolelærerstudenter på 5.-10. trinn, men den egner seg også for lærere og skoleledere som arbeider aktivt med vurdering for læring i skolen. <br><br>Therese Nerheim Hopfenbeck har vært ansatt som forsker ved Oxford University Centre for Educational Assessment siden 2012. Hun har tidligere jobbet ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), ved Universitetet i Oslo, hvor hun også tok sin doktorgrad om læringsstrategier med utgangspunkt i data fra PISA 2006.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan skal elevene lære å regulere sitt eget læringsarbeid? I de siste årene har det å lære elevene læringsstrategier og involvere elevene i vurderingsarbeidet fått mye oppmerksomhet. Målet har vært at elevene selv skal regulere sin egen læring og finne ut hvor mye støtte de trenger i læringsarbeidet sammen med læreren. Dette er lærerens ansvar.Denne boka viser hvordan læreren kan hjelpe eleven til selvregulering, og forfatteren hevder at dette er noe av det viktigste skolen kan arbeide med. Her støtter hun seg blant annet på forskningen til The Assessment Reform Group i England og John Hatties metastudie.Boka er først og fremst skrevet for grunnskolelærerstudenter på 5.-10. trinn, men den egner seg også for lærere og skoleledere som arbeider aktivt med vurdering for læring i skolen.Therese Nerheim Hopfenbeck har vært ansatt som forsker ved Oxford University Centre for Educational Assessment siden 2012. Hun har tidligere jobbet ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), ved Universitetet i Oslo, hvor hun også tok sin doktorgrad om læringsstrategier med utgangspunkt i data fra PISA 2006.

Produktinformasjon

Strategier For Læring Av Therese Nerheim Hopfenbeck - En Veiledning for Lærere

Utforsk hvordan du kan styrke elevenes selvregulering med Strategier For Læring. Denne boken av Therese Nerheim Hopfenbeck gir innsikt i hvordan lærere kan veilede elevene til å ta kontroll over egen læringsprosess. Den er spekket med praktiske metoder og teknikker for å engasjere studenter i deres eget læringsarbeid.

Hva Inneholder Boken?

  • Fokus på selvregulering: Lær strategier for hvordan elever kan regulere sitt eget læringsarbeid.
  • Vurdering for læring: Boken tar opp hvordan vurdering er et verktøy for å hjelpe elever med å forstå hvor mye støtte de trenger.
  • Bred forskningsbasert tilnærming: Forfattere benytter seg av forskning fra både England og metastudier fra kjente eksperter som John Hattie.
  • Praktisk tilnærming: Spesielt tilpasset lærerstudenter fra 5.-10. trinn, men også uvurderlig for erfarne lærere og skoleledere.

Hvorfor Velge Strategier For Læring?

Med Strategier For Læring Av Therese Nerheim Hopfenbeck får lærere verdifulle verktøy for å engasjere sine elever. Boken tilbyr svært relevante strategier for å implementere bedre undervisningsmetodikker og øke elevenes ansvarlighet for eget læringsarbeid.

Detaljer om Boken

  • Forlag: Universitetsforlaget AS
  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 176
  • ISBN: 9788215013732
  • Vekt: 287 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2014
  • Veil. pris: 489
  • Kategori: Undervisningsmetodikk

Ikke gå glipp av muligheten til å forbedre din undervisning med Strategier For Læring! Skap en mer engasjerende læringsopplevelse for dine elever i dag!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 220,- den billigste prisen for Strategier For Læring Av Therese Nerheim Hopfenbeck blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
220,-
Gjennomsnittspris:
220,-
Høyeste pris:
220,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig