Hva skal vi med historie?  historiedidaktikk i teori og praksis

Hva skal vi med historie? historiedidaktikk i teori og praksis

Hva skal vi med historie?: historiedidaktikk i teori og praksis. For historielæreren er historie både kunnskapsstoff ("teori") og selve formidlingen til elevene ("praksis"). Ofte blir teori og praksis oppfattet som to separate sfærer. Men ikke i denne nye læreboka. Denne boka forklarer hvorfor historie er viktig ved å ta for......
fra 140,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva skal vi egentlig med historie? Spørsmålet er sentralt for alle som studerer og formidler historie.For historielæreren er historie både kunnskapsstoff ("teori") og selve formidlingen til elevene ("praksis"). Ofte blir teori og praksis oppfattet som to separate sfærer. Men ikke i denne nye læreboka. Denne boka forklarer hvorfor historie er viktig ved å ta for seg noen av fagets sentrale funksjoner. Forfatterne lager en konstruktiv dialog mellom historieproduksjon, historieteori og faglig formidling, som alle er sentrale emner innen universitetsfaget så vel som skolefaget historie. Historielæreren får spennende og faglig velfunderte råd til hvordan undervisningen kan gjøres relevant og interessant.Boken er lagt opp i følgende kapitler:Historie som erfaringsrom, samtidsorientering og forventningshorisontHistorie som myndiggjøringHistorie som identitetHistorie som demokratifostringHistorie som kategoriseringHistorie som fortellingHistorie som prosess og sammenhengHistorie som sted på kartetHistorie som materiell kulturLise Kvande og Nils Naastad er begge førsteamanuenser i samfunnsfagdidaktikk ved Program for lærerutdanning, NTNU. De har lang formidlingserfaring både fra grunnskole, videregående skole, høgskole og universitet.

Produktinformasjon

Utforsk viktigheten av historie med "Hva skal vi med historie? historiedidaktikk i teori og praksis"

Er du på jakt etter en dyptgående og innsiktsfull forståelse av hva historie egentlig betyr for oss? "Hva skal vi med historie? historiedidaktikk i teori og praksis" tilbyr en unik tilnærming som kombinerer teori og praksis på en sømløs måte. Denne boken er en uvurderlig ressurs for både historielærere og studenter, da den kaster lys over de sentrale funksjonene historiefaget har i utdanningen.

En helhetlig tilnærming til historiefaget

Forfatterne, Lise Kvande og Nils Naastad, er begge førsteamanuenser i samfunnsfagdidaktikk ved NTNU, med omfattende erfaring fra både grunnskole og høyere utdanning. I Hva skal vi med historie? lærer du om:

  • Historie som erfaringsrom - hvordan vi lærer av fortiden
  • Historie som myndiggjøring - hvordan vi formidler kunnskap til elevene
  • Historie som identitet - utforsk hvordan historie former vår selvforståelse
  • Historie som demokratifostring - viktigheten av å forstå historiske kontekster
  • Historie som fortelling - kunsten å fortelle historien på en engasjerende måte

Hvorfor du trenger denne boken

Med et fokus på å gjøre undervisningen relevant og interessant, gir denne læreboken deg både teoretiske og praktiske verktøy for å engasjere dine elever. De mange kapitlene tar opp viktige emner som historie som prosess og sammenheng samt historie som materiell kultur, som gir deg et komplett bilde av faget.

Bestill "Hva skal vi med historie?" i dag!

Klar for å ta din historiefagdidaktikk til neste nivå? Denne boken er en absolut must-read for alle som ønsker å forstå den dype forbindelsen mellom historie og undervisning. Enten du er historielærer eller student, vil denne boken tilby uvurderlig innsikt og verktøy for å gjøre historie levende!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 140,- den billigste prisen for Hva skal vi med historie? historiedidaktikk i teori og praksis blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
140,-
Gjennomsnittspris:
145,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig