
Hvordan kan du vite om noe er sant?: Veiviser i forsknings- og utredningsarbe… Pent brukt bok
Hvordan kan du vite om noe er sant?: Veiviser i forsknings- og utredningsarbe. - Forskning viser - må være en av de hyppigst brukte, og misbrukte, påstandene i samfunns- og næringslivsdebatten. Forskningsresultater sidestilles med sannhet. Disse resultatene, enten det gjelder sentrale helsepolitiske problemstillinger, innfør......
fra 150,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Produktinformasjon
Hvordan kan du vite om noe er sant?: Veiviser i forsknings- og utredningsarbe…. - Forskning viser - må være en av de hyppigst brukte, og misbrukte, påstandene i samfunns- og næringslivsdebatten. Forskningsresultater sidestilles med sannhet. Disse resultatene, enten det gjelder sentrale helsepolitiske problemstillinger, innføring av bonussystemer eller tiltak for å få ned sykefraværet, er imidlertid sjelden så sikre som vi kan få inntrykk av. Resultater fra utredninger og forskning er i økende grad beslutningsgrunnlaget for alt fra strategivalg til gjennomgripende endringer i arbeidsliv, skole og høyere utdanning. Kundetilfredshet, motivasjon og kvalitet på utdanning gjøres til gjenstand for måling, og folk flest har tiltro til resultatene fra det som måles. Denne boka viser den usikkerheten som ligger innebygd i all forskning og tar opp hvordan slik usikkerhet kan reduseres. Det finnes imidlertid ingen quick fix for dette. Bare den som tar seg bryet med å sette seg inn i de mest sentrale metodeproblemene, vil være i stand til å se enkeltundersøkelsers svakheter og styrker. Tor Grenness er utdannet statsviter (cand.polit) og har doktorgrad i Business Administration (DBA) fra Henley Management College/Brunel University. Han er ansatt som førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, der han blant annet underviser i forsknings- og utredningsmetode på ulike nivåer. Tor Grenness har lang erfaring som konsulent, og er forfatter av boka Innføring i Vitenskapsteori og Metode og medforfatter av Fra tall til ord. Kvalitativ metode i markedsforskning. Forfattere: Tor Grenness Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 206 ISBN: 9788202232689 Vekt: 322 g Forla Cappelen Damm AS Innbindin Heftet Utgitt: 2004 Veil. pris: 398 kr Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring
Topplisten: Other Brand Økonomi og ledelse
Spesifikasjon
Produkt
Produktnavn | Hvordan kan du vite om noe er sant?: Veiviser i forsknings- og utredningsarbe… Pent brukt bok |
Merke | Other Brand |
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 150,- den billigste prisen for Hvordan kan du vite om noe er sant?: Veiviser i forsknings- og utredningsarbe… Pent brukt bok blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.
An Introduction to Business and ManagementAn Introduction to Business and ManagementThe Oxford Handbook of Corporate Social ResponsibilitySupply Chain
Optimal Transport Methods in EconomicsLoss Grief and Trauma in the WorkplaceBig Asian Energy An Unapologetic Guide for Breaking Barriers to Leadership and SuccessIntentional Ambition Redefining Your Work for Greater Joy Freedom and Fulfillment
Reinventing the Leader How to Change Yourself to Change Your CompanyShipping Finance A Practical Handbook Fourth EditionPrinciples of Macroeconomics Global EditionA History of the Federal Reserve Volume 1: 1913 1951