Innføring I Forskningsmetodologi

Innføring I Forskningsmetodologi

Herr Nøffes kafe-katastrofe. Dette er dagen da alt går galt for herr Nøffe. Og bedre blir det ikke da han skal passe kafeen for herr Vaskebjørn. Illustrert. Forfattere: Richard Scarry Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 27 ISBN: 9788204035035 Vekt: 269 g Forla Cappelen Damm AS Innbindin Innbundet Utgitt: 1994 Veil.......
fra 149,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer. Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler. Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene. Knut-Andreas Christophersen er førsteamanuensis emeritus ved Institutt for statsvitenskap, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetode og dataanalyse. Thor Arnfinn Kleven er førsteamanuensis emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi. Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hennes spesialområde er pedagogisk filosofi og vitenskapsteori. Thorleif Lund er professor emeritus ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Formålet med boken er å redegjøre for sentrale metodologiske forhold i forskning innen psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk, sykepleievitenskap og nærliggende fagområder. Fremstillingen er i hovedsak begrenset til kvantitative tilnærminger. Det forutsettes at leseren har innsikt i elementær statistikk. Den primære målgruppen er studenter på hovedfagsnivå, men deler av boken vil være relevant også på lavere og høyere nivåer.Et særpreg ved boken er at empiriske metodeforhold er knyttet til vitenskapsteori, og at det er lagt vekt på prinsipper fremfor tekniske detaljer. Ved å konsentrere fremstillingen om prinsipper blir det enklere å forstå betydningen av empiriske metoder i forskning. Informasjon om metodiske detaljer kan en skaffe seg ved lesing av standardlitteratur. Det bør også nevnes at redegjørelsen er forenklet ved bruk av mange eksempler.Forfatterne har omfattende pedagogisk erfaring fra undervisning i vitenskapsteori og forskningsmetode på universitets- og høyskolenivå, og boken er i høy grad basert på denne undervisningserfaringen. Selv om forfatterne har fordelt arbeidet mellom seg, er det forsøkt best mulig å koordinere kapitlene.Knut-Andreas Christophersen er førsteamanuensis emeritus ved Institutt for statsvitenskap,Universitetet i Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetode og dataanalyse.Thor Arnfinn Kleven er førsteamanuensis emeritus ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universiteteti Oslo. Hans spesialområde er forskningsmetodologi.Tone Kvernbekk er professor i pedagogisk filosofi ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. Hennes spesialområde er pedagogisk filosofi og vitenskapsteori.Thorleif Lund er professor emeritus ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.Hans spesialområde er forskningsmetodologi.

Produktinformasjon

Utforsk Innføring I Forskningsmetodologi

Er du klar for å ta forskningskompetansen din til neste nivå? Med Innføring I Forskningsmetodologi får du et solid fundament i metodologiske prinsipper, spesielt innen områder som psykologi, pedagogikk, spesialpedagogikk og sykepleievitenskap. Denne boken gir deg verktøyene du trenger for å navigere i de kvantitative tilnærmingene som er essensielle for en grundig vitenskapelig forståelse.

Kjernen i Boken

  • Forståelse av forskningsmetode: Boken beskriver sentrale metodologiske forhold og knytter dem til vitenskapsteori, slik at du forstår hva som ligger bak empiriske metoder.
  • Pedagogisk tilnærming: Gjennom forenklede forklaringer og rike eksempler sikrer autorene at innholdet er lettfattelig selv for studentspørsmål.
  • En omfattende veiledning: Den primære målgruppen er hovedfagsstudenter, men boken er også nyttig for både bachelor- og doktorgradstudenter.
  • Forfatterne med erfaring: Med forfattere som har mange års pedagogisk erfaring fra universitetet, er denne boken fylt med kunnskap fra førstehånd.

Hva Du Får Ut Av Innføring I Forskningsmetodologi

Med 345 sider med relevant informasjon er dette ikke bare en bok, men en invitasjon til å forstå. Her er hva som gjør boka spesiell:

  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 345
  • ISBN: 9788274770904
  • Vekt: 668 g
  • Utgivelse: 2002
  • Veiledende pris: 455 kr

Ikke la uvitenhet stå i veien for din intellektuelle vekst. Skaff deg Innføring I Forskningsmetodologi i dag, og begynn reisen mot bli en forsker med solide metodologiske ferdigheter!

Spesifikasjon

Generelt
SpråkNorsk
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 149,- den billigste prisen for Innføring I Forskningsmetodologi blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
149,-
Gjennomsnittspris:
216,-
Høyeste pris:
230,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig