Introduksjon til samfunnsvitenskapene
ny

Introduksjon til samfunnsvitenskapene

fra 699,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering

Produktinformasjon

4. utgave av Introduksjon til samfunnsvitenskapene er grundig oppdatert og lett slanket. To bind er blitt til ett, uten at det har gått ut over ambisjoner og kvaliteter: Forfatterne får fram hva som er felles for de mangfoldige samfunnsvitenskapene, og peker på forskjellene mellom dem.<br><br>Boka er delt i fire deler: <br>* Del I presenterer samfunnsvitenskapene og deres historie. Et nytt kapittel handler om utviklingen av norsk samfunnsvitenskap ved Universitetet i Oslo.<br>* Del 2 dreier seg om modeller og teorier for å forstå og forklare mennesker og samfunn. <br>* I del 3 gis gode introduksjoner til samfunnsvitenskapelige forskningsopplegg og til vitenskapsteoretiske problemstillinger. Et nytt kapittel tar for seg ulike metodiske tilnærminger.<br>* Del IV «Normative problemstillinger i vitenskap og samfunn» gir en innføring i forskningsetiske retningslinjer, problemstillinger knyttet til objektivitet og hvordan samfunnsvitenskapene kan engasjeres i verdidebatter.<br><br>Boka utgjør hele pensum til examen facultatum, samfunnsvitenskapelig variant ved Universitetet i Oslo. Den er også velegnet for andre innføringsemner i samfunnsfag.<br><br>Eivind Balsvik og Susanna Maria Solli, er bokas redaktører. De er begge førstelektorer ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Sammen har de utviklet SV-ex.fac-emnet der.<br>Øvrige bidragsytere er Harald Grimen, Cathrine Holst, Trygve Lavik, Kjell Erling Kjellmann, Raino Malnes, Karine Nyborg, Jørgen Pedersen, Hanne Svarstad, Dag Einar Thorsen, Per Arne Tufte, Øyvind N. Wiborg og Gunnar C. Aakvaag.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnIntroduksjon til samfunnsvitenskapene
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 699,- den billigste prisen for Introduksjon til samfunnsvitenskapene blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste religion, historie og filosofi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.