Den Åpne Barnehagen

Den Åpne Barnehagen

Åpen barnehage som pedagogisk virksomhet er kanskje lite kjent. Mange tror at det er en slags kafé eller et møtested som først og fremst har et sosialt formål. Senere års forskning viser derimot at åpen barnehage bærer sitt navn som pedagogisk virksomhet med rette.Den åpne barnehagen kan fungere som nettverksbygger mellom for......
fra 390,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Åpen barnehage som pedagogisk virksomhet er kanskje lite kjent. Mange tror at det er en slags kafé eller et møtested som først og fremst har et sosialt formål. Senere års forskning viser derimot at åpen barnehage bærer sitt navn som pedagogisk virksomhet med rette. <br/> Den åpne barnehagen kan fungere som nettverksbygger mellom foreldre med ulik bakgrunn og etnisitet, og dens funksjon som støtte og møtested med lav terskel for nybakte foreldre i nærmiljøet har vist seg å ha stor betydning. Denne boken presenterer ulike dimensjoner ved det frodige livet som utfoldes i åpen barnehage. Hensikten er å gi informasjon om samarbeid med foreldre, om ulike aktiviteter og pedagogiske virkemidler, om ledelse og utviklingsarbeid og om barnehagepolitiske spørsmål. <br/> Profesjonelle yrkesutøvere innen barnehagefeltet, studenter og lærere ved barnehagelærerutdanningen og politikere vil ha nytte av boken når de skal orientere seg i det mangfoldige barnehagelandskapet. <br/> Bokens bidragsytere har alle tilknytning til barnehagefeltet og til driftsformen åpen barnehage. Noen av forfatterne arbeider i slike barnehager og var deltakere i det store kompetanseløftet for ansatte i åpen barnehage (KOMÅP) i regi av Utdanningsdirektoratet i 2017. Andre bidro til gjennomføringen av kompetanseløftet som forelesere, veiledere eller medlemmer av referansegruppen. <br/> Høyoppløst bilde <br/> Bla i boken <br/> Kirsten Elisabeth Jansen har vært førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Agder og har undervist ved barnehagelærerutdanningen i tjue år. Hun har deltatt i flere forskningsprosjekter, særlig relatert til barns medvirkning. Jansen var veileder og medlem av referansegruppen for KOMÅP-prosjektet. <br/> Øystein Lund Johannessen er seniorforsker ved Senter for interkulturell kommunikasjon ved VID vitenskapelige høgskole. Lund Johannessens primære forskningsfelt er interkulturell kompetanse i offentlig profesjonsutøvelse, særlig i skole og barnehage. Lund Johannessen har mange års erfaring med FoU-prosjekter og utvikling og faglig ledelse av videreutdanninger innen dette fagfeltet. Lund Johannessen var prosjektleder i KOMÅP-prosjektet. <br/> Sissel Mørreaunet er førstelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Hun har flere års erfaring som styrer i barnehage og har lang erfaring fra DMMH med undervisning, forskning og kompetanseutvikling i barnehagesektoren. Hun har vært veileder i KOMÅP-prosjektet og medlem av referansegruppen for prosjektet. <br/>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Åpen barnehage som pedagogisk virksomhet er kanskje lite kjent. Mange tror at det er en slags kafé eller et møtested som først og fremst har et sosialt formål. Senere års forskning viser derimot at åpen barnehage bærer sitt navn som pedagogisk virksomhet med rette.Den åpne barnehagen kan fungere som nettverksbygger mellom foreldre med ulik bakgrunn og etnisitet, og dens funksjon som støtte og møtested med lav terskel for nybakte foreldre i nærmiljøet har vist seg å ha stor betydning. Denne boken presenterer ulike dimensjoner ved det frodige livet som utfoldes i åpen barnehage. Hensikten er å gi informasjon om samarbeid med foreldre, om ulike aktiviteter og pedagogiske virkemidler, om ledelse og utviklingsarbeid og om barnehagepolitiske spørsmål.Profesjonelle yrkesutøvere innen barnehagefeltet, studenter og lærere ved barnehagelærerutdanningen og politikere vil ha nytte av boken når de skal orientere seg i det mangfoldige barnehagelandskapet.Bokens bidragsytere har alle tilknytning til barnehagefeltet og til driftsformen åpen barnehage. Noen av forfatterne arbeider i slike barnehager og var deltakere i det store kompetanseløftet for ansatte i åpen barnehage (KOMÅP) i regi av Utdanningsdirektoratet i 2017. Andre bidro til gjennomføringen av kompetanseløftet som forelesere, veiledere eller medlemmer av referansegruppen.Kirsten Elisabeth Jansen har vært førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Agder og har undervist ved barnehagelærerutdanningen i tjue år. Hun har deltatt i flere forskningsprosjekter, særlig relatert til barns medvirkning. Jansen var veileder og medlem av referansegruppen for KOMÅP-prosjektet.Øystein Lund Johannessen er seniorforsker ved Senter for interkulturell kommunikasjon ved VID vitenskapelige høgskole. Lund Johannessens primære forskningsfelt er interkulturell kompetanse i offentlig profesjonsutøvelse, særlig i skole og barnehage. Lund Johannessen har mange års erfaring med FoU-prosjekter og utvikling og faglig ledelse av videreutdanninger innen dette fagfeltet. Lund Johannessen var prosjektleder i KOMÅP-prosjektet.Sissel Mørreaunet er førstelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Hun har flere års erfaring som styrer i barnehage og har lang erfaring fra DMMH med undervisning, forskning og kompetanseutvikling i barnehagesektoren. Hun har vært veileder i KOMÅP-prosjektet og medlem av referansegruppen for prosjektet.

Produktinformasjon

Den Åpne Barnehagen: En pedagogisk oase for småbarn

Den Åpne Barnehagen tilbyr en unik plattform for læring og samhandling for både barn og foreldre. Dette innovative konseptet er mer enn bare et sosialt møtested; det er et dyptgående pedagogisk tilbud som skaper nettverk og fellesskap blant familier fra ulike bakgrunner. Med et fokus på samarbeid mellom foreldre og ansatte, fremmer den åpne barnehagen barnas utvikling gjennom varierte og stimulerende aktiviteter.

Hvorfor velge Den Åpne Barnehagen?

  • Støttende miljø: Et lavterskeltilbud for nybakte foreldre som ønsker å dele erfaringer og bygge nettverk.
  • Pedagogiske verktøy: Aktiviteter og metoder tilpasset barnas ulike behov og utviklingsfaser.
  • Erfarne bidragsytere: Boken følger arbeidet til profesjonelle som har solid kompetanse innen barnehagesektoren.

Innholdet i “Den Åpne Barnehagen”

Boken utforsker flere fascinerende aspekter av livet i den åpne barnehagen. Den gir innsikt i samarbeid med foreldre, pedagogiske aktiviteter, ledelsesstrategier og aktuelle barnehagepolitikk. Gjennom konkrete eksempler og forskningsbaserte tilnærminger, er dette en uvurderlig ressurs for:

  • Pedagoger som ønsker å utvikle sine ferdigheter.
  • Studenter på barnehagelærerutdanningen.
  • Politikere som arbeider med barnehagespørsmål.

Faglig Tyngde Bak Den Åpne Barnehagen

Boken er skrevet av anerkjente fagpersoner med lang erfaring i barnehagefeltet. Med bidragsytere som Kirsten Elisabeth Jansen, Øystein Lund Johannessen og Sissel Mørreaunet, får leserne tilgang til ekspertise og innsikt som kan berike deres forståelse av den åpne barnehagen.

Deltakelse og Samspill for Vekst

Enten du er forelder, lærer eller politiker, vil Den Åpne Barnehagen inspirere deg til å se verdien av samarbeid og interaksjon i barns læring. La deg forføre av de pedagogiske mulighetene som finnes, og bli en del av et fellesskap som støtter barns utvikling i trygge og åpne omgivelser.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnJansen Kirsten Elisabeth Den åpne barnehagen
MerkeOther Brand
TypeBøker
Spesifikasjoner
SjangerOrdbøker & Språk
FormatHeftet
SpråkNorsk, bokmål
ForfatterKirsten E. Jansen
ForlagFagbokforlaget
Utgivelsesdato2020-03
Utgivelsesår2020
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 390,- den billigste prisen for Den Åpne Barnehagen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
319,-
Gjennomsnittspris:
343,-
Høyeste pris:
371,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig