Juridisk Fagdidaktikk

Juridisk Fagdidaktikk

Juridisk fagdidaktikk gir en introduksjon til problembasert læring (PBL) og viser hvordan problembasert undervisning kan organiseres og gjennomføres i jusfaget. Boken tar utgangspunkt i nyere forskning om studenters læring, og hvilken betydning refleksjon før, under og etter en handling har for læring. Det viktigste utgangspu......
fra 629,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Juridisk fagdidaktikk gir en introduksjon til problembasert læring (PBL) og viser hvordan problembasert undervisning kan organiseres og gjennomføres i jusfaget. Boken tar utgangspunkt i nyere forskning om studenters læring, og hvilken betydning refleksjon før, under og etter en handling har for læring. Det viktigste utgangspunktet for enhver juridisk studieplan, uansett form, er svaret på det normative spørsmålet om hvilken type jurister man skal utdanne. Utfordringen er å lage undervisnings- og eksamensformer som ivaretar to aspekter ved juristutdanningen: juridisk arbeid innen akademia og i praktisk rettsliv. Problembasert læring har vist seg å være en effektiv og godt tilpasset læringsform for jusstudiet. Den stimulerer studentenes faglige nysgjerrighet og evne til problemløsning, samtidig som den legger til rette for refleksjon og evnen til å stille kritiske spørsmål. Ferdigheter som er viktige for en kommende jurist. Selv om Juridisk fagdidaktikk er skrevet med tanke på juristutdanningen er det stor overføringsverdi fra PBL som læringsform til andre studieopplegg. Boken inneholder kapitler om studieplanlegging, beskrivelse av læringsutbytte, kvalitetssikring og evaluering. Den har også et eget kapittel om utforming av problembaserte oppgaver. Bokens forfattere er: Lars Skjold Wilhelmsen, tidligere pedagogisk rådgiver ved Det juridiske fakultet, Universitet i Bergen Bjarte Askeland, professor dr.juris ved Det juridiske fakultetet, Universitetet i Bergen Hans Eklund, universitetslektor og tidligere studierektor ved Juridiske institusjon, Uppsala universitet
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Juridisk fagdidaktikk gir en introduksjon til problembasert læring (PBL) og viser hvordan problembasert undervisning kan organiseres og gjennomføres i jusfaget. Boken tar utgangspunkt i nyere forskning om studenters læring, og hvilken betydning refleksjon før, under og etter en handling har for læring. Det viktigste utgangspunktet for enhver juridisk studieplan, uansett form, er svaret på det normative spørsmålet om hvilken type jurister man skal utdanne. Utfordringen er å lage undervisnings- og eksamensformer som ivaretar to aspekter ved juristutdanningen: juridisk arbeid innen akademia og i praktisk rettsliv. Problembasert læring har vist seg å være en effektiv og godt tilpasset læringsform for jusstudiet. Den stimulerer studentenes faglige nysgjerrighet og evne til problemløsning, samtidig som den legger til rette for refleksjon og evnen til å stille kritiske spørsmål. Ferdigheter som er viktige for en kommende jurist. Selv om Juridisk fagdidaktikk er skrevet med tanke på juristutdanningen er det stor overføringsverdi fra PBL som læringsform til andre studieopplegg. Boken inneholder kapitler om studieplanlegging, beskrivelse av læringsutbytte, kvalitetssikring og evaluering. Den har også et eget kapittel om utforming av problembaserte oppgaver. Bokens forfattere er: Lars Skjold Wilhelmsen, tidligere pedagogisk rådgiver ved Det juridiske fakultet, Universitet i Bergen Bjarte Askeland, professor dr.juris ved Det juridiske fakultetet, Universitetet i Bergen Hans Eklund, universitetslektor og tidligere studierektor ved Juridiske institusjon, Uppsala universitet

Produktinformasjon

Oppdag Juridisk Fagdidaktikk

Juridisk Fagdidaktikk er en essensiell ressurs for både lærere og studenter innen jusfaget. Denne boken gir deg en grundig innføring i problembasert læring (PBL), og viser deg hvordan du kan bruke denne tilnærmingen for å forbedre undervisningen din. Hvis du ønsker å stimulere studentenes nysgjerrighet og evne til problemløsning, er dette boken for deg!

Hva er inne i boka?

  • Moderne pedagogiske strategier: Hvordan integrere PBL i jusstudiet.
  • Refleksjonens betydning: Lær om verdien av refleksjon før, under og etter en handling for maksimal læringseffekt.
  • Kvalitetssikring: Metoder for evaluering og forbedring av undervisningsopplegget.
  • Studieplanlegging: Skap effektive læreplaner som møter både akademiske og praktiske behov.
  • Egne kapitler om oppgaveskrivning: Lær hvordan du utformer verdifulle og relevante problembaserte oppgaver.

Hvem står bak Juridisk Fagdidaktikk?

Forfatterteamet inkluderer kjente navn som:

  • Lars Skjold Wilhelmsen: Tidligere pedagogisk rådgiver ved Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen.
  • Bjarte Askeland: Professor dr.juris ved Det juridiske fakultetet, Universitetet i Bergen.
  • Hans Eklund: Universitetslektor og tidligere studierektor ved Juridiske institusjon, Uppsala universitet.

Endre måten du underviser på med Juridisk Fagdidaktikk

Som en dyktig lærer vet du at det å engasjere studentene er nøkkelen til suksess. Med Juridisk Fagdidaktikk får du ikke bare teorien, men også praktiske verktøy som kan brukes umiddelbart i klasserommet. Ved å adoptere PBL kan du skape en dynamisk læringsopplevelse der studenten er i sentrum. Hvem vet? Kanskje vil studentene dine blomstre på en måte du aldri har sett før!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 629,- den billigste prisen for Juridisk Fagdidaktikk blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste lover og lovsamlinger for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
559,-
Gjennomsnittspris:
603,-
Høyeste pris:
699,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig