Kommunikasjon for ledere og organisasjoner

Kommunikasjon for ledere og organisasjoner

Kommunikasjon er ikke lenger bare en side ved organisasjoner, men snarere en måte å forstå organisasjoner på. Samfunnets økende bruk av digital informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) gjør nå kommunikasjonsarbeid til kjernekompetansen for mange arbeidstakere. Et sentralt poeng i denne boken er at kontaktflater mellom m......
fra 739,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Kommunikasjon er ikke lenger bare en side ved organisasjoner, men snarere en måte å forstå organisasjoner på. Samfunnets økende bruk av digital informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) gjør nå kommunikasjonsarbeid til kjernekompetansen for mange arbeidstakere. Et sentralt poeng i denne boken er at kontaktflater mellom menneske og maskiner stiller større krav til menneskenes forståelse av kommunikasjon. Markedsføring og PR er ikke lenger støttetjenester, men sentrale strategiske aktiviteter, og vil gå hånd i hånd med digitaliseringen av organisasjoner. Kommunikasjon i samspill med andre mennesker så vel som organisasjoner og maskiner bør være del av den profesjonelle kompetansen til langt flere deltakere i organisasjonen. Hva er egentlig organisasjonskommunikasjon, og hvordan henger dette sammen med strategi og organisering av arbeid? På hvilken måte spiller digitaliseringen av verden inn i profesjonell kommunikasjon når vi må forholde oss til fenomener som generativ kunstig intelligens og virtuelle nettverksorganisasjoner? Hvilke kommunikative ferdigheter kreves for å lykkes med ledelse, og hvordan henger dette sammen med etikk? Hvordan kan et reflektert forhold til kommunikasjon bidra til å forebygge konflikter, utvikle team og grupper og understøtte læringsprosesser i organisasjonen? Denne boken gir en innføring i blant annet disse spørsmålene basert på bidrag fra 17 eksperter på kommunikasjon, organisasjon og ledelse. Foruten å være en innføringsbok på universitets- og høyskolenivå henvender den seg også til ledere som ønsker å lære mer om kommunikasjon. Denne tredje utgaven er basert på mange års forskning og undervisning i kommunikasjonsfagene, men er oppdatert til å omfatte de siste årenes utvikling innen digital teknologi, bærekraftsutfordringer og aktuelle etiske problemstillinger. Peggy Simcic Brønn er professor emerita ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra forskning og undervisning i virksomhetskommunikasjon. Jan Ketil Arnulf er organisasjonspsykolog og professor ved Handelshøyskolen BI med erfaring fra undervisning og tverrkulturell lederutvikling.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Kommunikasjon er ikke lenger bare en side ved organisasjoner, men snarere en måte å forstå organisasjoner på. Samfunnets økende bruk av digital informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) gjør nå kommunikasjonsarbeid til kjernekompetansen for mange arbeidstakere. Et sentralt poeng i denne boken er at kontaktflater mellom menneske og maskiner stiller større krav til menneskenes forståelse av kommunikasjon. Markedsføring og PR er ikke lenger støttetjenester, men sentrale strategiske aktiviteter, og vil gå hånd i hånd med digitaliseringen av organisasjoner. Kommunikasjon i samspill med andre mennesker så vel som organisasjoner og maskiner bør være del av den profesjonelle kompetansen til langt flere deltakere i organisasjonen.Hva er egentlig organisasjonskommunikasjon, og hvordan henger dette sammen med strategi og organisering av arbeid?På hvilken måte spiller digitaliseringen av verden inn i profesjonell kommunikasjon når vi må forholde oss til fenomener som generativ kunstig intelligens og virtuelle nettverksorganisasjoner?Hvilke kommunikative ferdigheter kreves for å lykkes med ledelse, og hvordan henger dette sammen med etikk?Hvordan kan et reflektert forhold til kommunikasjon bidra til å forebygge konflikter, utvikle team og grupper og understøtte læringsprosesser i organisasjonen?Denne boken gir en innføring i blant annet disse spørsmålene basert på bidrag fra 17 eksperter på kommunikasjon, organisasjon og ledelse. Foruten å være en innføringsbok på universitets- og høyskolenivå henvender den seg også til ledere som ønsker å lære mer om kommunikasjon. Denne tredje utgaven er basert på mange års forskning og undervisning i kommunikasjonsfagene, men er oppdatert til å omfatte de siste årenes utvikling innen digital teknologi, bærekraftsutfordringer og aktuelle etiske problemstillinger.Peggy Simcic Brønn er professor emerita ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra forskning og undervisning i virksomhetskommunikasjon.Jan Ketil Arnulf er organisasjonspsykolog og professor ved Handelshøyskolen BI med erfaring fra undervisning og tverrkulturell lederutvikling.

Produktinformasjon

Oppdag kraften i 'Kommunikasjon for ledere og organisasjoner'

Står du overfor utfordringer i kommunikasjon og ledelse? Da er Kommunikasjon for ledere og organisasjoner akkurat det du trenger! Denne boken gir deg innsikt i hvordan du kan styrke din kommunikasjonsevne og effektivt navigere i den moderne organisasjonsverdenen, spesielt i en tid preget av digitalisering og rask endring.

Hva du kan forvente av boken

I Kommunikasjon for ledere og organisasjoner får du:

  • Innsikt fra eksperter: Bidrag fra 17 anerkjente eksperter innen kommunikasjon, organisasjon og ledelse, som deler sine erfaringer og forskning.
  • Praktiske verktøy: Kunnskap om viktige kommunikative ferdigheter som kan forebygge konflikter og styrke teamarbeid.
  • Oppdatert innhold: En revidert utgave som reflekterer de siste utviklingene innen digital teknologi og bærekraft.
  • Etisk bevissthet: En grundig diskusjon om etikk i kommunikasjon, en nødvendighet i dagens komplekse organisasjonslandskap.

Hvorfor velge 'Kommunikasjon for ledere og organisasjoner'?

Enten du er leder som ønsker å forbedre dine ferdigheter, eller student på universitetsnivå, gir denne boken deg verktøyene for å forstå dybden av kommunikasjon i organisasjoner. Den holder deg ajour med hvordan digitalisering og IKT påvirker arbeidslivet, og klargjør hvordan kommunikasjon kan transformere både individer og organisasjoner.

En investering i din fremtid

Å mestre kommunikasjon i organisasjoner kan sammenlignes med å ha en nøkkel til en lukket dør. Med Kommunikasjon for ledere og organisasjoner i hånden, åpner du opp for muligheter og styrker relasjonen til kolleger og samarbeidspartnere.

Ikke gå glipp av sjansen til å forbedre dine kommunikasjonsevner – skaff deg Kommunikasjon for ledere og organisasjoner i dag!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 739,- den billigste prisen for Kommunikasjon for ledere og organisasjoner blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
739,-
Gjennomsnittspris:
739,-
Høyeste pris:
739,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig