En Doktorgradsutdanning I Endring

En Doktorgradsutdanning I Endring

Doktorgradsutdanningen har gjennomgått en god del endringer de siste årene både nasjonalt og internasjonalt. Denne boka tar for seg noen av disse endringene i lys av den norske utdanningskonteksten på doktorgradsnivå.Temaer som blir diskutert i boka:- Hvorfor fullfører ikke 1/3 av norske doktorgradsstipendiater sine doktorgra......
fra 386,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Doktorgradsutdanningen har gjennomgått en god del endringer de siste årene både nasjonalt og internasjonalt. Denne boka tar for seg noen av disse endringene i lys av den norske utdanningskonteksten på doktorgradsnivå. Temaer som blir diskutert i boka: - Hvorfor fullfører ikke 1/3 av norske doktorgradsstipendiater sine doktorgradsstudier? - Hva vet man om betydningen av forskningsveiledningen i dette bildet? - Hva vet vi om retningslinjene og vurderingskriteriene for den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen? - Hvordan skal kandidatene posisjonere studien sin inn mot kunnskapsfronten på feltet? - Hvilke metodiske håndverk skal til for å mestre dette? Gjennom de fem kapitlene i boka skisseres ulike sider ved arbeidet med den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen i lys av forskning, styringsdokumenter og erfaringer. Boka er relevant for doktorgradskandidater, forskningsveiledere, forskningsgruppeledere og forskerskoler. Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen og professor II ved Høgskulen i Volda. Han er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digital Learning Communities, UiB. Forskerutdanning er ett av Krumsviks fagfelt hvor han har erfaring som forskningsveileder for en rekke doktorgradsstipendiater, han holder ofte doktorgradskurs, er med i sakkyndige doktorgradskomiteer, er jevnlig opponent på disputaser, og var sentral i forskerskolen WNGER (Western Norway Graduate School of Education, UiB, 2007 2010). Han har også sittet i flere forskerutdanningsutvalg og var med i komiteen som utviklet nye retningslinjer for det utvidede sammendraget («kappen») i artikkelbaserte ph.d.-avhandlinger ved Det psykologiske fakultet, UiB. Øvrige bidragsytere: Marianne Øfstegaard, Universitetet i Bergen Lise Øen Jones, Universitetet i Bergen Fredrik Mørk Røkenes, NTNU Boken er utgitt med støtte fra Norsk Faglitterære Forfatter -og oversetterforening
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Doktorgradsutdanningen har gjennomgått en god del endringer de siste årene både nasjonalt og internasjonalt. Denne boka tar for seg noen av disse endringene i lys av den norske utdanningskonteksten på doktorgradsnivå.Temaer som blir diskutert i boka:- Hvorfor fullfører ikke 1/3 av norske doktorgradsstipendiater sine doktorgradsstudier?- Hva vet man om betydningen av forskningsveiledningen i dette bildet?- Hva vet vi om retningslinjene og vurderingskriteriene for den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen?- Hvordan skal kandidatene posisjonere studien sin inn mot kunnskapsfronten på feltet?- Hvilke metodiske håndverk skal til for å mestre dette?Gjennom de fem kapitlene i boka skisseres ulike sider ved arbeidet med den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen i lys av forskning, styringsdokumenter og erfaringer.Boka er relevant for doktorgradskandidater, forskningsveiledere, forskningsgruppeledere og forskerskoler.Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen og professor II ved Høgskulen i Volda. Han er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digital Learning Communities, UiB. Forskerutdanning er ett av Krumsviks fagfelt hvor han har erfaring som forskningsveileder for en rekke doktorgradsstipendiater, han holder ofte doktorgradskurs, er med i sakkyndige doktorgradskomiteer, er jevnlig opponent på disputaser, og var sentral i forskerskolen WNGER (Western Norway Graduate School of Education, UiB, 2007 2010). Han har også sittet i flere forskerutdanningsutvalg og var med i komiteen som utviklet nye retningslinjer for det utvidede sammendraget («kappen») i artikkelbaserte ph.d.-avhandlinger ved Det psykologiske fakultet, UiB.Øvrige bidragsytere:Marianne Øfstegaard, Universitetet i BergenLise Øen Jones, Universitetet i BergenFredrik Mørk Røkenes, NTNUBoken er utgitt med støtte fra Norsk Faglitterære Forfatter -og oversetterforening

Produktinformasjon

Oppdag 'En Doktorgradsutdanning I Endring'

Er du klar for å ta ditt doktorgradsprosjekt til neste nivå? En Doktorgradsutdanning I Endring er en uunnværlig ressurs for alle som ønsker å navigere i de nyeste trendene og utfordringene innen forskerutdanning. Denne boka belyser hvordan doktorgradsutdanningen har utviklet seg både nasjonalt og internasjonalt, og gir innsikt i hvorfor en tredjedel av doktorgradsstipendiater ikke fullfører.

Bokens Innhold

Gjennom fem kapitler dykker Boken ned i de viktigste temaene som former dagens doktorgrad. Her får du:

  • Innsikt i forskningsveiledningens betydning - Hva har veiledning å si for kandidatenes suksess?
  • Retningslinjer og vurderingskriterier - En grundig gjennomgang av den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen.
  • Posisjonering mot kunnskapsfronten - Hvordan fremheve din forskning i et stadig mer konkurransedyktig felt?
  • Metodisk kompetanse - Hvilke ferdigheter er nødvendige for å navigere i forskningslandskapet?

Kvaliteten På Innholdet

Med bidrag fra erfarne forskere som Rune Johan Krumsvik, professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen, gir boka en unik kombinasjon av faglig tyngde og praktisk veiledning. Krumsvik har omfattende erfaring med forskningsveiledning og har vært en sentral skikkelse i utviklingen av retningslinjer for doktorgradsstudier.

Hvem Boken Er For

Enten du er en doktorgradskandidat, forskningsveileder, eller en leder av en forskningsgruppe, er En Doktorgradsutdanning I Endring en viktig kilde til kunnskap som kan berike din forståelse av doktorgradsarbeidet.

Er du klar til å mestre de nye utfordringene innen doktorgradsutdanning? La denne boka være din guide til suksess!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnKrumsvik Rune Johan En doktorgradsutdanning i endring
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 386,- den billigste prisen for En Doktorgradsutdanning I Endring blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
319,-
Gjennomsnittspris:
336,-
Høyeste pris:
352,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig