Kunstfagdidaktikk  som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis

Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis

Målgruppen for boka er forskende lærerutdannere, lærere, kunstnere og studenter som er nysgjerrige på hvordan undervisning og forskning i og med kunstfag kan være en skapende, utforskende og performativ praksis i mulighetssøkende, kritisk og inkluderende endring.Redaktørene er Tone Pernille Østern, Helene Illeris, Kristian Nø......
fra 469,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Kunstfagdidaktikk er en kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis der lærer/forskerposisjonen er skapende, medlærende og medforskende. Det er hovedargumentet i denne vitenskapelige antologien, der kunstfagdidaktikk forstås som en aktiv aktør i samfunnet og samtiden. Kunstfagenes tradisjoner og didaktikker blir dermed åpne for reforhandling.<br><br>Målgruppen for boka er forskende lærerutdannere, lærere, kunstnere og studenter som er nysgjerrige på hvordan undervisning og forskning i og med kunstfag kan være en skapende, utforskende og performativ praksis i mulighetssøkende, kritisk og inkluderende endring.<br><br>Redaktørene er Tone Pernille Østern, Helene Illeris, Kristian Nødtvedt Knudsen, Sofia Jusslin og Kari Holdhus. De har bakgrunn i kunstformene dans, visuell kunst, drama/teater, språk og litteratur og musikk, og er alle tverrkunstfaglig orientert. Både redaktører og forfattere, som er kunstnere, lærere, lærerutdannere og/eller barnehagelærerutdannere, har over tid vært med på å skape, forme, praktisere og artikulere kunstfagdidaktikk i norsk og nordisk kontekst. <br><br>Med Kunstfagdidaktikk argumenterer redaktører og forfattere for kunstfagdidaktikk som en praksis som blir til gjennom å aktivere kunstens formskapende tilbud og, som på sitt beste, tilbyr kunstneriske opplevelser.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Målgruppen for boka er forskende lærerutdannere, lærere, kunstnere og studenter som er nysgjerrige på hvordan undervisning og forskning i og med kunstfag kan være en skapende, utforskende og performativ praksis i mulighetssøkende, kritisk og inkluderende endring.Redaktørene er Tone Pernille Østern, Helene Illeris, Kristian Nødtvedt Knudsen, Sofia Jusslin og Kari Holdhus. De har bakgrunn i kunstformene dans, visuell kunst, drama/teater, språk og litteratur og musikk, og er alle tverrkunstfaglig orientert. Både redaktører og forfattere, som er kunstnere, lærere, lærerutdannere og/eller barnehagelærerutdannere, har over tid vært med på å skape, forme, praktisere og artikulere kunstfagdidaktikk i norsk og nordisk kontekst. Med Kunstfagdidaktikk argumenterer redaktører og forfattere for kunstfagdidaktikk som en praksis som blir til gjennom å aktivere kunstens formskapende tilbud og, som på sitt beste, tilbyr kunstneriske opplevelser.

Sammenligning av produkter

Her finner du de to mest populære produktene i denne kategorien i en lignende prisklasse som det du ser på nå.
Type
Bøker
Bøker

Produktinformasjon

Kunstfagdidaktikk som kreativ og forskende praksis

Utforsk en ny dimensjon av kunstfagdidaktikk med boka Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis. Dette unike verket, redigert av Tone Pernille Østern, Helene Illeris, Kristian Nødtvedt Knudsen, Sofia Jusslin og Kari Holdhus, gir en dypdykk i hvordan kunstfag kan forbedre undervisning og forskning.

Hvem er boka for?

  • Forskningsorienterte lærerutdannere
  • Engasjerte lærere i kunstfag
  • Kunstnere med pedagogiske ambisjoner
  • Studenter som ønsker å knytte teori til praksis

Hva gir Kunstfagdidaktikk deg?

I denne boka vil du oppdage hvordan kunstfagdidaktikk kan være mer enn tradisjonell undervisning. Forfatterne, som har bakgrunn innen dans, visuell kunst, drama/teater, språk og musikk, bruker en tverrkunsfaglig tilnærming for å skape en inkluderende, kritisk og mulighetsfokusert læringsprosess. Boka argumenterer for at undervisning skal være en skapende og utforskende praksis, der elevens kreative prosesser settes i sentrum.

Hvorfor velge Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis?

  • Innovative metoder: Oppdag nye måter å integrere kunst i din undervisning.
  • Perspektiver fra eksperter: Lær av forfattere med praktisk og akademisk bakgrunn innen kunstfag.
  • Kreativ tilnærming: Få verktøy til å gjøre læring mer inspirerende og engasjerende.

Med Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis er du godt rustet til å forvandle din undervisningspraksis. La boken guide deg inn i en verden av kunstneriske opplevelser som gir dine elever muligheten til å uttrykke seg på unike måter. Er du klar til å ta steget mot en mer inkluderende og kreativ undervisning? Da er dette boka for deg!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnKunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 469,- den billigste prisen for Kunstfagdidaktikk som kunstnerisk, forskende og oppmerksom undervisningspraksis blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste romaner for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
449,-
Gjennomsnittspris:
468,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig