Læring I Et Vygotsky-Perspektiv

Læring I Et Vygotsky-Perspektiv

Denne boken er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.Læring i et Vygotsky-perspektiv viser hvordan Lev Vygotskys (1896¿1934) sosiokulturelle perspektiver på læring og utdanning på ulike måter kan bidra til å skjerpe blikket fo......
fra 390,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boken er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.<br/><br><br/><p><em><br><br/>Læring i et Vygotsky-perspektiv</em> viser hvordan Lev Vygotskys (1896¿1934) sosiokulturelle perspektiver på læring og utdanning på ulike måter kan bidra til å skjerpe blikket for hva god opplæring kan være i barnehage og skole. Vygotskys ideer er en viktig referanseramme for dagens pedagogiske tenkning og utgjør et sentralt perspektiv innenfor utdanningsfeltet. Samtidig er det vanskelig å overse den markante forskjellen mellom det sosiokulturelle perspektivet og samtidens standardisering av utdanning, drevet frem globalt av politikere og utdanningsreformatorer.</p><br/><p>Antologien bidrar til en dypere forståelse av hvordan sosiokulturelle perspektiver kan gi «muligheter og konsekvenser for opplæringen». Kapitlene i boken er på ulike måter inspirert av Vygotskys pedagogiske tenkning og bruker den aktivt og viderefører den inn i nye forskningsprosjekter i møte med nye forsknings- og praksisfelt innenfor barnehage, skole og lærerutdanning.</p><br/><p>Boken henvender seg til forskere, lærerutdannere, lærere, studenter og andre som interesserer seg for sosiokulturelle læringsprosesser i utdanning.</p><br/><p>Kapitlene er skrevet av en rekke fagfolk fra ulike nasjonale og internasjonale institusjoner. Redaktørene er tilknyttet Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet og Institutt for samiske lærerutdanninger ved Sámi allaskuvla. Ann-Cathrin Faldet er førsteamanuensis i pedagogikk, Thor-André Skrefsrud er professor i pedagogikk, og Hege Merete Somby er førsteamanuensis i pedagogikk.</p

Produktinformasjon

Oppdag 'Læring I Et Vygotsky-Perspektiv'

'Læring I Et Vygotsky-Perspektiv' tar deg med på en dypdykk i Lev Vygotskys sosiokulturelle tanker om læring og utdanning. Denne boken er essensiell for deg som ønsker å forstå hvordan vi kan forbedre opplæring i både barnehager og skoler. Den er tilgjengelig som gratis open access-utgave på noasp.no!

Hva kan du forvente av boken?

  • Dypere innsikt: Få eksplisitte eksempler på hvordan Vygotskys teorier kan anvendes i praksis.
  • Forskning og Metodikk: Bidragene fra ledende fagfolk gir en moderne vinkling på tradisjonell pedagogikk.
  • Tilrettelagt for alle: Boken er skrevet for lærere, lærerstudenter, forskere og alle som interesserer seg for sosiokulturelle læringsprosesser.

Hvorfor 'Læring I Et Vygotsky-Perspektiv' er viktig

Ved å fokusere på Vygotskys idéer, utfordrer denne antologien dagens standardiserte utdanningssystem og gir nye perspektiver på hvordan opplæring kan tilpasses individuelle behov. Dette gir et friskt pust i en tid der globalisering og politiske reformer ofte overskygger viktige pedagogiske prinsipper.

Innholdet i boken

Hver av de bidragene i boken er utformet for å inspirere og gi konkret innsikt i hvordan Vygotskys tanker kan integreres i dagens utdanning. Redaktørene, Ann-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud og Hege Merete Somby, er alle eksperter innen pedagogikk, og deres kompetanse sikrer høy kvalitet på innholdet.

Så, er du klar til å ta skrittet mot en bedre forståelse av hvordan læring fungerer i praksis? 'Læring I Et Vygotsky-Perspektiv' er mer enn bare en bok; det er en guide til fremtidens utdanning!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnLæring i et Vygotsky-perspektiv
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 390,- den billigste prisen for Læring I Et Vygotsky-Perspektiv blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
318,-
Gjennomsnittspris:
350,-
Høyeste pris:
398,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig