
Ledelse av en lærende barnehage, Pent brukt bok uten markeringer
Ledelse av en lærende barnehage. God ledelse er en viktig forutsetning for å utvikle høy kvalitet på det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Men hva er god ledelse i denne sammenheng? Forfatterne drøfter dette ut fra sentrale spørsmål som: Hvordan lede en lærende barnehage? Hvordan motivere personalet til å opprettholde et høy......
fra 190,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Ledelse av en lærende barnehage. God ledelse er en viktig forutsetning for å utvikle høy kvalitet på det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Men hva er god ledelse i denne sammenheng? Forfatterne drøfter dette ut fra sentrale spørsmål som: Hvordan lede en lærende barnehage? Hvordan motivere personalet til å opprettholde et høyt læringstrykk i arbeidet? Hvordan lede veiledning av personalet for å fremme læring? Hvordan lede pedagogisk utviklingsarbeid, kvalitetsutvikling og aksjonslæring i et lærende fellesskap? Hvordan utøve en pedagogisk ledelse som fremmer læring hos barn? Boka er skrevet for studenter i styrerutdanningen og for ledelsesstudier i barnehagelærerutdanningen. Den er også relevant for forskere innenfor barnehageledelse, for barnehagestyrere, barnehageeiere og alle som er interessert i ledelse i barnehagen. Sissel Mørreaunet er høyskolelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning(DMMH). Kjell-Åge Gotvassli er professor i ledelse ved Høgskolen i Nord-Trøndelag og Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Kari Hoås Moen er førstelektor ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Eva Skogen har vært førstelektor ved barnehagelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Øvrige bidragsytere er Carl Fredrik Dons, Per Tore Granrusten, Tove Lafton, Yngve Skjæveland, Berit Irene Vannebo og Wenche Aasen. Forfattere: Eva Skogen, Kari Hoås Moen, Sissel Mørreaunet, Kari Hoås Moen, Sissel Mørreaunet, Kjell-Åge Gotvassli, Kjell-Åge Gotvassli Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 285 ISBN: 9788245013740 Vekt: 552 g Forla Fagbokforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2014 Veil. pris: 419 kr Kategori: Bøker
Produktinformasjon
Ledelse av en lærende barnehage. God ledelse er en viktig forutsetning for å utvikle høy kvalitet på det pedagogiske arbeidet i barnehagen. Men hva er god ledelse i denne sammenheng? Forfatterne drøfter dette ut fra sentrale spørsmål som: Hvordan lede en lærende barnehage? Hvordan motivere personalet til å opprettholde et høyt læringstrykk i arbeidet? Hvordan lede veiledning av personalet for å fremme læring? Hvordan lede pedagogisk utviklingsarbeid, kvalitetsutvikling og aksjonslæring i et lærende fellesskap? Hvordan utøve en pedagogisk ledelse som fremmer læring hos barn? Boka er skrevet for studenter i styrerutdanningen og for ledelsesstudier i barnehagelærerutdanningen. Den er også relevant for forskere innenfor barnehageledelse, for barnehagestyrere, barnehageeiere og alle som er interessert i ledelse i barnehagen. Sissel Mørreaunet er høyskolelektor i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning(DMMH). Kjell-Åge Gotvassli er professor i ledelse ved Høgskolen i Nord-Trøndelag og Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Kari Hoås Moen er førstelektor ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Eva Skogen har vært førstelektor ved barnehagelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Øvrige bidragsytere er Carl Fredrik Dons, Per Tore Granrusten, Tove Lafton, Yngve Skjæveland, Berit Irene Vannebo og Wenche Aasen. Forfattere: Eva Skogen, Kari Hoås Moen, Sissel Mørreaunet, Kari Hoås Moen, Sissel Mørreaunet, Kjell-Åge Gotvassli, Kjell-Åge Gotvassli Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 285 ISBN: 9788245013740 Vekt: 552 g Forla Fagbokforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2014 Veil. pris: 419 kr Kategori: Bøker
Topplisten: Fagbokforlaget Pedagogikk og psykologi

Lesing i utviklin teoretiske og didaktiske perspektiver, Pent brukt bok med markeringer
Lesing i utviklin teoretiske og didaktiske perspektiver. "Lesa og ikkje forstå, fria og ikkje få og sigla med ingen vind, er tri gagnlause ting," heter det i et gammelt norsk ordtak. Lesing i utvikling handler nettopp om hvordan vi kan bidra til at elever blir gode til å forstå det de leser. Grunnlaget for lesekyndighet legge...
190,-

Livet i skolen 1: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap, Pent brukt bok med markeringer
Livet i skolen 1: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap. Livet i skolen 1 er den første av to grunnbøker i pedagogikk og elevkunnskap. Boken gir en innføring i sentrale teorier som belyser perspektiver på utvikling, læring og mestring. Samlet sett gir disse teoriene et fundament for hvordan vi best kan legge til rette for lær...
100,-

Livet i skolen 2: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap : lærerprofesjonalitet, Pent brukt bok med markeringer
Livet i skolen 2: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap : lærerprofesjonalitet. Livet i skolen 2 er den andre av to grunnbøker i faget pedagogikk og elevkunnskap. I den første boken, Livet i skolen 1, gir forfatterne en innføring i sentrale teorier om læring, mestring og utvikling. I denne andre boken er de i tillegg opptatt...
110,-

Livet i skolen 2: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap : lærerprofesjonalitet, Pent brukt bok uten markeringer
Livet i skolen 2: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap : lærerprofesjonalitet. Livet i skolen 2 er den andre av to grunnbøker i faget pedagogikk og elevkunnskap. I den første boken, Livet i skolen 1, gir forfatterne en innføring i sentrale teorier om læring, mestring og utvikling. I denne andre boken er de i tillegg opptatt...
150,-

Livet i skolen, Pent brukt bok uten markeringer
Livet i skolen: grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: lærerprofesjonalitet. Livet i skolen 2 er den andre av to grunnbøker i faget pedagogikk og elevkunnskap. I den første boken, Livet i skolen 1, gir forfatterne en innføring i sentrale teorier om læring, undervisning, mestring og utvikling. I denne andre boken er de i tille...
280,-

Diktboka: om arbeid med poetiske tekstar i skulen, Akseptabel bruktbok uten markeringer
Diktboka: om arbeid med poetiske tekstar i skolen. Boka viser korleis arbeid med dikt kan auka lese- og skrivegleda og bidra til den estetiske fostringa i skolen. Boka er todelt. I første delen peikar forfattarane på samanhengen mellom poesien og den produktive barnekulturen. Den andre delen er ein antologi av dikt som er plu...
99,-

En bok om oppvekst, Pent brukt bok uten markeringer
En bok om oppvekst: samfunnsfag for førskolelærere. Denne boka tar for seg sentrale temaer innenfor samfunnsfag i førskolelærerutdanningen, og hovedfokus er barns oppvekst. Endringer i barns oppvekstkår og samfunnet generelt stiller både barn, foreldre og førskolelærere overfor nye problemstillinger og utfordringer. Tredje ut...
240,-

En psykologihistorie, Pent brukt bok med markeringer
En psykologihistorie. Psykologien er rik på synspunkter og kontroverser, og nye diskusjoner har gamle røtter. Ofte er fortiden det beste middel til å finne ut hva ulike angrepsmåter til psykologiske fremstillinger kan føre til. Historien til et levende fag er ikke "bare" historie. Denne boken gir en innføring i psykologiske r...
140,-
Spesifikasjon
Produkt
Produktnavn | Ledelse av en lærende barnehage, Pent brukt bok uten markeringer |
Merke | Fagbokforlaget |
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 190,- den billigste prisen for Ledelse av en lærende barnehage, Pent brukt bok uten markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.
Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
190,-
Gjennomsnittspris:
190,-
Høyeste pris:
190,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig