Making Sense Of Data In The Media Av Andrew Bell, Todd Hartman, Aneta Piekut, Alasdair Rae, Mark Taylor

Making Sense Of Data In The Media Av Andrew Bell, Todd Hartman, Aneta Piekut, Alasdair Rae, Mark Taylor

Through a series of examples of statistics in the media, this book shows you how to critically assess the presentation of data in the media, to identify what is significant and to sort verifiable conclusions from misleading claims....
fra 449,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Through a series of examples of statistics in the media, this book shows you how to critically assess the presentation of data in the media, to identify what is significant and to sort verifiable conclusions from misleading claims.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The amount of data produced, captured and transmitted through the media has never been greater. But for this data to be useful, it needs to be properly understood and claims made about or with data need to be properly scrutinized. Through a series of examples of statistics in the media, this book shows you how to critically assess the presentation of data in the media, to identify what is significant and to sort verifiable conclusions from misleading claims.How accurate are polls, and how should we know? How should league tables be read? Are numbers presented as ‘large’ really as big as they may seem at first glance? By answering these questions and more, readers will learn a number of statistical concepts central to many undergraduate social science statistics courses. By tying them in to real life examples, the importance and relevance of these concepts comes to life. As such, this book does more than teaches techniques needed for a statistics course; it teaches you life skills that we need to use every single day.

Produktinformasjon

Utforsk Data i Mediene med "Making Sense Of Data In The Media"

Er du nysgjerrig på hvordan data presenteres i mediene, og hvordan du kan skille sannhet fra misvisende informasjon? Da er Making Sense Of Data In The Media Av Andrew Bell, Todd Hartman, Aneta Piekut, Alasdair Rae, Mark Taylor akkurat det du trenger! Med en økende mengde data som strømmer gjennom medielandskapet, tilbyr denne boken deg verktøyene for å navigere gjennom statistiske påstander og forstå hva som faktisk er viktig.

Hvorfor Velge Denne Boken?

  • Kritisk Tenkning: Lær hvordan du vurderer presentasjonen av data kritisk.
  • Statistiske Ferdigheter: Forstå grunnleggende statistiske konsepter, ideelt for studenter innen samfunnsvitenskap.
  • Reelle Eksempler: Boken bruker virkelige mediesituasjoner for å belyse komplekse konsepter.
  • Praktiske Anvendelser: Utstyr deg med livsferdigheter som er nyttige i hverdagen.

Innholdet i "Making Sense Of Data In The Media"

Boken tar for seg flere sentrale spørsmål:

  • Hvor nøyaktige er meningsmålinger, og hvordan vet vi det?
  • Hvordan bør ligatabeller leses for å forstå deres betydning?
  • Er tallene som presenteres som "store" virkelig så imponerende som de virker?

Ved å svare på disse spørsmålene får leserne ikke bare dybdeforståelse, men også verktøy til å håndtere data med selvtillit.

Detaljer som Teller

Med en lettfattelig stil, er Making Sense Of Data In The Media laget for både studenter og nysgjerrige lesere. Den er perfekt for alle som ønsker å forbedre sin evne til å tolke informasjon i en datadrevet verden. Så, hvis du har lyst til å bli en mester i å forstå og bruke data, da er dette boken for deg!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMaking Sense of Data in the Media av Andrew Bell, Todd Hartman, Aneta Piekut, Alasdair Rae, Mark Taylor
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 449,- den billigste prisen for Making Sense Of Data In The Media Av Andrew Bell, Todd Hartman, Aneta Piekut, Alasdair Rae, Mark Taylor blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
449,-
Gjennomsnittspris:
449,-
Høyeste pris:
449,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig