Marks Laura U. The Skin of the Film

Marks Laura U. The Skin of the Film

Memories that evoke the physical awareness of touch, smell, and bodily presence can be vital links to home for people living in diaspora from their culture of origin. How can filmmakers working between cultures use cinema, a visual medium, to transmit that physical sense of place and culture? In The Skin o......
fra 349,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<DIV>Memories that evoke the physical awareness of touch, smell, and bodily presence can be vital links to home for people living in diaspora from their culture of origin. How can filmmakers working between cultures use cinema, a visual medium, to transmit that physical sense of place and culture? In <I>The Skin of the Film</I> Laura U. Marks offers an answer, building on the theories of Gilles Deleuze and others to explain how and why intercultural cinema represents embodied experience in a postcolonial, transnational world.</P><P>Much of intercultural cinema, Marks argues, has its origin in silence, in the gaps left by recorded history. Filmmakers seeking to represent their native cultures have had to develop new forms of cinematic expression. Marks offers a theory of “haptic visuality”—a visuality that functions like the sense of touch by triggering physical memories of smell, touch, and taste—to explain the newfound ways in which intercultural cinema engages
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Memories that evoke the physical awareness of touch, smell, and bodily presence can be vital links to home for people living in diaspora from their culture of origin. How can filmmakers working between cultures use cinema, a visual medium, to transmit that physical sense of place and culture? In The Skin of the Film Laura U. Marks offers an answer, building on the theories of Gilles Deleuze and others to explain how and why intercultural cinema represents embodied experience in a postcolonial, transnational world.Much of intercultural cinema, Marks argues, has its origin in silence, in the gaps left by recorded history. Filmmakers seeking to represent their native cultures have had to develop new forms of cinematic expression. Marks offers a theory of “haptic visuality”—a visuality that functions like the sense of touch by triggering physical memories of smell, touch, and taste—to explain the newfound ways in which intercultural cinema engages the viewer bodily to convey cultural experience and memory. Using close to two hundred examples of intercultural film and video, she shows how the image allows viewers to experience cinema as a physical and multisensory embodiment of culture, not just as a visual representation of experience. Finally, this book offers a guide to many hard-to-find works of independent film and video made by Third World diasporic filmmakers now living in the United States, Great Britain, and Canada.The Skin of the Film draws on phenomenology, postcolonial and feminist theory, anthropology, and cognitive science. It will be essential reading for those interested in film theory, experimental cinema, the experience of diaspora, and the role of the sensuous in culture.

Produktinformasjon

Oppdag Marks Laura U. The Skin of the Film

Marks Laura U. The Skin of the Film er en tankevekkende bok som tar deg med på en reise inn i den fascinerende verden av intercultural cinema. Dette verket utforsker hvordan filmer kan overføre fysiske minner og kulturelle opplevelser i en globalisert verden. Gjennom en solid teoretisk rammeverk, bygget på ideer fra Gilles Deleuze og andre, gir Marks nye perspektiver på hvordan film har kraften til å bygge bro mellom kulturer.

En unik tilnærming til film og kultur

Boken presenterer begrepet haptic visuality, som beskriver hvordan visuelle opplevelser kan utløse minner knyttet til berøring, smak og lukt. Dette er ikke bare en visuell opplevelse, men en valg av multisensorisk engasjement som gjør at seerne kan oppleve kulturen på en dypere, mer nærgående måte. Med nærmere to hundre eksempler på film og video fra ulike kulturer, viser Marks hvordan film kan fungere som en fysisk embodiment av kulturelle erfaringer.

Hvorfor vælge The Skin of the Film?

  • Omfattende forskning: Boken henter fra fenomenologi, postkolonial og feministisk teori, antropologi, og kognitiv vitenskap.
  • Uunnværlig lesestoff: Perfekt for dem som er interessert i filmteori, eksperimentell kino, og diasporas erfaringer.
  • Ukjente verk: Gir en guide til mange vanskelig tilgjengelige verk av uavhengige filmskapere fra den tredje verden som nå bor i USA, Storbritannia og Canada.

Er du klar til å dykke inn i en verden av minner og kulturelle erfaringer? Marks Laura U. The Skin of the Film tilbyr ikke bare en studie av film, men også en dypere forståelse for hvordan vi opplever og husker kulturen vår. Dette er et must-read for alle som ønsker å forstå kraften i film som et verktøy for kulturell kommunikasjon.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerKultur, Samfunn og politikk
FormatPocket
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 349,- den billigste prisen for Marks Laura U. The Skin of the Film blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
302,-
Gjennomsnittspris:
302,-
Høyeste pris:
302,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig