Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth

Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth

Intended as a progressive development of the twin-engined Bf 110 Zerst¿rer (¿destroyer¿ or heavy fighter), the Me 210 first took to the air in September 1939. However, due to a lack of sufficient flight-testing before being declared service-ready, the Me 210 suffered from a less than satisfactory reputation......
fra 249,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Intended as a progressive development of the twin-engined Bf 110 <i>Zerst¿rer</i> (¿destroyer¿ or heavy fighter), the Me 210 first took to the air in September 1939. However, due to a lack of sufficient flight-testing before being declared service-ready, the Me 210 suffered from a less than satisfactory reputation in respect to its flight characteristics and weak undercarriage. After enhancements were made to the fuselage and wings, and the power of the plane was increased, the Me 210 became the Me 410 in late 1942. By this stage of the war much was expected of the two types, which were forced to fly in very dangerous skies over North Africa and in the defence of the German homeland. Both aircraft were deployed as heavy fighters, fighter-bombers, reconnaissance platforms and interceptors, seeing service with a number of different units. The Me 410 was fitted with 30 mm cannon, 21 cm underwing mortars and the colossal 5 cm BK cannon that was intended to pack a punch against the USAAF¿s
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Intended as a progressive development of the twin-engined Bf 110 Zerstoerer ('destroyer' or heavy fighter), the Me 210 first took to the air in September 1939. However, due to a lack of sufficient flight-testing before being declared service-ready, the Me 210 suffered from a less than satisfactory reputation in respect to its flight characteristics and weak undercarriage. After enhancements were made to the fuselage and wings, and the power of the plane was increased, the Me 210 became the Me 410 in late 1942.By this stage of the war much was expected of the two types, which were forced to fly in very dangerous skies over North Africa and in the defence of the German homeland. Both aircraft were deployed as heavy fighters, fighter-bombers, reconnaissance platforms and interceptors, seeing service with a number of different units. The Me 410 was fitted with 30 mm cannon, 21 cm underwing mortars and the colossal 5 cm BK cannon that was intended to pack a punch against the USAAF's four-engined bombers which threatened the Reich in large numbers from 1943 onwards.In this title, supported by contemporary photography and full-colour artwork, Robert Forsyth tells the complex story of the Me 210 and 410, detailing their development and assessing their capabilities as combat aircraft.

Produktinformasjon

Oppdag historien bak Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth

Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth er en fascinerende reise inn i luftkrigføringens historie, og gir deg et dyptgående blikk på utviklingen av disse ikoniske flyene. Utilgivelig under krigens strenge forhold, hadde disse flyene en sentral rolle på både Nordafrikas farlige himmel og i forsvaret av Tyskland.

Detaljer om Me 210/410

  • Utvikling: Me 210, som først fløy i september 1939, var ment som en videreutvikling av Bf 110 Zerstoerer, men kom tidlig til å slite med dårlig omdømme grunnet utilstrekkelig flytesting.
  • Forbedringer: Senere, med betydelige redesign av flykropp og vinger, forvandlet Me 210 seg til Me 410 rundt 1942, etter hvert som behovet for kraftigere fly økte.
  • Bruksområder: Begge flyene ble brukt som svære jagerfly, jagerbombere, rekognoseringsplattformer og som interceptorfly, tilpasset behovene i en tid med intens krig.
  • Bevæpning: Me 410 kunne utrustes med formidable 30 mm kanoner, 21 cm morterer og den mektige 5 cm BK kanonen, som var designet for å utfordre de amerikanske bombeflyene, som truet det tyske luftrommet.

Robert Forsyths unike perspektiv

I denne boken, støttet av moderne fotografier og fargerike kunstverk, gir Robert Forsyth en grundig vurdering av Me 210 og 410. Han deler ikke bare tekniske spesifikasjoner, men også historier som gir leseren en forståelse av menneskene bak flyene. Attraktive bilder parret med informativ tekst gjør dette til en uunnværlig ressurs for både flyentusiaster og historieinteresserte.

Er du klar til å dykke inn i de dramatiske høydene av luftfartshistorie? Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth gir deg muligheten til å oppleve en epoke preget av spennende utvikling og teknologiske innovasjoner.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerSamfunn og politikk
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 249,- den billigste prisen for Me 210/410 Zerstoerer Units av Robert Forsyth blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste historie og dokumentar for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
239,2
Gjennomsnittspris:
248,-
Høyeste pris:
249,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig