Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer

Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer

Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked. Mediemangfold analyserer den mediepolitiske situasjonen ved begynnelsen av det 21. århundre. Boka gir en oversikt over dagens mediepolitiske mål og virkemidler og diskuterer utfordringene i denne måten å regulere mediene på. Videre diskuteres mediepolitikkens utformin......
fra 99,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked. Mediemangfold analyserer den mediepolitiske situasjonen ved begynnelsen av det 21. århundre. Boka gir en oversikt over dagens mediepolitiske mål og virkemidler og diskuterer utfordringene i denne måten å regulere mediene på. Videre diskuteres mediepolitikkens utforming nasjonalt og i overnasjonale organ og om dagens virkemidler er effektive. Boka presenterer analyser av reguleringen av eierskap i mediene og allmennkringkasting og hvordan mediepolitikerne har møtt utviklingen i retning av konvergens og digitalisering. Et viktig tema i boka er hvorvidt endringene i mediemarkedet gjør det nødvendig med en gjennomgripende endring i mediepolitikken. I den europeiske tradisjonen har mediene i høy grad blitt styrt etter kulturpolitiske prinsipper, og det har vært et viktig mål å opprettholde et mangfoldig mediesystem. De siste årenes utvikling i retning av globalisering, kommersialisering og konvergens har imidlertid fått mange til å hevde at tiden med en sterk kulturpolitisk styring av mediene er forbi. Sammensmeltningen mellom ulike medier innebærer at det er blitt vanskeligere å trekke grenser mellom medievirksomhet og annen forretningsvirksomhet, samtidig som kommersialisering og privatisering gjør de private aktørene mer framtredende. I tillegg svekker distribusjon og eierskap på tvers av landegrensene muligheten for nasjonal styring. Mentalitetsendringer og postmoderne strømninger gjør det også vanskeligere å legitimere at staten griper inn i mediesystemet på vegne av den enkelte borger. Mediemangfold vil være av interesse for alle som er opptatt av medienes utvikling i en tid med kommersialisering og globalisering. Med sitt analytiske perspektiv er boka særlig relevant for studenter og forskere som skal gjennomføre egne analyser av mediepolitikk og mediestruktur. Forfattere: Trine Syvertsen Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 242 ISBN: 9788271472344 Vekt: 420 g Forla IJ-forlag Innbindin Heftet Utgitt: 2004 Veil. pris: 329 kr

Produktinformasjon

Oppdag Mediemangfold: Styring av mediene i et globalisert marked

Utforsk den fascinerende verden av mediepolitikk med Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer. Denne boken er en utmerket ressurs for alle som er interessert i hvordan mediene påvirkes av globalisering og digitalisering. Med en grundig analyse av mediestrukturen på 2000-tallet, setter den fokus på de utfordringene mediene står overfor i dag.

Hovedtrekk ved Mediemangfold

  • Forfatter: Trine Syvertsen
  • Utgave: 1 utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 242
  • ISBN: 9788271472344
  • Utgitt: 2004
  • Innbinding: Heftet
  • Vekt: 420 g

Hva gjør denne boken unik?

Boken går i dybden på hvordan mediepolitikken har utviklet seg nasjonalt og internasjonalt, samt om dagens virkemidler er effektive i lys av nye teknologier og konvergens. Den stiller spørsmål ved om det er nødvendig med en helhetlig endring av mediepolitikken for å opprettholde et mangfoldig mediesystem.

Hvorfor er Mediemangfold relevant for deg?

Enten du er student, forsker eller bare en interessert leser, vil Mediemangfold gi deg et analytisk perspektiv på medienes utvikling. Den gir verdifulle innsikter i hvordan kulturelle og økonomiske faktorer former medielandskapet i dag. Hvis du er nysgjerrig på medienes fremtid under påvirkning av globalisering og kommersialisering, er dette boken for deg.

Skap din egen forståelse av mediene gjennom en dypdykk i Mediemangfold, en pent brukt bok med markeringer som gir ekstra verdi til leseropplevelsen. Dette er ikke bare en bok - det er en viktig samtalepartner i din utforskning av mediepolitikkens komplekse verden.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 99,- den billigste prisen for Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
99,-
Gjennomsnittspris:
99,-
Høyeste pris:
99,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig