Produktinformasjon
Medievitenskap: bind 1. Massemediene informerer, opplyser og underholder oss. De er en viktig faktor i vårt hverdagsliv. De spiller en sentral rolle i de sosiale og politiske prosessene, og i løpet av dette århundret har de utviklet seg til å bli en stor og innflytelsesrik økonomisk sektor. Massemedier finnes i alle moderne samfunn, og er alle steder institusjoner som har betydelig makt. Medier - institusjoner og historie handler om disse institusjonene og hvordan de har utviklet seg historisk sett, om deres organisatoriske oppbygging, om deres funksjoner for enkeltindividet og for samfunnet. Boken beskriver både de viktigste tendensene i den internasjonale mediehistorien og de norske medienes særlige utvikling og karakteristiske trekk. Det dreier seg om konsentrasjon og kommersialisering, om forholdet mellom offentlige og private medier, om gamle enveis-medier og nye interaktive medier, om mediemakt, mediepolitikk, medieøkonomi, og om det kompliserte samspillet mellom mediene og alle de øvrige samfunnsinstitusjonene. Martin Eide, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen Forfattere: Utgave: 2 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 237 ISBN: 9788245005912 Vekt: 520 g Forla Vigmostad & Bjørke AS Innbindin Heftet Utgitt: 2008 Veil. pris: 449 kr Kategori: Samfunnsvitenskapelige fag
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 190,- den billigste prisen
for Medievitenskap blant
2 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.