Medievitenskap

Medievitenskap

Hva er det egentlig massemediene tilbyr oss? Tilsynelatende alt mellom himmel og jord, i alle tenkelige uttrykksformer: skrift og tale, levende bilder, tegninger og fotografier, musikk og støy. Fakta og fiksjon, og noe som ligger midt imellom. Artikler, film, tv-programmer, radioutsendelser. Krim, timenyheter, værmeldinger, t...... Les mer...
fra 150,-
Tilgjengelig i 2 butikker

Produktinformasjon

Medievitenskap 2 - Medier, tekstteori og tekstanalyse. Hva er det egentlig massemediene tilbyr oss? Tilsynelatende alt mellom himmel og jord, i alle tenkelige uttrykksformer: skrift og tale, levende bilder, tegninger og fotografier, musikk og støy. Fakta og fiksjon, og noe som ligger midt imellom. Artikler, film, tv-programmer, radioutsendelser. Krim, timenyheter, værmeldinger, tippekamper, reklamer, de siste hits, tegneserier. Listen er lang. Medier - tekstteori og tekstanalyse dreier seg om hele dette virvaret: Om hva man har bruk for av begreper og analyseredskap når man vil ha oversikt over denne jungelen og forstå hva alle disse medie-"tekstene" sier. I boken gis det innføring i sentrale teorier og metoder på dette feltet, i generell tekst- og bildeteori, i genreteori, i fortelleanalyse. Og det gis konkrete eksempler på hvordan man analyserer medietekster og arbeider med sentrale mediegenrer fra avisnyheter til melodramaer, fra såpeoperaer til dokumentarfilm. Peter Larsen, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen Forfattere: Utgave: 2 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 214 ISBN: 9788245005929 Vekt: 592 g Forla Fagbokforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2008 Veil. pris: 359 kr Kategori: Bøker

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Medievitenskap
Merke Other Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 150,- den billigste prisen for Medievitenskap blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.