Meningsmangfold i klasserommet  perspektiver, begreper og ressurser for lærere

Meningsmangfold i klasserommet perspektiver, begreper og ressurser for lærere

Meningsmangfold kan være ubehagelig og vanskelig, men er samtidig en bærebjelke i demokratiske samfunn. I skolen skal elever lære seg å både respektere andres meninger og ytre sine egne, de skal lære å håndtere uenighet og konflikter, og å søke løsninger i fe......
fra 299,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>Meningsmangfold kan være ubehagelig og vanskelig, men er samtidig en bærebjelke i demokratiske samfunn. I skolen skal elever lære seg å både respektere andres meninger og ytre sine egne, de skal lære å håndtere uenighet og konflikter, og å søke løsninger i fellesskap. Denne boka er et innspill til dette arbeidet. Boka skisserer perspektiver og begreper som belyser hvordan meningsmangfold kan uttrykkes og erfares i norske klasserom, og foreslår noen innganger til arbeid med meningsmangfold i undervisning. Målet er å bidra til økt trygghet og handlingskompetanse for lærere i møte med ulike former for krevende meningsmangfold.</p><br/><p>Bokas primære målgruppe er studenter innen lærerutdanningene, men den er også relevant for skoleledere og lærere som allerede jobber i skolen, samt for studenter og profesjonsutøvere innen andre fagfelt der krevende meningsmangfold er en del av arbeidshverdagen, som i sosialt arbeid og barnevern. Boka har en fagovergripende tilnærming, men er særlig relevant for fagene samfunnsfag, KRLE og pedagogikk.</p><br/><p>Forfatterne har i flere år jobbet sammen om forskning som tematiserer meningsmangfold i skolen. Røthing er professor ved OsloMet – storbyuniversitetet. Johannessen og Myrebøe er begge førsteamanuenser innen lærerutdanning, ved henholdsvis NLA Høgskolen og OsloMet – storbyuniversitetet.</p>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Meningsmangfold kan være ubehagelig og vanskelig, men er samtidig en bærebjelke i demokratiske samfunn. I skolen skal elever lære seg å både respektere andres meninger og ytre sine egne, de skal lære å håndtere uenighet og konflikter, og å søke løsninger i fellesskap. Denne boka er et innspill til dette arbeidet. Boka skisserer perspektiver og begreper som belyser hvordan meningsmangfold kan uttrykkes og erfares i norske klasserom, og foreslår noen innganger til arbeid med meningsmangfold i undervisning. Målet er å bidra til økt trygghet og handlingskompetanse for lærere i møte med ulike former for krevende meningsmangfold.Bokas primære målgruppe er studenter innen lærerutdanningene, men den er også relevant for skoleledere og lærere som allerede jobber i skolen, samt for studenter og profesjonsutøvere innen andre fagfelt der krevende meningsmangfold er en del av arbeidshverdagen, som i sosialt arbeid og barnevern. Boka har en fagovergripende tilnærming, men er særlig relevant for fagene samfunnsfag, KRLE og pedagogikk.Forfatterne har i flere år jobbet sammen om forskning som tematiserer meningsmangfold i skolen. Røthing er professor ved OsloMet – storbyuniversitetet. Johannessen og Myrebøe er begge førsteamanuenser innen lærerutdanning, ved henholdsvis NLA Høgskolen og OsloMet – storbyuniversitetet.

Sammenligning av produkter

Her finner du de to mest populære produktene i denne kategorien i en lignende prisklasse som det du ser på nå.
Type
Bøker
Bøker

Produktinformasjon

Oppdag Meningsmangfold i klasserommet

Meningsmangfold i klasserommet: perspektiver, begreper og ressurser for lærere er en uvurderlig ressurs for både utdanningsstudenter og erfarne lærere. Denne boken gir et sterkt fundament for å forstå hvordan man kan håndtere og navigere i det mangfoldige meningslandskapet som karakteriserer moderne klasserom. Med fokus på respekt og dialog, fremmer denne boken viktige verdier for et inkluderende og demokrati-orientert læringsmiljø.

Hvorfor er meningsmangfold viktig?

I en tid der utfordringer knyttet til ulike meninger og kulturelle bakgrunner er mer synlige enn noen gang, krever det fra lærere at de har verktøyene til å møte disse forskjellene med selvsikkerhet. Boken gir innsikt i:

  • Perspektiver: Hvordan ulike synspunkter kan bli en styrke i undervisningen.
  • Begreper: Analyser av sentrale ideer knyttet til meningsmangfold.
  • Ressurser for lærere: Praktiske tips og undervisningsopplegg for å håndtere vanskelig meningsmangfold.

Hvem vil ha glede av denne boken?

Selv om boken primært retter seg mot lærerutdanningsstudenter, er den også relevant for:

  • Skoleledere som ønsker å fremme et inkluderende læringsmiljø.
  • Erfarne lærere som ønsker å styrke sine kompetanser i møte med utfordrende meninger.
  • Profesjonsutøvere innen områder som sosialt arbeid og barnevern.

Faglig tilnærming med et praktisk fokus

Med en fagovergripende tilnærming, er bokens innhold særlig relevant for fagene samfunnsfag, KRLE og pedagogikk. Forfatterne, som har lang erfaring innen forskning om meningsmangfold, gir en grundig innsikt i hvordan viktige perspektiver kan anvendes i praktiske settinger i klasserommet.

Konklusjon

Ved å lese Meningsmangfold i klasserommet, vil du ikke bare få en dypere forståelse av hvordan man håndterer ulikhet i meninger men også utvikle ferdigheter som vil styrke ditt pedagogiske arbeid. Gjør deg klar til å møte de utfordringene som følger med et mangfold av perspektiver, og bli en bedre lærer med denne essensielle boken i hånden!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 299,- den billigste prisen for Meningsmangfold i klasserommet perspektiver, begreper og ressurser for lærere blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste romaner for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
299,-
Gjennomsnittspris:
299,-
Høyeste pris:
299,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig