Metodebok for mediefag

Metodebok for mediefag

Metodebok for mediefag. Boken tar opp kvalitative og kvantitative metoder som er egnet for studiet av sendersiden, innholdet og mottakersiden i kommunikasjonsprosessen. Dels går boken inn på metoder som er felles for flere humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, kildekritikk, observasjon, kvalitativ tekstanalyse, kvali......
fra 180,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Metodebok for mediefag. Boken tar opp kvalitative og kvantitative metoder som er egnet for studiet av sendersiden, innholdet og mottakersiden i kommunikasjonsprosessen. Dels går boken inn på metoder som er felles for flere humanistiske eller samfunnsvitenskapelige fag, kildekritikk, observasjon, kvalitativ tekstanalyse, kvalitativt intervju, spørreskjema etc., dels metoder som er relativt spesifikke for medievitenskap, først og fremst kvantitativ innholdsanalyse. Boken tar også opp en del vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer som er relevante for mediefaget. Boken er først og fremst ment å skulle gi leserne grunnlag for en kritisk lesning av den medievitenskapelige litteraturen, men den kan også gi et visst grunnlag for gjennomføring av egne, enkle datainnsamlings- og analyseoppgaver. Metodebok for mediefag vil derfor også være egnet for medielærere og for studenter i journalistikk og andre mediefag. Knut Helland er professor, Karl Knapskog er universitetslektor, og Helge Østbye er professor ved Institutt for medievitenskap, Universitetet i Bergen. Terje Hillesund er førsteamanuensis ved Høgskolen i Stavanger, Avdeling for økonomi, kultur og samfunnsfag (ØKS). Besøk også bokens hjemmesider på www.fagbokforlaget.no/mediemetode.html Forfattere: Helge Østbye, Knut Helland, Karl Knapskog, Terje Hillesund Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 288 ISBN: 9788276742763 Vekt: 551 g Forla Vigmostad & Bjørke AS Innbindin Heftet Utgitt: 1997 Veil. pris: 353 kr Kategori: Samfunnsvitenskapelige fag

Produktinformasjon

Utforsk Metodebok for mediefag

Enten du er student eller lærer, er Metodebok for mediefag det perfekte verktøyet for å dykke dypere ned i medievitenskapens rike univers. Denne boken gir et grundig innblikk i både kvalitative og kvantitative metoder som er essensielle for å forstå den komplekse kommunikasjonsprosessen mellom sender, innhold og mottaker.

Hvorfor Velge Metodebok for Mediefag?

  • Innholdsrik: Boken dekker metoder fra både humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag, inkludert observasjon, kvalitativ tekstanalyse, kvalitativt intervju, og spørreskjema.
  • Kvantitativ Fokus: Lær mer om kvantitativ innholdsanalyse, på en måte som er spisset mot medievitenskapen.
  • Vitenskapsteori: Forstå de grunnleggende vitenskapsteoretiske spørsmålene som er relevante for studiet av media.

En Ressurs for Alle i Mediefaget

Med sine 288 sider fylt med kunnskap fra erfarne forfattere som Helge Østbye og Knut Helland, gir Metodebok for mediefag deg de nødvendige verktøyene for å gjennomføre enkle datainnsamlings- og analyseoppgaver. Dette gjør den til et ideelt supplement for både medielærere og studenter innen journalistikk og andre mediefag.

Praktiske Detaljer

  • Utgivelsesår: 1997
  • ISBN: 9788276742763
  • Vekt: 551 g
  • Innbinding: Heftet
  • Veiledende pris: 353 kr

Så hvis du vil utvikle en kritisk tilnærming til medievitenskap og samtidig utforske forskjellige metodologiske tilnærminger, er Metodebok for mediefag den ultimate anbefalingen. Besøk bokens hjemmeside for mer informasjon!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMetodebok for mediefag
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 180,- den billigste prisen for Metodebok for mediefag blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
180,-
Gjennomsnittspris:
180,-
Høyeste pris:
180,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig