Barnehagen Som Læringsarena

Barnehagen Som Læringsarena

Hvilken betydning har den økte vektleggingen av barnehagen som læringsarena for styring og ledelse på ulike nivåer i barnehagesektoren? Hvordan blir det økende ansvaret fulgt opp og ivaretatt, og hva skal egentlig til for å lede god læring i barnehagen?Kunnskapsdepartementet slår fast at det trengs god ledelse for å utvikle g......
fra 370,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Barnehagen som læringsarena: mellom styring og ledelse. Hvilken betydning har den økte vektleggingen av barnehagen som læringsarena for styring og ledelse på ulike nivåer i barnehagesektoren? Hvordan blir det økende ansvaret fulgt opp og ivaretatt, og hva skal egentlig til for å lede god læring i barnehagen? Kunnskapsdepartementet slår fast at det trengs god ledelse for å utvikle gode barnehager. Likevel har det blitt forsket overraskende lite på barnehageledelse og på hvordan de økte forventningene om læring i barnehagen blir fulgt opp i form av styring og ledelse. Det foreligger også lite forskningsbasert kunnskap om hvordan myndighetene på ulike nivåer legger til rette for slik ledelse i barnehagen. Artiklene i denne antologien presenterer empiriske funn som viser hva slags styring og ledelse som utøves på ulike nivåer i barnehagesektoren, og hva slags læringsorganisering og syn på læring dette innebærer. Boka bidrar derfor med ny innsikt på feltet. Redaktørene Kari Hoås Moen, Kjell-Åge Gotvassli og Per Tore Granrusten har med seg forfatterne Solveig Borgund, Kjetil Børhaug, Ole Fredrik Lillemyr, Yngve Skjæveland og Berit Irene Vannebo. Forfatterne har bakgrunn fra pedagogikk, sosiologi, statsvitenskap og historie. Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 329 ISBN: 9788215025827 Vekt: 619 g Forla Universitetsforlaget AS Innbindin Heftet Utgitt: 2016 Veil. pris: 489 kr Kategori: Pedagogikk
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvilken betydning har den økte vektleggingen av barnehagen som læringsarena for styring og ledelse på ulike nivåer i barnehagesektoren? Hvordan blir det økende ansvaret fulgt opp og ivaretatt, og hva skal egentlig til for å lede god læring i barnehagen?<br><br>Kunnskapsdepartementet slår fast at det trengs god ledelse for å utvikle gode barnehager. Likevel har det blitt forsket overraskende lite på barnehageledelse og på hvordan de økte forventningene om læring i barnehagen blir fulgt opp i form av styring og ledelse. Det foreligger også lite forskningsbasert kunnskap om hvordan myndighetene på ulike nivåer legger til rette for slik ledelse i barnehagen. <br><br>Artiklene i denne antologien presenterer empiriske funn som viser hva slags styring og ledelse som utøves på ulike nivåer i barnehagesektoren, og hva slags læringsorganisering og syn på læring dette innebærer. Boka bidrar derfor med ny innsikt på feltet. <br><br>Redaktørene Kari Hoås Moen, Kjell-Åge Gotvassli og Per Tore Granrusten har med seg forfatterne Solveig Borgund, Kjetil Børhaug, Ole Fredrik Lillemyr, Yngve Skjæveland og Berit Irene Vannebo. Forfatterne har bakgrunn fra pedagogikk, sosiologi, statsvitenskap og historie.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvilken betydning har den økte vektleggingen av barnehagen som læringsarena for styring og ledelse på ulike nivåer i barnehagesektoren? Hvordan blir det økende ansvaret fulgt opp og ivaretatt, og hva skal egentlig til for å lede god læring i barnehagen?Kunnskapsdepartementet slår fast at det trengs god ledelse for å utvikle gode barnehager. Likevel har det blitt forsket overraskende lite på barnehageledelse og på hvordan de økte forventningene om læring i barnehagen blir fulgt opp i form av styring og ledelse. Det foreligger også lite forskningsbasert kunnskap om hvordan myndighetene på ulike nivåer legger til rette for slik ledelse i barnehagen.Artiklene i denne antologien presenterer empiriske funn som viser hva slags styring og ledelse som utøves på ulike nivåer i barnehagesektoren, og hva slags læringsorganisering og syn på læring dette innebærer. Boka bidrar derfor med ny innsikt på feltet.Redaktørene Kari Hoås Moen, Kjell-Åge Gotvassli og Per Tore Granrusten har med seg forfatterne Solveig Borgund, Kjetil Børhaug, Ole Fredrik Lillemyr, Yngve Skjæveland og Berit Irene Vannebo. Forfatterne har bakgrunn fra pedagogikk, sosiologi, statsvitenskap og historie.

Produktinformasjon

Utforsk Barnehagen Som Læringsarena

Oppdag hvordan Barnehagen Som Læringsarena gir en dypere forståelse av sammenhengen mellom styring og ledelse i barnehagesektoren. Med en vektlegging på hvordan barnehagen kan fungere som en læringsarena, graver denne antologien dypere i hva som kreves for å lede kvalitet i læring.

Hva kan du forvente?

Denne boken analyserer den økte betydningen av barnehagen som læringsarena og stiller spørsmål som: Hvordan fungerer styring og ledelse på ulike nivåer, og hva kreves for å imøtekomme de økende forventningene fra både Kunnskapsdepartementet og samfunnet? Her er noe av innholdet:

  • Empiriske funn fra forskningen om barnehageledelse.
  • Refleksjoner fra forfattere med bred faglig bakgrunn.
  • Innsiktene dekker røttene i pedagogikk, sosiologi, statsvitenskap og historie.

For hvem er Barnehagen Som Læringsarena?

Boken henvender seg til pedagoger, ledere og studenter innen barnehageutdanning. Det er en uunngåelig ressurs for alle som ønsker å forstå og utvikle ledelse og læringsprosesser i barnehagen.

Detaljer om produktet

Forlag: Aschehoug & Co
Utgave: 1.
Språk: Norsk (bokmål)
Sidetall: 329
ISBN: 9788215025827
Vekt: 619 g
Innbinding: Heftet
Utgitt: 2016
Veil. pris: 489 kr
Kategori: Pedagogikk

Ta steget inn i fremtidens barnehageledelse med Barnehagen Som Læringsarena – din guide til å navigere i en kompleks verden av læring og ledelse.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMoen Kari Hoås Barnehagen som læringsarena
MerkeAschehoug & Co
TypeBøker
Spesifikasjoner
SjangerOrdbøker & Språk
FormatHeftet
SpråkNorsk
ForfatterKari Hoås Moen
ForlagUniversitetsforlaget
Utgivelsesdato2016-09
Utgivelsesår2016

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 370,- den billigste prisen for Barnehagen Som Læringsarena blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
370,-
Gjennomsnittspris:
370,-
Høyeste pris:
370,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig