Logo Modernism Av Jens Muller

Logo Modernism Av Jens Muller

Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints o......
fra 699,13
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the <strong>distillation of modernism in graphic design</strong>.<br/><br/>This unprecedented TASCHEN publication, authored by <strong>Jens M¿ller</strong>, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940¿1980, to examine how <strong>modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity</strong>. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: <strong>Geometric, Effect, and Typographic</strong>. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet,
Frakt og levering
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of modernism in graphic design.This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Muller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940-1980, to examine how modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares.Alongside the comprehensive catalog, the book features an introduction from Jens Muller on the history of logos, and an essay by R. Roger Remington on modernism and graphic design. Eight designer profiles and eight instructive case studies are also included, with a detailed look at the life and work of such luminaries as Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski, and at such significant projects as Fiat, The Daiei Inc., and the Mexico Olympic Games of 1968.An unrivaled resource for graphic designers, advertisers, and branding specialists, Logo Modernism is equally fascinating to anyone interested in social, cultural, and corporate history, and in the sheer persuasive power of image and form.

Produktinformasjon

Oppdag Logo Modernism Av Jens Muller

Logo Modernism6.000 varemerker fra perioden 1940-1980, og gir en omfattende utforskning av hvordan modernismen formet bedrifters identitet.

En dypdykk i modernismen

Med et unikt perspektiv på grafisk design, presenterer dette verket tre hovedkapitler som fokuserer på:

  • Geometrisk design
  • Effekt
  • Typografi

Hvert kapittel er videre delt inn i seksjoner som dekker alt fra a-bokstaver til mønstre som prikker og firkanter.

Fascinerende innhold og tilleggsressurser

Boken inneholder også en interessant innledning av Jens Muller om logoenes historie, samt et essay av R. Roger Remington, som undersøker båndet mellom modernisme og grafisk design. Med otte designerprofiler og case-studier fra kjente prosjekter som Fiat og Mexico-OL 1968, finner man virkelig et detaljert blikk på ikoniske figurer som Paul Rand og Yusaku Kamekura.

Hvorfor velge Logo Modernism?

Dette er ikke bare en samling av logoer; det er en reise gjennom grafisk historie som vil inspirere både grafiske designere, annonsører, og de med en interesse for bedriftskultur og sosialhistorie. Med sin rike samling av visuelle elementer og designprinsipper, kan boken fungere som en solid ressurs i enhver samling.

Logo Modernism Av Jens Muller er ikke bare en bok; det er et kunstverk som gir deg muligheten til å forstå og sette pris på det estetiske i det moderne logo-design. Grip denne sjansen til å utvide din kunnskap om design og la deg inspirere av kraften i form og bilde.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMüller, Jens Logo Modernism (3836545306)
MerkeOther Brand
TypeBøker
Spesifikasjoner
SjangerKunst, Foto & Design
FormatInnbundet
SpråkEngelsk
ForfatterJens Muller
ForlagTASCHEN Gmbh
Utgivelsesdato2015-11
Utgivelsesår2015
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 699,13 den billigste prisen for Logo Modernism Av Jens Muller blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
491,-
Gjennomsnittspris:
669,-
Høyeste pris:
675,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig