Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid

Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid

I denne vitenskapelige antologien belyses utdanningspolitikk og vilkår for profesjonsutøvelse i skole og barnehage i en tid der vi ser brytninger både mellom ulike prinsipper for styring i utdanningsfeltet, brytninger mellom ulike syn på utdanningens formål og hva slags syn på kunnskap, læring og danning som skal være gjelden......
fra 445,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Siden slutten av 1980-tallet har vi vært igjennom en periode der de politiske visjonene for norsk skole og barnehage har gått i retning av en større grad av kontroll over skolens og barnehagens innhold og praksis, og ansvarliggjøring av lærere på ulike nivåer i utdanningssystemet.<br/>I denne vitenskapelige antologien belyses utdanningspolitikk og vilkår for profesjonsutøvelse i skole og barnehage i en tid der vi ser brytninger både mellom ulike prinsipper for styring i utdanningsfeltet, brytninger mellom ulike syn på utdanningens formål og hva slags syn på kunnskap, læring og danning som skal være gjeldende.<br/>Kapitlene i antologien er sentrert rundt hvilke implikasjoner endringer på makronivå kan ha for læreres profesjonsutøvelse i barnehagen, grunnskolen og i videregående skolen. Det rettes kritiske og analytiske blikk mot vilkår for profesjonsutøvelse. I antologien drøftes kompleksiteten som råder i utdanningspolitikken, samt den dynamikken som skapes i møtet mellom politisk styring og pedagogisk praksis, samt hvordan profesjonsutøvelse konstrueres i dette spenningsfeltet.<br/>Boken henvender seg til studenter på lærer- og barnehagelærerutdanning, og lærere og ledere i barnehage og skole som er interessert i å utvide sin forståelse for styringssystemer og rammer rundt profesjonsutøvelse. Boken viser også til forskningsresultater som er av interesse for barnehage- og lærerutdannere og forskere innen utdanningsfeltet. <br/><div><iframe></iframe></div><br/>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
I denne vitenskapelige antologien belyses utdanningspolitikk og vilkår for profesjonsutøvelse i skole og barnehage i en tid der vi ser brytninger både mellom ulike prinsipper for styring i utdanningsfeltet, brytninger mellom ulike syn på utdanningens formål og hva slags syn på kunnskap, læring og danning som skal være gjeldende.Kapitlene i antologien er sentrert rundt hvilke implikasjoner endringer på makronivå kan ha for læreres profesjonsutøvelse i barnehagen, grunnskolen og i videregående skolen. Det rettes kritiske og analytiske blikk mot vilkår for profesjonsutøvelse. I antologien drøftes kompleksiteten som råder i utdanningspolitikken, samt den dynamikken som skapes i møtet mellom politisk styring og pedagogisk praksis, samt hvordan profesjonsutøvelse konstrueres i dette spenningsfeltet.Boken henvender seg til studenter på lærer- og barnehagelærerutdanning, og lærere og ledere i barnehage og skole som er interessert i å utvide sin forståelse for styringssystemer og rammer rundt profesjonsutøvelse. Boken viser også til forskningsresultater som er av interesse for barnehage- og lærerutdannere og forskere innen utdanningsfeltet. 

Produktinformasjon

Oppdag 'Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid'

Er du interessert i hvordan utdanningspolitikk påvirker læreres arbeidsvilkår? Da er denne vitenskapelige antologien fra Gyldendal Norsk Forlag AS et must! Boken gir et grundig innblikk i den komplekse dynamikken som preger dagens utdanningssystem, hvor både skole og barnehage står overfor betydelige endringer.

Hva kan du forvente av boken?

  • Dybdegående analyser: Kapitlene tar for seg hvordan makro-endringer påvirker læreres profesjonspraksis, fra grunnskole til videregående.
  • Aktuelle problemstillinger: Boken utforsker brytninger mellom ulike tilnærminger til utdanningens formål og hva vi anser som kvalitet i læring.
  • Pedagogisk praksis: Den viser hvordan politisk styring former pedagogikk og hvilke implikasjoner dette har for praksisen i klasserommet.
  • Relevant forskning: Antologien inneholder oppdatert forskning som er nyttig for lærere, studenter og utdanningsforskere.

For hvem er boken?

'Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid' henvender seg til:

  • Lærerutdannere og studenter innen lærer- og barnehagelærerutdanning.
  • Praktiserende lærere og ledere i barnehager og skoler som ønsker å forstå hvordan styringssystemene påvirker deres arbeid.
  • Forskere som fokuserer på utdanning og pedagogisk praksis.

Praktisk informasjon

- Utgave: 1. utg.
- Språk: Norsk (Bokmål)
- Sidetall: 274
- ISBN: 9788205525214
- Vekt: 534 g
- Innbinding: Heftet
- Utgitt: 2021
- Veil. pris: 459 kr

Ta steget mot en dypere forståelse av hvordan utdanningspolitikk former profesjonsutøvelse. Skaff deg din kopi av 'Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid' i dag, og bli en del av diskusjonen!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 445,- den billigste prisen for Læreres Profesjonsutøvelse I En Utdanningspolitisk Brytningstid blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
367,-
Gjennomsnittspris:
388,-
Høyeste pris:
408,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig