Writing For Games Av Hannah Nicklin

Writing For Games Av Hannah Nicklin

Focussing on the independent videogames sector, this book provides readers with a vocabulary to articulate and build their games writing practice; whether studying games or coming to games from another storytelling discipline. Writing for Games offers resources for communication, collaboration, ref......
fra 589,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>Focussing on the independent videogames sector, this book provides readers with a vocabulary to articulate and build their games writing practice; whether studying games or coming to games from another storytelling discipline. <I>Writing for Games</I> offers resources for communication, collaboration, reflection, and advocacy, inviting the reader to situate their practice in a centuries-long heritage of storytelling, as well as considering the material affordances of videogames, and the practical realities of working in game development processes.</P><P></P><P>Structured into three parts, <B>Theory</B> considers the craft of both games and writing from a theoretical perspective, covering vocabulary for both game and story practices. <B>Case Studies</B> uses three case studies to explore the theory explored in Part 1. The <B>Practical Workbook</B> offers a series of provocations, tools and exercises that give the reader the means to refine and develop their writing, not just for now,
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Focussing on the independent videogames sector, this book provides readers with a vocabulary to articulate and build their games writing practice; whether studying games or coming to games from another storytelling discipline. Writing for Games offers resources for communication, collaboration, reflection, and advocacy, inviting the reader to situate their practice in a centuries-long heritage of storytelling, as well as considering the material affordances of videogames, and the practical realities of working in game development processes.Structured into three parts, Theory considers the craft of both games and writing from a theoretical perspective, covering vocabulary for both game and story practices. Case Studies uses three case studies to explore the theory explored in Part 1. The Practical Workbook offers a series of provocations, tools and exercises that give the reader the means to refine and develop their writing, not just for now, but as a part of a life-long practice.Writing for Games: Theoryand Practice is an approachable and entry-level text for anyone interested in the craft of writing for videogames.Hannah Nicklin is an award-winning narrative and game designer, writer, and academic who has been practising for nearly 15 years. She works hard to create playful experiences that see people and make people feel seen, and also argues for making games a more radical space through mentoring, advocacy, and redefining process. Trained as a playwright, Nicklin moved into interactive practices early on in her career and is now the CEO and studio lead at Danish indie studio Die Gute Fabrik, which most recently launched Mutazione in 2019.

Produktinformasjon

Utforsk Kunstnerisk Skriving med Writing For Games Av Hannah Nicklin

Er du en aspirerende spillforfatter eller bare nysgjerrig på hvordan man kan blendes sammen kunstnerisk fortelling med videospill? Writing For Games Av Hannah Nicklin er den perfekte guiden for deg! Med et fokus på den uavhengige spillsektoren gir denne boken leserne et omfattende vokabular og verktøy for å utvikle sine skriveferdigheter innen spill.

Hva Du Kan Forvente av Boken

  • Tre Hoveddeler: Boken er delt opp i tre deler; teori, casestudier og et praktisk arbeidshefte. Denne strukturen gir en klar forståelse av både spill- og skrivehandverket.
  • Teoretisk Perspektiv: La deg inspirere av teori som belyser håndverket rundt spilldesign og historiefortelling.
  • Casestudier: Med tre nøye utvalgte casestudier får du se teoriene i praksis, og hvordan de kan brukes i ulike sammenhenger.
  • Praktisk Arbeidsbok: Fullpakket med øvelser, verktøy og provokasjoner, gir denne delen deg muligheten til å utfordre deg selv og finjustere skrivingen din.

Hannah Nicklin: Din Veileder i Spillforfatterskap

Forfatteren, Hannah Nicklin, er en prisvinnende narrativ og spilldesigner med over 15 års erfaring. Hennes unike tilnærming til spillmaking handler ikke bare om storytelling, men også om å skape erfaringer som gjør folk synlige. Nicklin har en bakgrunn som dramatiker, og hennes arbeid har hatt stor påvirkning innen både kunst- og spillmiljøer.

Hvorfor Velge Writing For Games?

Uansett om du kommer fra en annen fortellingsdisiplin eller er nybegynner innen spill, vil Writing For Games Av Hannah Nicklin utstyre deg med de nødvendige verktøyene for å navigere i denne spennende verdenen. Boken inviterer til:

  • Kommunikasjon og Samarbeid: Lær hvordan du kan samarbeide effektivt i spillutviklingsprosessen.
  • Refleksjon og Advocacy: Still spørsmål ved egne metoder og argumenter for en mer inkluderende spillindustri.
  • Langsiktig Praksis: Utvikle skriving som ikke bare er for nå, men for hele livet.

Ta det første skrittet mot å meisle ut din egen vei innen spillforfatterskap med denne dyptgående og inspirerende boken. Bli en del av fremtiden i spillverdenen med Writing For Games Av Hannah Nicklin!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 589,- den billigste prisen for Writing For Games Av Hannah Nicklin blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
584,-
Gjennomsnittspris:
584,-
Høyeste pris:
584,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig