Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring

Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring

Boka setter fokus på sentrale utfordringer i tilpasset opplæring og spesialundervisning, knyttet til viktige samspillsfaktorer innenfor feltet. Boka tar utgangspunkt i prinsippet om tilpasset opplæring og belyser samspillet med spesialundervisning. Innledningsvis behandles forholdet mellom barns oppvekst og deres læring og ut......
fra 501,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Boka setter fokus på sentrale utfordringer i tilpasset opplæring og spesialundervisning, knyttet til viktige samspillsfaktorer innenfor feltet. <br>Boka tar utgangspunkt i prinsippet om tilpasset opplæring og belyser samspillet med spesialundervisning. Innledningsvis behandles forholdet mellom barns oppvekst og deres læring og utvikling i skolen. Boka belyser samspillet mellom nasjonale læreplaner og individuelle forutsetninger som grunnlag for kvalitetsutvikling. Den behandler elevsamtalen og dens betydning for tilpasset opplæring.<br><br>Forfatterne framhever at kvalitetsutvikling dreier seg om å utvikle systemer som legger til rette for individets læring og utvikling, og andre sentrale temaer er organisasjonsteori som ledd i skoleutvikling, praksisnær etter- og videreutdanning, bevisstgjøring av læreres tause kunnskap i spesialpedagogisk profesjonsutdanning og samspillet mellom forskere og praktikere i kvalitetsutvikling av opplæringen. Boka belyser også samspillet mellom teori, forskning og praksis. Til slutt pekes det på viktige utfordringer i arbeidet med kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. <br><br>Boka henvender seg til studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og lærerutdanning, ansatte i skoleverket, foreldre og skolepolitikere. <br><br>Boka er redigert av Jorun Buli-Holmberg og Sven Nilsen. Øvrige bidragsytere er Edvard Befring, Halvor Bjørnsrud, Per Dalin, Jarle Sjøvoll, Kjell Skogen og Reidun Tangen.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Boka setter fokus på sentrale utfordringer i tilpasset opplæring og spesialundervisning, knyttet til viktige samspillsfaktorer innenfor feltet. Boka tar utgangspunkt i prinsippet om tilpasset opplæring og belyser samspillet med spesialundervisning. Innledningsvis behandles forholdet mellom barns oppvekst og deres læring og utvikling i skolen. Boka belyser samspillet mellom nasjonale læreplaner og individuelle forutsetninger som grunnlag for kvalitetsutvikling. Den behandler elevsamtalen og dens betydning for tilpasset opplæring. Forfatterne framhever at kvalitetsutvikling dreier seg om å utvikle systemer som legger til rette for individets læring og utvikling, og andre sentrale temaer er organisasjonsteori som ledd i skoleutvikling, praksisnær etter- og videreutdanning, bevisstgjøring av læreres tause kunnskap i spesialpedagogisk profesjonsutdanning og samspillet mellom forskere og praktikere i kvalitetsutvikling av opplæringen. Boka belyser også samspillet mellom teori, forskning og praksis. Til slutt pekes det på viktige utfordringer i arbeidet med kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. Boka henvender seg til studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og lærerutdanning, ansatte i skoleverket, foreldre og skolepolitikere. Boka er redigert av Jorun Buli-Holmberg og Sven Nilsen. Øvrige bidragsytere er Edvard Befring, Halvor Bjørnsrud, Per Dalin, Jarle Sjøvoll, Kjell Skogen og Reidun Tangen.

Produktinformasjon

Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring - En Uunngåelig Ressurs for Skoleverket

Ønsker du å dykke ned i kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring? Med boken Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring fra Aschehoug & Co får du en grundig innføring i de sentrale utfordringene og samspillsfaktorene innen tilpasset opplæring og spesialundervisning.

Viktige Temaer I Boken

  • Samspillet mellom læreplaner og individuelle forutsetninger: Få innsikt i hvordan nasjonale læreplaner påvirker barns læring og utvikling.
  • Elevsamtaler: Lær om betydningen av elevsamtaler i tilpasset opplæring, og hvordan disse kan fremme brukerens læringsprosess.
  • Organisasjonsteori og skoleutvikling: Utforsk hvordan organisasjonsteori kan bidra til en bedre skolehverdag og effektive læringsmiljøer.
  • Praksisnær etter- og videreutdanning: Boken undersøker hvordan læreres tause kunnskap kan bevisstgjøres i spesialpedagogisk utdanning.
  • Forskning og praksis: Det legges vekt på hvordan praksis og teori kan kombineres for å forbedre kvaliteten i undervisningen.

Nøkkelinformasjon Om Boken

Boken er redigert av Jorun Buli-Holmberg og Sven Nilsen, og inneholder bidrag fra flere kjente forfattere som Edvard Befring, Halvor Bjørnsrud, og Kjell Skogen. Den retter seg mot studenter i pedagogikk, lærere, foreldre og skolepolitikere, og gir en praktisk tilnærming til feltet.

Detaljer:

  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 201
  • ISBN: 9788215015828
  • Vekt: 442 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2010
  • Veil. pris: 539 kr

Grav deg ned i Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring, og oppdag hvordan du kan bidra til å skape mer inkluderende og effektive læringsmiljøer.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 501,- den billigste prisen for Kvalitetsutvikling Av Tilpasset Opplæring blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
431,-
Gjennomsnittspris:
445,-
Høyeste pris:
483,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig