Produktinformasjon
Norske medier: journalistikk, politikk og kultur. Mediene utgjør en sentral del av vårt dagligliv. De informerer, engasjerer, former, representerer, underholder, utfordrer og provoserer. Mediene ivaretar viktige funksjoner som ytringsfrihet, informasjonsflyt, myndighetskontroll, meningsutveksling og identitetsdannelse. De reflekterer og påvirker kulturen, politikken og samfunnsstrukturen vår. Norske medier - journalistikk, politikk og kultur gir en innføring i det medievitenskapelige feltet og presenterer sentrale teorier, utfordringer, diskusjoner og utviklingstrekk. Aktuelle, empiriske eksempler står sentralt. Bidragene omfatter mediehistorie, journalistrollen, medieteknologi, krigsjournalistikk, offentlighetsbegrepet, politisk kommunikasjon, fjernsynsnyheter, filmnarratologi, retorikk, kulturanalyse og kjønnsperspektiver. Forfatterne er sentrale stemmer innen dagens norske medieforskning. Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 432 ISBN: 9788276349573 Vekt: 875 g Forla Cappelen Damm AS Innbindin Heftet Utgitt: 2012 Veil. pris: 589 kr Kategori: Samfunnsvitenskapelige fag
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 220,- den billigste prisen
for Norske medier blant
2 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.