Oppen Marit Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag : en introduksjon

Kvantitative Og Kvalitative Metoder I Merkantile Fag Av Eirik Haus, Bjørn Erik Mørk, Marit Oppen

Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot b...... Les mer...
fra 650,-
Tilgjengelig i 1 butikker

Produktinformasjon

Forfattere: Marit Oppen, Bjørn Erik Mørk, Eirik Haus Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot bruk av SPSS. Innledningsvis beskriver boken grunnleggende vitenskapsfilosofi og hvorfor kunnskap om metode er viktig, den redegjør for grunnleggende begreper og gir en overordnet beskrivelse av undersøkelsesprosessen. Deretter følger en gjennomgang av den kvantitative undersøkelsesprosessen, der det redegjøres for utvalg, operasjonalisering, datainnsamling og ulike former for analyse. Det legges størst vekt på de mest anvendte analysene innen fagfeltet, som gjennomsnitt, standardavvik, krysstabeller, korrelasjon, regresjon og eksperimenter. I den kvalitative delen redegjøres det for hva som kjennetegner kvalitativ metode, når det er hensiktsmessig å bruke observasjon, intervjuer og dokumentanalyser, ulike analyseformer, rapportering av funn og hvordan en kan vurdere kvaliteten på kvalitative undersøkelser. Boken avsluttes med en gjennomgang av sentrale etiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til, når en skal gjennomføre en undersøkelse. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå i økonomiske og administrative fag. Forlag: Cappelen Damm AS Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 420 ISBN: 9788202410803 Vekt: 800 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2020 Veil. pris: 699 Kategori: Forskningsmetoder, Næringsvirksomhet og ledelse

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Oppen Marit Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag : en introduksjon
Merke Cappelen Damm As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 650,- den billigste prisen for Oppen Marit Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag : en introduksjon blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste matematikk og naturfag for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.