Kvantitative Og Kvalitative Metoder I Merkantile Fag Av Eirik Haus, Bjørn Erik Mørk, Marit Oppen

Kvantitative Og Kvalitative Metoder I Merkantile Fag Av Eirik Haus, Bjørn Erik Mørk, Marit Oppen

Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot b......
fra 678,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<strong>Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon </strong>gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot bruk av SPSS.<br/>Innledningsvis beskriver boken grunnleggende vitenskapsfilosofi og hvorfor kunnskap om metode er viktig, den redegjør for grunnleggende begreper og gir en overordnet beskrivelse av undersøkelsesprosessen. Deretter følger en gjennomgang av den kvantitative undersøkelsesprosessen, der det redegjøres for utvalg, operasjonalisering, datainnsamling og ulike former for analyse. Det legges størst vekt på de mest anvendte analysene innen fagfeltet, som gjennomsnitt, standardavvik, krysstabeller, korrelasjon, regresjon og eksperimenter. I den kvalitative delen redegjøres det for hva som kjennetegner kvalitativ metode, når det er hensiktsmessig å bruke observasjon, intervjuer og dokumentanalyser, ulike analyseformer, rapportering av funn og hvordan en kan vurdere kvaliteten på kvalitative undersøkelser. Boken avsluttes med en gjennomgang av sentrale etiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til, når en skal gjennomføre en undersøkelse.<br><br>Boken er skrevet for studenter på bachelornivå i økonomiske og administrative fag.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot bruk av SPSS.Innledningsvis beskriver boken grunnleggende vitenskapsfilosofi og hvorfor kunnskap om metode er viktig, den redegjør for grunnleggende begreper og gir en overordnet beskrivelse av undersøkelsesprosessen. Deretter følger en gjennomgang av den kvantitative undersøkelsesprosessen, der det redegjøres for utvalg, operasjonalisering, datainnsamling og ulike former for analyse. Det legges størst vekt på de mest anvendte analysene innen fagfeltet, som gjennomsnitt, standardavvik, krysstabeller, korrelasjon, regresjon og eksperimenter. I den kvalitative delen redegjøres det for hva som kjennetegner kvalitativ metode, når det er hensiktsmessig å bruke observasjon, intervjuer og dokumentanalyser, ulike analyseformer, rapportering av funn og hvordan en kan vurdere kvaliteten på kvalitative undersøkelser. Boken avsluttes med en gjennomgang av sentrale etiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til, når en skal gjennomføre en undersøkelse.Boken er skrevet for studenter på bachelornivå i økonomiske og administrative fag.

Produktinformasjon

Oppdag Metodene med Kvantitative og Kvalitative Metoder i Merkantile Fag

Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag av Eirik Haus, Bjørn Erik Mørk og Marit Oppen er den perfekte følgesvenn for studenter og fagfolk som ønsker å mestre metodene innen økonomiske og administrative fag. Boken gir en grundig, men lettfattelig innføring i sentrale metoder og verktøy, noe som gjør den ideell for deg som vil forstå de praktiske aspektene ved undersøkelsesprosessen.

Hva Du Lærer i Boken

  • Vitenskapsfilosofi: Boken begynner med å forklare de grunnleggende filosofiske prinsippene bak vitenskap og hvorfor metodisk kunnskap er essensielt.
  • Kvantitativ Analyse: Her rettes fokus mot bruk av SPSS og de mest anvendte analysene som gjennomsnitt, standardavvik og regresjon.
  • Kvalitativ Metode: Lær om hvordan du kan bruke observasjoner, intervjuer og dokumentanalyser for å hente verdifulle innsikter.
  • Etiske Aspekter: Boken avsluttes med en gjennomgang av viktige etiske hensyn ved forskning.

Detaljer og Spesifikasjoner

Forlag: Cappelen Damm As

Utgave: 1 utg.

Språk: Norsk (Bokmål)

Sidetall: 420

ISBN: 9788202410803

Vekt: 800 g

Innbinding: Heftet

Utgitt: 2020

Veil. pris: 699

Kategori: Forskningsmetoder, Næringsvirksomhet og ledelse

Er Dette Boken for Deg?

Enten du er student på bachelornivå eller en profesjonell som ønsker å dykke dypere inn i forskningsmetoder, så vil Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag bli din beste venn. Den praktiske tilnærmingen kombinert med teoretisk tyngde gjør denne boken uunnvikelig for alle som ønsker å oppruste sin metodiske kompetanse!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
FormatPaperback
Størrelse
Produktvekt780 g
Høyde240 mm
Bredde170 mm
Tykkelse24 mm
Generelt
Sett
Nei
Antall sider420 Sider
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 678,- den billigste prisen for Kvantitative Og Kvalitative Metoder I Merkantile Fag Av Eirik Haus, Bjørn Erik Mørk, Marit Oppen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste matematikk og naturfag for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
559,-
Gjennomsnittspris:
589,-
Høyeste pris:
613,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig