Skoler Som Lærer Kollektivt Av Jan Merok Paulsen

Skoler Som Lærer Kollektivt Av Jan Merok Paulsen

I de seneste reformene i norsk grunnopplæring holdes bildet av skolen som lærende fellesskap frem som et organisasjonsideal og gir en «renessanse» for tillitsbegrepet og tillitsbasert relasjonsledelse. Det omfatter også i økende grad det sosialpsykologiske klimaet i skolens arbeidsmiljø, sentrert rundt begreper som psykologis......
fra 371,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boken bringer forskningslitteraturen på organisatorisk læring inn i norsk skolesammenheng og forankrer perspektiver på kollektiv profesjonsutvikling i en teoretisk og forskningsbasert ramme. Boken gjør også denne kunnskapen relevant for profesjonsutøvere i skolen. <br><br>I de seneste reformene i norsk grunnopplæring holdes bildet av skolen som lærende fellesskap frem som et organisasjonsideal og gir en «renessanse» for tillitsbegrepet og tillitsbasert relasjonsledelse. Det omfatter også i økende grad det sosialpsykologiske klimaet i skolens arbeidsmiljø, sentrert rundt begreper som psykologisk trygghet, kollektiv mestringstro, tillitsbasert ledelse og mestringsorientert ledelse.<br><br>Bokens gjennomgående tematikk, organisatorisk læring, er en retning innen organisasjonsforskningen som gir innsyn i kompleksiteten ledere står overfor i arbeidet med å utvikle ny kollektiv kompetanse i skoler. Flere anerkjente, empiriske studier fra ulike skolesystemer viser en sterk sammenheng mellom organisatorisk læring i skoler og tillitsbasert ledelse praktisert av rektorer og mellomledere. Boken binder disse retningene sammen gjennom å belyse hvordan ledere kan bygge tillit og trygge soner i skolens organisasjon for å legge til rette for de voksnes profesjonelle læring.<br><br>Målgrupper for boken er rektorer og skoleledere i praksis og utdanning, ledere på skoleeiernivået, teamledere og koordinatorer i skolen og lærere med interesse for kunnskapsbasert skoleutvikling.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
I de seneste reformene i norsk grunnopplæring holdes bildet av skolen som lærende fellesskap frem som et organisasjonsideal og gir en «renessanse» for tillitsbegrepet og tillitsbasert relasjonsledelse. Det omfatter også i økende grad det sosialpsykologiske klimaet i skolens arbeidsmiljø, sentrert rundt begreper som psykologisk trygghet, kollektiv mestringstro, tillitsbasert ledelse og mestringsorientert ledelse.Bokens gjennomgående tematikk, organisatorisk læring, er en retning innen organisasjonsforskningen som gir innsyn i kompleksiteten ledere står overfor i arbeidet med å utvikle ny kollektiv kompetanse i skoler. Flere anerkjente, empiriske studier fra ulike skolesystemer viser en sterk sammenheng mellom organisatorisk læring i skoler og tillitsbasert ledelse praktisert av rektorer og mellomledere. Boken binder disse retningene sammen gjennom å belyse hvordan ledere kan bygge tillit og trygge soner i skolens organisasjon for å legge til rette for de voksnes profesjonelle læring.Målgrupper for boken er rektorer og skoleledere i praksis og utdanning, ledere på skoleeiernivået, teamledere og koordinatorer i skolen og lærere med interesse for kunnskapsbasert skoleutvikling.

Produktinformasjon

Utforsk «Skoler Som Lærer Kollektivt» av Jan Merok Paulsen

Er du på jakt etter innsikt i hvordan **skoler** kan bli bedre lærende fellesskap? Se ikke lenger enn til **«Skoler Som Lærer Kollektivt» av Jan Merok Paulsen**. Denne boken tar for seg den relevante forskningen på **organisatorisk læring** og hvordan dette konseptet kan implementeres i norsk skole. Den er uunnværlig for alle som ønsker å forstå dynamikken i moderne skoleledelse.

Hva Du Kan Forvente Fra Boken

Med **230 sider** fylt med verdifull informasjon, tar Paulsen leseren med på en reise gjennom tidens mest presserende spørsmål innen **profesjonsutvikling**. Her er noen av bokens mest interessante aspekter:

  • Organisatorisk læring: Lær hvordan dette konseptet er avgjørende for utvikling av nye kollektiv kompetanser i skolen.
  • Tillit og relasjonsledelse: Få innsikt i hvordan tillitsbasert ledelse kan skape et trygt arbeidsmiljø for lærere.
  • Psykologisk trygghet: Oppdag hvordan et positivt sosialpsykologisk klima forbedrer skolens arbeidsmiljø.
  • Målgruppe: Boken henvender seg til rektorer, skoleledere, teamledere og lærere som er interessert i kunnskapsbasert utvikling av skolen.

En Nøkkelressurs for Fremtidens Skoleledelse

Boken er publisert av **Aschehoug & Co** og utgitt i **2021**. Den tilbyr et teoretisk rammeverk som er forankret i empirisk forskning, noe som gir både akademikere og praktikere et solid grunnlag for videre arbeid. Med ISBN **9788215043821** kan du enkelt finne den hos din lokale bokhandel eller nettbutikk.

Forhåndsbestill Nå!

Er du klar for å ta skolen din til neste nivå? **«Skoler Som Lærer Kollektivt»** av Jan Merok Paulsen er ikke bare en bok; det er et verktøy for **transformasjon og utvikling** innen skolen. For en veil. pris på **399 NOK**, kan du investere i fremtiden for læring og samarbeid på din skole. Bestill din kopi i dag og bli en del av endringen!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 371,- den billigste prisen for Skoler Som Lærer Kollektivt Av Jan Merok Paulsen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
319,-
Gjennomsnittspris:
328,-
Høyeste pris:
352,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig