Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping, Pent brukt bok med markeringer

Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping, Pent brukt bok med markeringer

Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping. Forfatteren viser i denne boken, som bygger på doktorgradsavhandlingen hennes, at selv om vi forsøker å se barnet i et helhetsperspektiv, plasserer vi like fullt problemene hos barnet. Det er barnet som skal diagnostiseres og utsettes for "tiltak", ikke pedagogikken eller det pedag......
fra 99,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping. Forfatteren viser i denne boken, som bygger på doktorgradsavhandlingen hennes, at selv om vi forsøker å se barnet i et helhetsperspektiv, plasserer vi like fullt problemene hos barnet. Det er barnet som skal diagnostiseres og utsettes for "tiltak", ikke pedagogikken eller det pedagogiske miljøet, materiellet, eller organiseringen av tid og rom. Hun utfordrer oss gjennom å styre blikket vårt mot det pedagogiske miljøet, det materiellet vi finner der, og nettopp organiseringen av tid og rom. Hun synliggjør det hun finner ved hjelp av en sammenligning av svenske og engelske barnehager. Hun utfordrer oss også gjennom å forstå det pedagogiske miljøet på en ny måte idet hun inntar et postmoderne syn på barns identitets- og subjektskaping. Skal barns og elevers ulikheter få ha sin plass i barnehage og skole er det en forutsetning at også de pedagogiske miljøene preges av flere og varierte handlings- og arbeidsmuligheter der tid og rom ikke er for sterkt regulert. Med sammendrag på engelsk og litteraturliste. Forfattere: Elisabeth Nordin-Hultman Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 253 ISBN: 9788273911148 Vekt: 457 g Forla Pedagogisk Forum Innbindin Heftet Utgitt: 2004 Veil. pris: 325 kr Kategori: Pedagogikk

Produktinformasjon

Oppdag 'Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping'

Er du på jakt etter en bok som revolusjonerer måten vi ser på barn og deres læringsmiljø? Denne pent brukte boken med markeringer gir deg en dypere forståelse av hvordan pedagogiske miljøer kan påvirke barns subjektivitet og identitetsskapning.

Et unikt perspektiv på pedagogikk

Forfatteren, Elisabeth Nordin-Hultman, bygger sin innsikt på doktorgradsavhandlingen sin og utfordrer oss til å se forbi tradisjonelle perspektiver. Hun argumenterer for at det ikke bare er barnet som må vurderes – også det pedagogiske miljøet spiller en nøkkelrolle. Boken sammenligner svenske og engelske barnehager, og oppfordrer til refleksjon over hvordan vi organiserer tid og rom i utdanningssystemet.

Viktige detaljer om 'Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping'

  • Utgave: 1 utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 253
  • ISBN: 9788273911148
  • Forlag: Pedagogisk Forum
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2004
  • Veil. pris: 325 kr
  • Vekt: 457 g

Hva kan du forvente av innholdet?

Boken gir ikke bare teorier; den leverer også praktiske perspektiver på hvordan vi kan tilpasse pedagogiske praksiser for å imøtekomme barns ulike behov og identiteter. Den viser at for å få alle barns ulikheter til å skinne, må vi skape mer varierte handlingsmuligheter i læringsmiljøet.

Ta steget mot en bedre forståelse

Gjør deg klar til å utforske pedagogiske miljøer og barns subjektskaping gjennom en ny linse! Enten du er lærer, forelder eller bare nysgjerrig, vil denne boken være et verdifullt tillegg til din samling av pedagogiske ressurser.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnPedagogiske miljøer og barns subjektskaping, Pent brukt bok med markeringer
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 99,- den billigste prisen for Pedagogiske miljøer og barns subjektskaping, Pent brukt bok med markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
99,-
Gjennomsnittspris:
99,-
Høyeste pris:
99,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig