Performativ Læring

Performativ Læring

Performativ læring krever en performativ didaktikk. Den performative didaktikken utfordrer ideer om formidlingspedagogikk og om kunnskap som kunnskapsbiter som kan overføres fra lærer til elev. Med en performativ didaktikk blir isteden både elever, studenter og lærere aktive, skapende og relasjonelle idet de designer egne lær......
fra 449,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Performativ læring framhever at læring og undervisning er grunnleggende skapende og relasjonelt. Læring og kunnskap skapes og samskapes språklig, kroppslig og ved hjelp av ulike materialiteter. Performativ læring er aktiv og aktiverende, men også lyttende og oppmerksom fordi den er relasjonell. <br><br>Performativ læring krever en performativ didaktikk. Den performative didaktikken utfordrer ideer om formidlingspedagogikk og om kunnskap som kunnskapsbiter som kan overføres fra lærer til elev. Med en performativ didaktikk blir isteden både elever, studenter og lærere aktive, skapende og relasjonelle idet de designer egne læringsprosesser eller egen undervisning.<br><br>Redaktørene og forfatterne av denne boka er alle enten lærere, lærerutdannere eller barnehagelærerutdannere. Redaktørene er professor Tone Pernille Østern, professor Thomas Dahl, førsteamanuensis Ingrid Bjørkøy, førsteamanuensis Sunniva Skjøstad Hovde, professor Polina Golovátina-Mora og professor Rose Martin. I boka utvikler de videre forståelsen av performativ læring slik Thomas Dahl og Tone Pernille Østern artikulerte den i et kapittel i boka Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming (2019). <br><br>Performativ læring - skapende og samskapende utdanning har blitt en vitenskapelig antologi som har alle som er lidenskapelig og håpefullt opptatt av utdanning som målgruppe.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Performativ læring krever en performativ didaktikk. Den performative didaktikken utfordrer ideer om formidlingspedagogikk og om kunnskap som kunnskapsbiter som kan overføres fra lærer til elev. Med en performativ didaktikk blir isteden både elever, studenter og lærere aktive, skapende og relasjonelle idet de designer egne læringsprosesser eller egen undervisning.Redaktørene og forfatterne av denne boka er alle enten lærere, lærerutdannere eller barnehagelærerutdannere. Redaktørene er professor Tone Pernille Østern, professor Thomas Dahl, førsteamanuensis Ingrid Bjørkøy, førsteamanuensis Sunniva Skjøstad Hovde, professor Polina Golovátina-Mora og professor Rose Martin. I boka utvikler de videre forståelsen av performativ læring slik Thomas Dahl og Tone Pernille Østern artikulerte den i et kapittel i boka Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming (2019). Performativ læring - skapende og samskapende utdanning har blitt en vitenskapelig antologi som har alle som er lidenskapelig og håpefullt opptatt av utdanning som målgruppe.

Produktinformasjon

Oppdag Performativ Læring

Performativ Læring er et unikt konsept innen utdanning som oppfordrer til aktiv deltakelse og samarbeid mellom lærere og studenter. Med fokus på å skape relasjoner, fremmer denne metoden en dypere forståelse av læringsprosesser.

Hva er Performativ Læring?

Performativ læring bygger på ideen om at kunnskap ikke bare overføres, men skapes gjennom interaksjon og utforskning. Dette innebærer:

  • Språklig utfoldelse: Utveksling av tanker og ideer er essensielt for læring.
  • Kroppslig engasjement: Fysiske aktiviteter som stimulerer læring.
  • Materialitet: Bruk av ulike materialer for å forsterke læringserfaringene.

Hvorfor Velge Performativ Læring?

Ved å adoptere en performativ didaktikk, bryter man med tradisjonelle undervisningsmetoder, og gir både lærere og elever muligheten til å:

  • Være kreative: Læring blir en skapende prosess der alle bidrar.
  • Designe egne læringsopplegg: Elevene blir aktive aktører i sin egen læring.
  • Utvikle relasjoner: Samarbeid og kommunikasjon er kjerneelementer.

Målgruppen for Performativ Læring

Boken er spesielt utviklet for en bred målgruppe som inkluderer:

  • Lærere på alle nivåer
  • Lærerutdannere
  • Studenter og forskere innen pedagogikk

Med redaktører som professorer i pedagogikk, gir Performativ Læring innsikter og perspektiver som kan berike både undervisning og læring. Den utfordrer våre oppfatninger om hvordan vi forstår og praktiserer utdanning.

Konklusjon

Er du klar til å transformere din tilnærming til undervisning? Performativ Læring kan være svaret på ditt søk etter en mer dynamisk og relasjonell læreprosess. Oppdag hvordan dette konseptet kan berike din pedagogiske praksis i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnPerformativ Læring
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 449,- den billigste prisen for Performativ Læring blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
429,-
Gjennomsnittspris:
443,-
Høyeste pris:
449,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig