Positive Lærer-Elev-Relasjoner

Positive Lærer-Elev-Relasjoner

Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så......
fra 429,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Boken tar utgangspunkt i en konkret skolehverdag der en lærer og hennes sytten tredjeklassinger snakker om hva tallet atten kan være.<br/>Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så hva er det egentlig som skjer i samtalen? Det er dette boken søker å finne svar på. Med sosiokulturell teori som overordnet rammeverk blir samtalen mellom læreren og elevene analysert ved hjelp av ulike teoretiske begreper. Analysen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan benytte i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene sine.Det å ha en positiv relasjon er viktig for både elever og lærere. Boken henvender seg dermed til lærerstudenter samt studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høyskoler. Den henvender seg også til pedagogisk-psykologisk rådgivere, lærere og andre som er opptatt av å få mer kunnskap om den relasjonelle dimensjonen i undervisning. <iframe></iframe>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så hva er det egentlig som skjer i samtalen? Det er dette boken søker å finne svar på. Med sosiokulturell teori som overordnet rammeverk blir samtalen mellom læreren og elevene analysert ved hjelp av ulike teoretiske begreper. Analysen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan benytte i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene sine.Det å ha en positiv relasjon er viktig for både elever og lærere. Boken henvender seg dermed til lærerstudenter samt studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høyskoler. Den henvender seg også til pedagogisk-psykologisk rådgivere, lærere og andre som er opptatt av å få mer kunnskap om den relasjonelle dimensjonen i undervisning.

Produktinformasjon

Oppdag ‘Positive Lærer-Elev-Relasjoner’

Boken **Positive Lærer-Elev-Relasjoner**, utgitt av **Gyldendal Norsk Forlag AS**, utforsker de viktige, men ofte usynlige relasjonene mellom lærere og elever i klasserommet. Med fokus på en **tredjeklasse**, undersøker denne teksten hvordan engasjement og samspill bidrar til å skape et positivt undervisningsmiljø. Her handler det ikke bare om matematikk, men om den essensielle kraften i kommunikasjon og relasjoner.

En dypere forståelse av lærer-elev-interaksjoner

Boken analyserer samtaler mellom læreren og elevene gjennom en sosiokulturell linse, med mål om å avdekke de **verbale og nonverbale verktøyene** som lærere kan bruke for å styrke sine relasjoner til elevene:

  • Utdyping av relasjonelle ferdigheter: Hvordan kan lærere utvikle dype forbindelser med elevene?
  • Teoretisk rammeverk: Bruk av sosiokulturell teori for å forstå samspillet bedre.
  • Kidelengde: 129 sider med praktiske eksempler og analyser.
  • Språk: Norsk (Bokmål), tilgjengelig for en bred leserkrets.

Hvem bør lese ‘Positive Lærer-Elev-Relasjoner’?

Denne boken er perfekt for:

  • Lærerstudenter og studenter innen pedagogikk og spesialpedagogikk.
  • Erfarne lærere som ønsker å styrke sine relasjoner til elevene.
  • Psykologer og rådgivere som arbeider med utdanning og utvikling.

En verdifull ressurs for lærere

Med sin **første utgave** fra 2016, er denna boken en viktig ressurs for alle som er interessert i hvordan positive relasjoner kan skape et bedre læringsmiljø. La deg inspirere av innsiktene som presenteres, og oppdag hvordan du kan anvende dem i ditt eget klasserom!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 429,- den billigste prisen for Positive Lærer-Elev-Relasjoner blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
375,-
Gjennomsnittspris:
410,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig