Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz

Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz

Krisepedagogikk: hjelp til barn og ungdom i krise. Boka beskriver en egen krisepedagogikk, og forklarer hvordan barnehager og skoler kan omskape kriser og traumer til pedagogiske muligheter, der både barn, elever og pedagoger kan oppleve mestring. Den tar for seg krisepedagogiske metoder og viser hvilken kriseberedskap man bø......
fra 240,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Pedagoger trenger kunnskap og mot til å gå i dialog med elevene ved kriser og traumer. En beredskapsstrategi for pedagogisk krisehåndtering er det første steget mot en proaktiv og våken holdning.<br>Hver eneste dag er det barn i barnehagen og elever på skolen som nettopp har opplevd kriser eller tap: De kan ha mistet foreldre eller nære venner eller ha opplevd krig og flukt. Mens man i psykologien og psykiatrien lenge har hatt egne fagfelt for å møte barn i krise, er dette et lite utviklet felt innenfor pedagogikken. Denne boka tar konsekvensen av at kriser og traumer endrer elevenes forutsetninger for læring, og er den første norske boka som beskriver en egen krisepedagogikk. Den beskriver hvordan barnehager og skoler kan «omskape» kriser og traumer til pedagogiske muligheter, der både barn, elever og pedagoger kan oppleve mestring. <br>Forfatterne ønsker å utfordre skolen og styrke pedagogenes faglige tillit til å være mer frempå i krisehåndtering.<br><br>Denne boken bør lyse i bokhylla på alle skoler, i alle barnehager, på alle PP-kontorer og ikke minst på institusjonene som utdanner lærere og førskolelærere. (Skolepsykologi nr. 3, 2006)<br><br>Magne Raundalen er barnepsykolog og arbeider ved Senter for krisepsykologi i Bergen. <br>Jon-Håkon Schultz er utdannet lærer og arbeider som doktorgradsstipendiat ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hver eneste dag er det barn i barnehagen og elever på skolen som nettopp har opplevd kriser eller tap: De kan ha mistet foreldre eller nære venner eller ha opplevd krig og flukt. Mens man i psykologien og psykiatrien lenge har hatt egne fagfelt for å møte barn i krise, er dette et lite utviklet felt innenfor pedagogikken. Denne boka tar konsekvensen av at kriser og traumer endrer elevenes forutsetninger for læring, og er den første norske boka som beskriver en egen krisepedagogikk. Den beskriver hvordan barnehager og skoler kan «omskape» kriser og traumer til pedagogiske muligheter, der både barn, elever og pedagoger kan oppleve mestring. Forfatterne ønsker å utfordre skolen og styrke pedagogenes faglige tillit til å være mer frempå i krisehåndtering."Denne boken bør lyse i bokhylla på alle skoler, i alle barnehager, på alle PP-kontorer og ikke minst på institusjonene som utdanner lærere og førskolelærere". (Skolepsykologi nr. 3, 2006)Magne Raundalen er barnepsykolog og arbeider ved Senter for krisepsykologi i Bergen. Jon-Håkon Schultz er utdannet lærer og arbeider som doktorgradsstipendiat ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.

Produktinformasjon

Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz - En Uunnværlig Ressurs for Pedagoger

Krisepedagogikk er et banebrytende verk som gjør deg i stand til å forstå og håndtere situasjoner der barn og ungdom står overfor kriser og traumer. Forfatterne, barnepsykolog Magne Raundalen og læreren Jon-Håkon Schultz, deler sin ekspertise og erfaring for å gi pedagogen et solid fundament for krisehåndtering.

Hvorfor Velge Krisepedagogikk?

  • Praktiske metoder: Boken forklarer hvordan du kan omskape traumatisk erfaring til pedagogiske muligheter.
  • For forståelse: Lær hvordan kriser påvirker elevers læring og utvikling, og hva du kan gjøre for å skape trygghet.
  • Veiledning for skoler: Få innsikt i hvordan skoler kan utvikle en beredskapsstrategi for krisehåndtering.

Innhold og Egenskaper

Boken er ikke bare et teoretisk verk, men en praktisk guide for alle som jobber innen pedagogikk, både i barnehager og skoler. Med 239 sider med norsk (Bokmål) tekst, vil du gripe muligheten til å integrere disse prinsippene i din hverdag.

Noen nøkkeldetaljer om Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz:

  • ISBN: 9788215009131
  • Utgave: 1. utg. (2006)
  • Vekt: 464 g
  • Innbinding: Heftet
  • Veil. pris: 499 NOK

En Nødvendig Bok for Alle Pedagoger

Skolepsykologi omtaler boken som uunnværlig for skoleansatte, og sier: "Denne boken bør lyse i bokhylla på alle skoler, i alle barnehager...". I en tid der kriser er en del av hverdagen for mange barn, er det avgjørende at pedagogen har de verktøyene som trengs for å møte disse utfordringene.

Oppdag Mulighetene med Krisepedagogikk

Gi deg selv og dine elever en bedre sjanse til å mestre livets utfordringer. Å lese Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz vil ikke bare berike din faglige kompetanse, men også styrke din evne til å hjelpe barn til å blomstre, selv etter de vanskeligste periodene i livet. Er du klar til å ta ditt pedagogiske arbeid til nye høyder?

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 240,- den billigste prisen for Krisepedagogikk Av Magne Raundalen, Jon-Håkon Schultz blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
240,-
Gjennomsnittspris:
240,-
Høyeste pris:
240,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig