Publishing Business In Eighteenth-Century England Av Prof James Raven

Publishing Business In Eighteenth-Century England Av Prof James Raven

Many more people encountered newspapers, business press products or jobbing print than the glamorous books of the Enlightenment. This book looks at the way in which print effected a business revolution....
fra 349,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Many more people encountered newspapers, business press products or jobbing print than the glamorous books of the Enlightenment. This book looks at the way in which print effected a business revolution.

Produktinformasjon

Oppdag "Publishing Business In Eighteenth-Century England Av Prof James Raven"

Har du noen gang lurt på hvordan trykkerikunst og trykt materiale påvirket næringslivet i England på 1700-tallet? Publishing Business In Eighteenth-Century England gir deg et fascinerende innblikk i hvordan trykking gikk fra å være en kunst til å bli en driver av økonomisk transformasjon.

En dypdykk i trykkeribransjen

Boken tar for seg hvordan trykk og publisering var mer enn bare bøker; det handlet om aviser, forretningsprodukter og brosjyrer som nådde ut til vanlige folk. Dette var en tid da tilgangen til informasjon endret seg for alltid, og der mange mennesker hadde mer kontakt med trykksaker enn med de storslåtte bøkene fra opplysningstiden.

  • Forfatter: Prof James Raven, en anerkjent professor i moderne historie ved University of Essex.
  • Innhold: Boken undersøker den sosiale relasjonen mellom publisering og praktisk handelsvirksomhet.
  • Kontekst: En omfattende analyse av hvordan trykking bidro til en revolusjon innen næringsliv.

Hovedtemaer i "Publishing Business In Eighteenth-Century England"

Gjennom publikasjonens tid ble det tydelig at styrkene i trykkerikunst nådde langt utover det man tradisjonelt forbinder med bøker. I stedet ble det laget praktiske guider og flygeblader om investeringer og handel som ofte oppnådde større spredning enn de mer kjente litterære verkene fra perioden. Her er noen av de viktigste temaene:

  • Transformasjoner i bokhandelen: Se hvordan trykkerne og bokhandlerne utviklet seg fra tradisjonelle håndverkere til forretningsfolk uten formell bakgrunn i trykkeri.
  • Publiseringens betydning: Hva betyr det egentlig å være 'publisert' i lys av den tidens handelspraksis?
  • Kvantitativ vekst i printproduksjonen: Hvordan nye publikasjoner endret folks liv og forvaltning.

Et må-ha for historieinteresserte

Enten du er en historieentusiast eller bare nysgjerrig på hvordan trykking formet det moderne næringslivet, vil denne boken være en verdifull ressurs. Publishing Business In Eighteenth-Century England Av Prof James Raven er ikke bare en bok; det er en reise inn i en tid med utrolig kommersiell og finanspolitisk utvikling.

Ikke gå glipp av sjansen til å utforske den utrolige forvandlingen av trykkeribransjen og dens uunnvikelige innvirkning på det moderne samfunn. Skaff deg ditt eksemplar i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerHistorie og arkeologi
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 349,- den billigste prisen for Publishing Business In Eighteenth-Century England Av Prof James Raven blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste historie og dokumentar for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
287,-
Gjennomsnittspris:
287,-
Høyeste pris:
287,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig