Rethinking Knowledgeable Practice in Education

Rethinking Knowledgeable Practice in Education

Drawing on recent research, this book breaks new ground to provide novel approaches to conceptualising educational practice, educational judgement and professional knowledge....
fra 469,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Drawing on recent research, this book breaks new ground to provide novel approaches to conceptualising educational practice, educational judgement and professional knowledge.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The concepts of knowledge and practice are frequently discussed in education – but what is meant by these ideas, and how do they relate to each other? Drawing on recent research, this book breaks new ground to provide novel approaches to conceptualising educational practice, educational judgement and professional knowledge.This text focuses on the relationship between knowledge and practice in the study of education, developing the notion of ‘knowledgeable practice’ with the aim of rethinking how we understand the knowledge-practice relation in fields such as professional and vocational education, teaching and curriculum studies. It builds on studies in the sociology of educational knowledge and on theories of expertise and practice which emerge from more philosophical traditions.By developing a nuanced notion of the relation between knowledge and practice that can serve in the further exploration of policy and practice contexts in education, this book encourages critical engagement with how education is conceptualised in the light of the ongoing and emerging challenges that educators are facing today.

Produktinformasjon

Utforsk 'Rethinking Knowledgeable Practice in Education'

Har du noen gang lurt på hvordan kunnskap og praksis henger sammen i utdanning? Med boken Rethinking Knowledgeable Practice in Education tar vi et dypdykk i nettopp dette temaet. Gjennom banebrytende forskning gir denne teksten deg en ny tilnærming til å forstå forholdet mellom utdanningspraksis og profesjonell kunnskap.

Hva innebærer 'Knowledgeable Practice'?

Boken bygger på den nyeste forskningen innen sosiologi for utdanningskunnskap og teorier om ekspertise og praksis. Den oppfordrer til kritisk refleksjon over hvordan utdanning kan forstås i lys av dagens utfordringer. Her er noen nøkkelpunkter:

  • Innovative tilnærminger: Boken introduserer nye måter å konseptualisere utdanningspraksis og vurdering.
  • Kritisk engasjement: Oppfordrer leserne til å reflektere over forholdet mellom teori og praksis.
  • Fokus på kontekst: Tilnærmingen tar hensyn til flere praksiskontekster innen utdanning.
  • Skreddersydd innhold: Perfekt for lærere, forskere og studenter som ønsker å forstå forholdet mellom kunnskap og praksis bedre.

Relevansen av 'Rethinking Knowledgeable Practice in Education'

Gjennom å utvikle en mer nyansert forståelse av hvordan kunnskap og praksis påvirker hverandre, gir Rethinking Knowledgeable Practice in Education leserne muligheten til å navigere gjennom komplekse pedagogiske landskap. Denne boken er ikke bare en ressurs; den er en guide til å møte de voksende utfordringene i utdanningssektoren i dag.

Klar for å endre perspektiv? Ta steget mot en dypere forståelse av utdanning med denne uunnværlige boken.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnRethinking Knowledgeable Practice in Education
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 469,- den billigste prisen for Rethinking Knowledgeable Practice in Education blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
469,-
Gjennomsnittspris:
469,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig