Rethinking Public Relations Av Kevin Moloney, Conor (Political Studies Association Of Ireland Dublin Ireland) Mcgrath

Rethinking Public Relations Av Kevin Moloney, Conor (Political Studies Association Of Ireland Dublin Ireland) Mcgrath

This new (third) edition of Rethinking Public Relations continues the argument of previous editions that public relations is weak propaganda. However, while earlier editions focused on PR as representative of the uneven power distribution in society, this book goes further, conceiving the power o......
fra 569,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>This new (third) edition of <EM>Rethinking Public Relations</EM> continues the argument of previous editions that public relations is weak propaganda. However, while earlier editions focused on PR as representative of the uneven power distribution in society, this book goes further, conceiving the power of PR as more than just structural but also as having an important rhetorical component. </P><P>In this extensively revised edition, Moloney and McGrath dissect the nature of the modern PR industry, arguing that its idealised self-presentation should be replaced by a more realistic and credible defence of the societal value produced by advocacy and counter-advocacy. This book includes expanded coverage of PR''s impact on society (through areas such as CSR, sponsorship and community relations), its relationship with stakeholders, and its role in democratic debate and public policy making. It also considers the ways in which journalism has capitulated to PR in an era of ''fake news'' a
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This new (third) edition of Rethinking Public Relations continues the argument of previous editions that public relations is weak propaganda. However, while earlier editions focused on PR as representative of the uneven power distribution in society, this book goes further, conceiving the power of PR as more than just structural but also as having an important rhetorical component. In this extensively revised edition, Moloney and McGrath dissect the nature of the modern PR industry, arguing that its idealised self-presentation should be replaced by a more realistic and credible defence of the societal value produced by advocacy and counter-advocacy. This book includes expanded coverage of PR’s impact on society (through areas such as CSR, sponsorship and community relations), its relationship with stakeholders, and its role in democratic debate and public policy making. It also considers the ways in which journalism has capitulated to PR in an era of ‘fake news’ and ‘churnalism’ and, in this new edition, the role of digital and social media is examined for the first time.Maintaining the rigorous and critical stance of previous editions, this new edition will also prove accessible to Master’s level and final-year undergraduate students studying public relations, media and communications studies. Additionally, it will be of great value to practitioners who seek to widen PR’s ‘voices’.

Produktinformasjon

Utforsk Nyttige Perspekter i Rethinking Public Relations

Den nye (tredje) utgaven av Rethinking Public Relations Av Kevin Moloney og Conor McGrath tar opp den pågående debatten om PR som en svakt propagandaverktøy, men nå med en dypere tilnærming. Mens tidligere utgaver har fokusert på PR som en refleksjon av maktforholdene i samfunnet, beveger denne boken seg videre ved å fremheve den retoriske kraften PR innehar.

Hva Kan Du Forvente av Denne Utgaven?

  • Grunnleggende innsikt: Lær hvordan PR påvirker samfunnets dynamikk, inkludert spørsmål knyttet til CSR (Corporate Social Responsibility), sponsorvirksomhet og samfunnsrelasjoner.
  • Rolle i demokratisk debatt: Forstå hvordan PR former offentlig politikk og debatten om viktige samfunnsspørsmål.
  • Kritisk blikk på journalistikk: Boken diskuterer hvordan journalistikk har underkastet seg PR i en tid preget av 'fake news' og 'churnalism'.
  • Digital og sosial media: Oppdag hvordan digitale plattformer har påvirket PR-landskapet – en nyhet i denne utgaven!

Hvem Bør Lese Rethinking Public Relations?

Enten du er en masterstudent eller en sisteårs undergraduate med interesse for PR, media eller kommunikasjon, vil denne boken gi deg en allsidig forståelse av emnet. Den er også en uvurderlig ressurs for praktikere i feltet som ønsker å utvide PRs "stemmer".

Avsluttende Tanker

Med en finansiert kritisk tilnærming og omfattende oppdateringer, er Rethinking Public Relations mer enn bare en bok; den er en guide til å forstå et fragmentert PR-liv og dens reelle innvirkning på samfunnet. Dette er et must-read for alle som vil navigere i det komplekse samspillet mellom PR, media og offentlig debatt.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnRethinking Public Relations av Kevin (Bournemouth University UK) Moloney, McGra
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 569,- den billigste prisen for Rethinking Public Relations Av Kevin Moloney, Conor (Political Studies Association Of Ireland Dublin Ireland) Mcgrath blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
569,-
Gjennomsnittspris:
569,-
Høyeste pris:
569,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig